Οι πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας MIVEC της Mitsubishi χαρακτηρίζονται για την υψηλή τεχνολογία και τον οικολογικό τους χαρακτήρα

Οι πετρελαιοκινητήρες «4N1» της Mitsubishi

Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/10/2010

Παράλληλα με το πρόγραμμα της παγκόσμιας πλατφόρμας “Project Global”, η Mitsubishi Motors, παρουσίασε και το πρόγραμμα «4Ν1», το οποίο αφορά σε μία νέα οικογένεια αλουμινένιων 16βάλβιδων 4-κύλινδρων πετρελαιοκινητήρων, τεχνολογίας common rail άμεσου ψεκασμού με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC), και τη μικρότερη αναλογία συμπίεσης της αγοράς!

 
Οι κινητήρες αυτοί που προέκυψαν από τη συνεργασία των Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), θα διατίθενται σε δύο εκδόσεις κυβισμού και θα εφοδιάζουν τα εξής Ευρωπαϊκά μοντέλα: ASX (1.8 “4N13”), Lancer Sports Sedan & Sportback (1.8 “4N13”), καθώς και το Outlander (2.2 “4N14”).

MIVEC + Diesel = Παγκόσμια Πρωτιά
Το πιο αξιόλογο τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι το αποκλειστικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi – παγκόσμια πρωτιά για Πετρελαιοκινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων – που επιτρέπει στους μηχανικούς της MMC να επιτύχουν το στόχο της χαμηλότερης αναλογίας συμπίεσης.

Νέα προσέγγιση
Σύμφωνα με τις βασικές αρχές των Diesel, ένας Πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τη θερμοκρασία λόγω συμπίεσης για την ανάφλεξη και καύση του καυσίμου, το οποίο ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης στο τελικό στάδιο συμπίεσης. Λόγω της πολύ υψηλής αναλογίας συμπίεσης που απαιτεί αυτή η διαδικασία, οι Πετρελαιοκινητήρες έχουν την υψηλότερη θερμική απόδοση από οποιοδήποτε συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και λογικά, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κυρίως CO2.

Ωστόσο, για να αντέξουν τη λειτουργική πίεση που προκαλείται από την υψηλή αναλογία συμπίεσης και τις μεγάλες ποσότητες ροπής που παράγονται στο στρόφαλο, οι Πετρελαιοκινητήρες χρειάζονται βαρύτερα, ισχυρότερα εξαρτήματα, κάτι το οποίο αυξάνει το βάρος τους σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Επομένως, η λογική λύση για τη μείωση των δυνάμεων που αναπτύσσονται μέσα στο μπλοκ είναι να μειωθεί η αναλογία συμπίεσης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ελαφρύτερης δομής, παρόμοιας με ενός βενζινοκινητήρα, αλλά και της μικρότερης αναλογίας συμπίεσης, τη χαμηλότερη από οποιουδήποτε «Diesel» επιβατικού αυτοκινήτου κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά:
14.9:1 για τον 1.8 “4N13” (ASX και New Lancer)
14.9:1 για τον 2.2 “4N14” (Outlander)

Η εξαιρετικά χαμηλή αναλογία ήταν ένας από τους κύριους στόχους εξέλιξης των μηχανικών της MMC και MHI για να επιτύχουν (τελικά) ένα εξαιρετικό επίπεδο NVH, χαμηλών ρύπων, μακροχρόνιας αξιοπιστίας, ομαλής λειτουργίας και απολαυστικών οδηγικών επιδόσεων, ανεξαρτήτως κυβισμού, 1.8 ή 2.2 λίτρων.