Ξεχωριστό design για το Soul

Ξεχωριστό design για το Soul

H Kia βάζει τα «γυαλιά» στους ευρωπαίους κατασκευαστές στον τομέα της σχεδίασης. Αυτό σημαίνει όμως περισσότερα ωραία αυτοκίνητα στη διάθεσή μας ή λιγότερα διαφορετικά;

(14/1/2011)

Κάποτε τα αυτοκίνητα των κατασκευαστών εκτός Ευρώπης έδειχναν αμέσως την προέλευσή τους. ¶λλα τα γούστα της Ασίας, άλλα της Αμερικής, και τα εκεί δεδομένα καθόριζαν μία σχεδίαση που ίσως και να ξένιζε κάποιους. Αυτά όμως τέλος.

Η Kia για παράδειγμα σαρώνει φέτος τα βραβεία σχεδίασης. Επένδυσε σε ένα αμιγώς Ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης με επικεφαλής τον αρχισχεδιαστή που έκανε την Audi αυτό που είναι σήμερα. Και τώρα είναι η σειρά της Kia για άνοδο στα σκαλοπάτια του ντιζάιν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το Optima στις ΗΠΑ, το Soul στην Ευρώπη, το Koup ως πρωτότυπο αλλά και τα πρώτα σχέδια του ερχόμενου Rio που αναμένεται στην έκθεση της Γενεύης είναι μόνο μερικά δείγματα της δουλειάς που γίνεται ώστε η Kia να αποσπά βραβεία που μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει να κατακτά η Alfa Romeo.
Αν όμως ένας κατασκευαστής σαν την Kia έχει γίνει τόσο έντονα ευρωπαίος, τόσο ώστε να σχεδιάζει, εξελίσσει και παράγει τα αυτοκίνητά του στην Ευρώπη, πόσο διαφέρει από μία μάρκα που είναι και στο όνομα «made in Europe»;

Την ίδια τακτική πριν την Kia έχουν ακολουθήσει και άλλοι κατασκευαστές. Η Toyota, η Nissan και η Honda κάνουν το ίδιο στις τελευταίες γενιές των αυτοκινήτων τους που είναι αυτό που λέμε «φτιαγμένα για την Ευρώπη». Αντίστοιχα φτιάχνουν αυτοκίνητα για την Αμερική στην Αμερική. Τι χωρίζει αυτούς τους κατασκευαστές από τους «ντόπιους»;
Τίποτα. Εφόσον τα γούστα της Ευρώπης έχουν αφομοιωθεί και κατασκευαστές από άλλες ηπείρους φτιάχνουν αυτοκίνητα που αρέσουν σε εμάς και όχι σε αγοραστές της εγχώριας αγοράς τους δε διαφέρουν σε τίποτα. Αυτό έχει τα καλά του, έχει και τα κακά του.
Το κακό είναι πως αν σε κάποιον άρεσε η διαφορετικότητα ή έβρισκε κάτι το «εξωτικό» σε κάποια μοντέλα ώστε να τα διαχωρίζει από τα «άλλα», τα «πολλά» με «ευρωπαικά» γονίδια, τώρα έχει λιγότερα να διαλέξει. Είναι όμως εμφανές πως είναι πλέον λίγα τα αυτοκίνητα που πωλούνται για παράδειγμα στην Ιαπωνία και εξίσου επιτυχημένα και στην Ευρώπη. Η Daihatsu ίσως να είναι η μόνη που τα καταφέρνει τόσο καλά. Και η Suzuki.
Η Toyota όμως βλέπει πως το «παγκόσμιο» Corolla δεν πάει τόσο καλά όσο πάει το Ευρωπαϊκό Auris στην Ευρώπη. Και έτσι προσαρμόζεται.
Το καλό από αυτή την ιστορία είναι πως έχουμε πολλά περισσότερα μοντέλα να διαλέξουμε που απευθύνονται ακριβώς στα γούστα μας, ή τουλάχιστον στα γούστα των πολλών. Και μάλιστα με τέτοιες προσπάθειες σαν αυτή της Kia έχουμε να διαλέξουμε από πολλά όμορφα αυτοκίνητα. Εσείς τι λέτε; Ο εξευρωπαϊσμός στη σχεδίαση των μη ευρωπαίων κατασκευαστών ωφελεί ή βλάπτει; Αυξάνεται η γκάμα ενδιαφερόντων αυτοκινήτων ή μειώνονται τα διαφορετικά; Τι μένει όμως τότε για να είναι μια μάρκα «γαλλική» ή «κορεάτικη» ή τέλος πάντων μιας κάποιας εθνικότητας; Σας ενοχλεί αυτό ή είναι μήπως καλύτερα; &&&&
home pro
test center