Aνάμεσα στις δύο επόμενες γενιές των δημοφιλών μικρομεσαίων, από το 2019 δηλαδή, περιμένουμε μια σκληρή μάχη.

H VW κινείται πολύ προσεκτικά και σε ό,τι αφορά την πίσω όψη του όγδοης γενιάς της. Στόχος και για αυτό το Golf είναι να έχει ευρεία αποδοχή και να αρέσει το ίδιο σε όλους.

Η Ford επιλέγει για μία ακόμη φορά κάτι λίγο πιο τολμηρό στη σχεδιαστική γλώσσα από ότι η VW. Το αποτέλεσμα δείχνει πετυχημένο αρκεί να αντέξει και στο χρόνο και μην ξεπεραστεί γρήγορα.

Αποκλειστικό: Ford Focus Vs VW Golf

18.501 Επισκέψεις στο άρθρο (31/12/2017)

Στα μέσα του 2018 θα ξεκινήσει την πορεία του ο διάδοχος του Ford Focus και ένα χρόνο αργότερα θα έρθει το Golf όγδοης γενιάς. Οι προδιαγραφές σκιαγραφούν ήδη μια μάχη στα ίσια ανάμεσα στα δύο μικρομεσαία.

Mπορεί να είναι η «φωτογραφία» μιας στιγμής ωστόσο έχει σημασία: στα τέλη Απριλίου φέτος, έστω και για λίγο, το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Ευρώπης δεν ήταν το VW Golf. Το προσπέρασμα το είχε δεχτεί από το Ford Focus, το οποίο ακόμα και ως run-out μοντέλο κατάφερε να έχει απήχηση σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Πρώτο το Ford, δεύτερο το VW – αυτή είναι μια κατάταξη την οποία στην Κολωνία την εύχονται προπαντός για την επόμενη γενιά του Focus, η οποία θα μπει στην αγορά περίπου στα μέσα του 2018. Στο θέμα αυτό, ο επικεφαλής ανάπτυξης, Τζό Μπάκατζ, δεν εστιάζει μόνο στον αριθμό των πωλήσεων: «Για μένα είναι πιο σημαντικό να δει κανείς όλο το πακέτο. Το ντιζάιν, την τεχνολογία και φυσικά την τιμή. Στο σύνολο θα πρέπει και σε αυτήν τη γενιά να μη φοβηθούμε κανέναν ανταγωνιστή μας». 

Το σημείο εκκίνησης
Παλιότερα το Golf ήταν ένα σχέδιο πολύ διευρυμένο: χάτσμπακ, σεντάν, στέισον και κάμπριο, GTI και πολλά ακόμη. Από το 2019 η παλέτα θα είναι λίγο πιο μαζεμένη. Το Sportsvan και το Touran θα ενοποιηθούν σε ένα μοντέλο, το ζήτημα του κάμπριο έχει φύγει από το τραπέζι εδώ και πολύ καιρό ενώ τα Scirocco και Beetle ετοιμάζονται πιθανότατα να αποσυρθούν. Ακούγεται σαν μια πολιτική περικοπών ωστόσο δεν είναι κάτι περισσότερο από μια αναδιάρθρωση των προτεραιοτήτων. Στο σύμπαν του νέου Golf, το T-Roc θα καλύπτει το φάσμα των SUV ενώ το Tiguan Allspace θα παρκάρει ανάμεσα στα Sportsvan /Touran και το πιο μεγάλο Sharan. Ταυτόχρονα θα δούμε και το Ι.D. Buzz ως το πρώτο ηλεκτρικό VW στα μικρομεσαία. Από την άλλη πλευρά η Ford έχει συλλάβει το Focus ως παγκόσμιο αυτοκίνητο, αλλά θα περιορίζεται όπως το συνηθίζει σε χάτσμπακ, στέισον βάγκον και σεντάν αμάξωμα. 

