
Το Prius άνοιξε τον δρόμο, το Lexus RX έφερε πολυτέλεια, το Yaris Hybrid έγινε ήρωας της κρίσης – σήμερα τα υβριδικά όπως τα Yaris Cross & Peugeot 2008 είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι.
autotriti team
Πριν 20 χρόνια τα κοιτούσαν με καχυποψία, σήμερα τα μισά νέα αυτοκίνητα είναι υβριδικά
Πριν 20 χρόνια οι Έλληνες τα κοιτούσαν με καχυποψία. Σήμερα, τα μισά και πλέον καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται είναι υβριδικά, (σχεδόν 55% σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων του πρώτου 6μήνου για το 2025 στην Ελλάδα συνυπολογίζοντας και τα mild hybrid), ενώ αν βάλεις στην εξίσωση και τα plug-in τότε μιλάμε για ένα νούμερο που είναι κοντά στο 61%. Από το «εξωγήινο» Toyota Prius μέχρι το best-seller Yaris, η ιστορία των υβριδικών στην Ελλάδα είναι γεμάτη εκπλήξεις.
Το Prius που «έφερε την επανάσταση»
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το Toyota Prius έκανε την είσοδό του και στην Ελλάδα, κουβαλώντας την εικόνα του «αυτοκινήτου του μέλλοντος». Ήταν το πρώτο που συνδύαζε κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό μοτέρ και κέρδισε γρήγορα κοινό σε ανθρώπους που ήθελαν να ξεχωρίζουν, αλλά και σε εταιρείες που επένδυσαν στην οικολογική εικόνα τους. Το Prius δεν έκανε μαζικές πωλήσεις, αλλά δημιούργησε «ντόρο» και έβαλε τη λέξη «υβριδικό» στο λεξιλόγιο της αγοράς.
Διαβάστε ακόμα >> Toyota Hybrid: 27 χρόνια πρωτοπόρος στα υβριδικά

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το Toyota Prius έκανε την είσοδό του και στην Ελλάδα, κουβαλώντας την εικόνα του «αυτοκινήτου του μέλλοντος»
Lexus RX – Ο «βασιλιάς» πριν την κρίση
Το 2007 και το 2008, το Lexus RX 400h ήταν το SUV που όλοι ήθελαν. Πολυτέλεια, κύρος και οικολογικό προφίλ σε μια εποχή ευμάρειας. Ταυτόχρονα τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας τους είχαν κάποια βασικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς δεν πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας και είχαν ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο καθημερινά λόγω της υβριδικής τους τεχνολογίας. Όμως, με το ξέσπασμα της κρίσης, η κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV κατέρρευσε – και μαζί της οι πωλήσεις του RX.
Η κρίση έφερε τα Auris & Yaris Hybrid
Την ώρα που οι πωλήσεις αυτοκινήτων έπεφταν κατακόρυφα, το μικρό Toyota Yaris Hybrid έδωσε λύση: χαμηλή κατανάλωση, οικονομία στην τσέπη και αξιοπιστία. Έγινε «ήρωας της κρίσης» και έδειξε ότι τα υβριδικά δεν είναι μόνο για λίγους. Όμως, η μεγάλη ώθηση ήρθε πάλι από την Toyota, με το Auris Hybrid και το Yaris Hybrid. Παρόλο που ήρθαν στην αγορά την εποχή της μεγάλης άνθισης των diesel και διατέθηκαν και με κινητήρα πετρελαίου, κατάφεραν αξιοσημείωτες ταξινομήσεις. Το Yaris ειδικά, ως μικρό και οικονομικό μοντέλο, πέτυχε σημαντικές πωλήσεις ακόμη και σε χρόνια που η αγορά αυτοκινήτου κατέρρεε. Η χαμηλή κατανάλωση και η απλότητα στη χρήση το έκαναν ιδανικό για οδηγούς που ήθελαν μικρό κόστος χρήσης τα χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Συνέχεια του άρθρου >>>