ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
2 φωτογραφίες »

Αναπτύσσονται τα πρώτα «πράσινα» ελαστικά

2.038 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2021)

H Μichelin θέλει τα ελαστικά της να γίνουν πλήρως «βιώσιμα» από το 2050, ενώ προς στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και άλλες διάσημες εταιρείες. Διαβάστε σε ποιες τεχνολογίες επενδύουν.

autotriti team

Τα ελαστικά είναι γνωστό πως είναι από τα μέρη του αυτοκινήτου που έχουν μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα και δεν ανακυκλώνονται εύκολα. Αν και ένα ποσοστό του καουτσούκ που χρησιμοποιείται σε ένα ελαστικό είναι φυσικό, τα ελαστικά που κατασκευάζονται με συμβατικές μεθόδους έχουν υψηλό αποτύπωμα άνθρακα επειδή τα συστατικά τους έχουν  υψηλή περιεκτικότητα σε ορυκτά υλικά και λόγω του τρόπου παραγωγής τους.  

Αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές ελαστικών εργάζονται για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των ελαστικών και την βελτίωση της συνολικής τους βιωσιμότητας εδώ και αρκετά χρόνια. Η Michelin ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα ελαστικά της θα είναι 100% «πράσινα» από το 2050 και αναφέρει ότι το 28% κάθε ελαστικού της είναι ήδη κατασκευασμένο με χρήση φυσικών, ανακυκλωμένων ή «βιώσιμων» πρώτων υλών.

Η εταιρεία εργάζεται ήδη πάνω στην ανάπτυξη βιολογικού βουταδιενίου για τα ελαστικά της. Οι πρώτες παρτίδες θα είναι διαθέσιμες κατά τη διάρκεια αυτού του έτους με στόχο τη μείωση του CO2 που εκπέμπεται κατά την παραγωγή ελαστικών. Μέσω μιας άλλης συνεργασίας, η Michelin θα αρχίσει να παράγει ανακυκλωμένο στυρόλιο από πλαστικά απορρίμματα, ενώ εργάζεται και πάνω στην ανάκτηση τερεφθαλικού πολυαιθυλενίου (PET), επιτρέποντας τη μετατροπή εκατομμυρίων πλαστικών φιαλών σε πολυεστερικές ίνες, ώστε να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή ελαστικών.

Η Goodyear και η Continental, επίσης, αναπτύσσουν τη χρήση φυσικού λατέξ από τις ρίζες των πικραλίδων ως εναλλακτική λύση του λατέξ που προέρχεται από φυτείες καουτσούκ. Οι φυτείες καουτσούκ μονοκαλλιέργειας που δημιουργήθηκαν από την αποψίλωση των τροπικών δασών ήταν ένα ανεπιθύμητο αποτέλεσμα της τεράστιας παγκόσμιας ζήτησης για ελαστικά. Οι πικραλίδες μπορούν να καλλιεργηθούν σε γη ακατάλληλη για καλλιέργειες φυτών που χρησιμοποιούμε για τρόφιμα.

Η Goodyear χρησιμοποιεί σογιέλαιο καθώς και τέφρα φλοιού για να βελτιώσει την πρόσφυση των ελαστικών της σε βρεγμένες επιφάνειες. Συνεργάζεται επίσης με μια εταιρεία για την παραγωγή συνθετικού καουτσούκ χωρίς τη χρήση βουταδιενίου που προέρχεται από πετρέλαιο.

Η μαζική παραγωγή ελαστικών με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μπορεί να βρίσκετια αρκετά χρόνια μακριά, ωστόσο οι μαζικές επενδύσεις που κάνουν οι εταιρείες, φαίνεται πως είναι απλά θέμα χρόνου τα αυτοκίνητά μας να εξοπλίζονται με πλήρως φιλικά προς το περιβάλλον ελαστικά.

elk test
NISSAN