To ντιζάιν 
Η τέταρτη γενιά του Focus έχει ήδη πάρει μορφή. Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, τις οποίες έχουμε ήδη δείξει, απεικονίζουν ένα οπτικά πολύ καλλιεργημένο και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Θα δείχνει λιγάκι πιο χαμηλό και πιο πλατύ, με σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο, μικρότερο πίσω πρόβολο και με λίγο πιο έντονη κλίση στις κολώνες του εμπρός παρμπρίζ. Το στέισον-βάγκον μοντέλο από την πλευρά του θα έχει έναν σημαντικά μακρύτερο πρόβολο αλλά κι έναν χώρο φόρτωσης ο οποίος σε πολλά σημεία θα θυμίζει τον αντίστοιχο του Ford Mondeo. Tα διάφορα μοντέλα θα ξεχωρίζουν οπτικά μεταξύ τους με διαφοροποιημένα τμήματα στο αμάξωμα, στη μάσκα και στις γρίλιες αλλά και στα φωτιστικά σώματα. Επιπλέον των Trend, Titanium, ST-Line και ST παραλλαγών περιμένουμε φυσικά και το επίπεδο Vignale αλλά και τον «πύραυλο» RS, ξανά με τετρακίνηση. Μετά το Fiesta, η Ford θέλει και το Focus να έχει μια Active εκδοχή, η οποία φυσικά θα τα βάλει με το Alltrack πακέτο, από πλευράς Volkswagen. 

Το Golf VIII θα έπρεπε στην πραγματικότητα να είναι έτοιμο πολύ πιο νωρίς, ωστόσο έπειτα από απευθείας εσωτερικές αντιπαραθέσεις οι οποίες έγιναν κόντρα σε ανταγωνιστές - εκπροσώπους της κατηγορίας, αποφασίστηκαν να γίνουν αρκετές επεμβάσεις σε διάφορα σημεία. Λέγεται ότι, οι απόψεις διχάστηκαν κυρίως σε ότι αφορά το εμπρός μέρος το οποίο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα μακρύ, τις πλαϊνές πτυχώσεις οι οποίες κρίθηκαν πολύ τονισμένες, τον πολύ λεπτό αεραγωγό στο άνω μέρος της «πρόσοψης» αλλά και στα πολύ τραβηγμένα προς τις γωνίες φωτιστικά σώματα τα οποία κρίθηκαν ότι απαιτούν αρκετή εξοικείωση. Αντιθέτως άρεσαν πολύ οι αισθητά πιο σπορ αναλογίες οι οποίες παρά το γεγονός ότι το ύψος της μεσαίας κολώνας δεν έχει αλλάξει, καταφέρνουν να δείχνουν το όχημα πιο χαμηλό. Στη λίστα με τα θετικά τοποθετήθηκαν οι λεπτές πίσω κολώνες και οι τονισμένοι «ώμοι» στο πίσω μέρος. 

Tα μηχανικά μέρη
H Ford θέλει να διαγράψει οριστικά τα ψεγάδια που είχε σε ό,τι αφορά το infotainment, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και γενικά η πρώτη οπτική και ποιοτική εντύπωση. Η εργονομία σε στιλ «παζλ» αποτελεί σίγουρα παρελθόν όπως και τα εν μέρει όχι πολύ ευχάριστα υλικά στο εσωτερικό. Το ίδιο θα ισχύσει και για τη συχνά όχι πλήρως επικαιροποιημένη τεχνολογία. Σε αυτό θα βοηθήσει τα μέγιστα η χρήση της νέας C2 πλατφόρμας, η οποία εκτός του ότι θα κόβει 50 κιλά από το σύνολο της μάζας, θα παρέχει και μια νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών η οποία θα είναι συμβατή με πολύ προηγμένα συστήματα. Έτσι το Focus θα είναι συμβατό με οτιδήποτε έχει η Ford να παρέχει σε παγκόσμιο επίπεδο στους τομείς της συνδεσιμότητας, των βοηθημάτων, της ψυχαγωγίας και την ενημέρωσης αλλά και των εναλλακτικών μορφών ενέργειας και της αυτόνομης οδήγησης. Η δομή C2 θα είναι πολύ πιο στιβαρή και άκαμπτη, πιο ασφαλής σε σύγκρουση αλλά και πιο ευέλικτη – κι ας μην υπολογίζονται ακόμη για Ευρώπη τα ηλεκτρικά μοντέλα που σχεδιάζει η εταιρεία για την Αμερική και την Κίνα. 

