+4% η αγορά αυτοκινήτου τον Φεβρουάριο

2.439 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2020)

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων για τον προηγούμενο μήνα αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019. Στο 5,2% η αύξηση από την αρχή του έτους. Δείτε μερικά χρήσιμα συγκριτικά στοιχεία για την ελληνική αγορά.


Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κινήθηκαν ανοδικά τον περασμένο μήνα, όπως σας αποκαλύψαμε νωρίτερα, βάσει των πρωτογενών στοιχείων που είχαμε στα χέρια μας από το υπουργείο Μεταφορών. Εντούτοις, πλέον υπάρχουν τα επίσημα στοιχεία από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα οποία δείχνουν πως η αύξηση στα κανούργια επιβατικά οχήματα σε σχέση με τον περασμένο Φεβρουάριο ορίζεται στο 4%, ενώ αντίστοιχα τονώθηκε κατά 5,2% το πρώτο δίμηνο του 2020, σε σχέση πάντα με το ίδιο διάστημα του 2019. Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε πως κινήθηκε η αγορά των οχημάτων για επιβατικά αυτοκίνητα, δίκυκλα, φορτηγά και λεωφορεία.
 
  Φεβρουάριος 2020 Φεβρουάριος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 7.862 7.561 +4,0%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 645 675 -4,4%
Καινούργια λεωφορεία 44 10 +340,0%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 2.264 1.640 +38,0%
       
  Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2020 Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 17.647 16.771 +5,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 1.335 1.351 -1,2%
Καινούργια λεωφορεία 94 85 +10,6%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 4.538 3.401 +33,4%
 
Από εκεί και έπειτα, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς των ανθρώπων του ΣΕΑΑ, η πρόοδος στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατικών οχημάτων καταγράφεται κυρίως στην μικρή κατηγορία, η οποία κινήθηκε ανοδικά τον περασμένο μήνα (+2,3%), αλλά και στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου (+2,1%), σε σχέση με τις αντίστοιχες χρονικές περιόδους. Οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα, με τα μίνι και τα μεγάλα να υποχωρούν κατά 1,4 και 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, τα μικρομεσαία να παραμένουν αμετάβλητα και τα μεσαία να ανεβαίνουν κατά 1%. Επικεφαλής σε μερίδια αγοράς βρέθηκε η μικρή κατηγορία με 44,3% του συνόλου, ακολουθούμενη από την μικρομεσαία με 34,6% και τα μίνι που συγκέντρωσαν το 14,8%. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί ότι το 43,4% των οχημάτων που απορροφήθηκαν από την ελληνική αγορά τον Φλεβάρη ήταν SUV (ανεξαρτήτως κατηγορίας), αποδεικνύοντας πως το καταναλωτικό κοινό ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις προς τα οχήματα ελευθέρου χρόνου.

Καταλήγοντας, αξίζει να αναφερθεί πως η ελληνική αγορά κινήθηκε κόντρα στις πτωτικές τάσεις των αγορών της Ευρώπης τον πρώτο μήνα του έτους. Συγκεκριμένα, κατάφερε να έχει αύξηση πωλήσεων 8,3% καταγράφοντας 9.785 πωλήσεις (9.210 πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2018), ενώ η ΕΕ των 27 χωρών (εκτός της Μάλτας που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση) κινήθηκε καθοδικά κατά 7,5 ποσοστιαίες μονάδες.

test center
citroen