Το όγδοο Golf από την πλευρά του, θα χρησιμοποιεί την MQB πλατφόρμα, στο δεύτερο σκαλί της εξέλιξής της πλέον. Κυρίως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά το δάπεδο αυτό θα θέτει νέα στάνταρ. Έτσι τo Golf θα έχει βοηθήματα που θα παρκάρουν το όχημα μόνα τους, θα κρατούν τη λωρίδα και θα διατηρούν την απόσταση και το όριο ταχύτητας, χωρίς εμπλοκή του οδηγού. Επιπλέον οι οθόνες αφής και ο έλεγχος με φωνητικές εντολές θα βελτιωθούν περαιτέρω, ενώ το κινητό και το αυτοκίνητο θα συνεργάζονται πλέον πολύ πιο στενά. Υπό το σημερινό πρίσμα, φαίνεται ότι οι δύο αντίπαλοι αν θα διαφέρουν θα είναι στα σημεία. 

Στον τομέα της γραμμής κίνησης βεβαία η εικόνα θα είναι διαφορετική με τη VW να παρέχει περισσότερη ποικιλία. Γενικά το Golf θα ποντάρει πιο πολλά στην ηλεκτροκίνηση, και με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με 420 χλμ. αυτονομίας πλέον από 300 που είναι σήμερα, αλλά και με μια υβριδική έκδοση. Δίπλα από το plug-in μοντέλο με 204 ίππους όπως το ξέρουμε θα υπάρχον και mild-hybrid εκδόσεις με 15 kw (20 ίππους) και 40 Nm ροπής επιπλέον. 

Η Ford από την πλευρά της έχει σχέδιο για το Focus 4.0 το οποίο προβλέπει μια mild hybrid επιλογή καθώς και τον κλασσικό 1.000άρη EcoBoost με την ισχύ να ανεβαίνει στους 130 από τους 125 ίππους και τη ροπή αντίστοιχα στα 200 Nm από τα 170 που είναι σήμερα. Σε συνδυασμό με τετρακύλινδρο μοτερ, η υβριδική μονάδα θα δίνει πάνω από 16 ίππους δύναμη και 40 Nm ροπή, μαζί με μια μορφή ηλεκτρικού overboost το οποίο θα βοηθά στο προσπέρασμα. Η Ford βέβαια έχει την απενεργοποίηση κυλίνδρων στο τσεπάκι της ποντάροντας σε έξτρα μείωση της κατανάλωσης κατά 10%.Το νέο Focus λοιπόν θα ξεκινά από τους 101 ίππους με τούρμπο και 1,0 λίτρο κυλινδρισμό και θα φτάνει έως δίλιτρα μοντέλα με διπλή υπερτροφοδότηση: η κορυφαία εκδοχή εδώ θα είναι βέβαια το RS το οποίο θα διαθέτει 367 ίππους και 450 Nm ροπής. Συγκριτικά: η γκάμα του Golf θα ξεκινά από τον 1,0 TSI με 95 ίππους και θα φτάνει στο «R». Το τελευταίο θα αποδίδει 347 ίππους και 420 Nm ροπής και θα είναι συνεπώς ένα σκαλοπάτι κάτω από το Focus RS. Eίναι κάποιο σημάδι αυτό; Ή πρόκειται κι εδώ για τη «φωτογραφία» μιας στιγμής; 

Η άποψή μας
H VW ποντάρει πολλά σε κλασσικές αρετές της, όπως η μεγάλη ποικιλία μηχανικών συνόλων. Η Ford ίσως στο μέλλον να μην κλείνει την παραμικρή «τρύπα» στο θέμα της ιπποδύναμης αλλά θέλει να έχει κορυφαία τεχνολογία και ταυτόχρονα μια καλή τιμή αγοράς. Έτσι θέλει το Focus να μειώσει τη διαφορά από το Golf και η μάχη αναμένεται πολύ σκληρή.

PEIRAIOS LEASING
NISSAN