ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ταξιδέψαμε στην παγωμένη φιλανδική Λαπωνία, 170 χλμ. πάνω από τον αρκτικό κύκλο, για να λάβουμε μέρος στο παγκόσμιο event της Continental.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ταξιδέψαμε στην παγωμένη φιλανδική Λαπωνία, 170 χλμ. πάνω από τον αρκτικό κύκλο, για να λάβουμε μέρος στο παγκόσμιο event της Continental.

Continental ContiTechnikForum 2014

2.774 Επισκέψεις στο άρθρο (11/12/2014)

Ταξιδέψαμε στην παγωμένη Λαπωνία, 170 χλμ. πάνω από τον αρκτικό κύκλο, για να λάβουμε μέρος στο παγκόσμιο event της Continental σχετικά με την τεχνολογία, την εξέλιξη και το λανσάρισμα των νέων χειμερινών ελαστικών της κορυφαίας γερμανικής φίρμας ελαστικών.

autotriti team

Το Λεβί βρίσκεται 170 χλμ. πάνω από τον αρκτικό κύκλο και αποτελεί την έδρα του μεγαλύτερου χιονοδρομικού κέντρου της Φινλανδίας. Με θερμοκρασίες, που πέφτουν πολύ κάτω από το μηδέν και τα πάντα να είναι σκεπασμένα με παχύ στρώμα χιονιού, είναι αναμφίβολα ένα κατάλληλο μέρος για την Continental να λανσάρει τη νέα σειρά χειμερινών ελαστικών της στα πλαίσια του καθιερωμένου πλέον τεχνολογικού ContiTechnikForum.
To τελευταίο, μέσα από ένα παγκόσμιο event επιδιώκει να αναδείξει την τεχνολογική και ποιοτική υπεροχή των προϊόντων της γερμανικής φίρμας ελαστικών. Η Continental διατηρεί άλλωστε στενούς δεσμούς με την περιοχή, όπου εξελίσσει συνεχώς τα χειμερινά ελαστικά της, τα οποία αποτελούν κορυφαίο παράγοντα ασφάλειας για την οδήγηση σε ζόρικα κλίματα και σε χώρες, που βιώνουν για τα καλά το χιόνι και τον πάγο. 
Η Continental κάλεσε επιλεγμένα Mέσα από όλο τον κόσμο για να βιώσουν μέσα από μια σειρά εκδηλώσεων το λανσάρισμα δύο νέων χειμερινών ελαστικών: To Continental IceContact2 και το WinterContact TS 850P SUV. Παράλληλα με την οδήγηση όμως είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στην εικονική δημιουργία της ιδανικής γόμας για ένα χειμερινό ελαστικό, αλλά και να βάλουμε μερικά καρφιά στα ειδικά για το σκοπό αυτό ελαστικά.Από τη θεωρία…Φτάσαμε στο αεροδρόμιο Κίτιλλα νωρίς το απόγευμα, αλλά το σκοτάδι ήταν ήδη πυκνό. Αυτή την εποχή βλέπετε το φως της ημέρας δεν διαρκεί πάνω από 3-4 ώρες, από τις 10 το πρωϊ μέχρι τις 2 το μεσημέρι περίπου. Αμέσως πήγαμε σε ένα ξενοδοχείο κτισμένο στους πρόποδες ενός βουνού με άπειρες και εντυπωσιακά φωτισμένες πίστες για σκι. Χωρίς να χαθεί χρόνος οι άνθρωποι της Continental παρουσίασαν τα νέα ελαστικά τους δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στο νέο IceContact2, το οποίο όμως δεν έχει εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας μιας και χρησιμοποιεί καρφιά, τα οποία απαγορεύονται στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες χώρες με εξαίρεση φυσικά αγορές με πολύ βαρύ χειμώνα (βλέπε Σκανδιναβικές χώρες, Ρωσία κτλ.). 
Το IceContact2 αντικαθιστά το ελαστικό IceContact διαθέτοντας μεγαλύτερο αριθμό και βέλτιστου σχεδιασμού καρφιών, με μικρότερη όμως φθορά για το δρόμο. Πέρα από την ειδικά μελετημένη ασύμμετρη τοποθέτηση των καρφιών πάνω στο πέλμα και τη δημιουργία ειδικών αυλακώσεων για την αποβολή του πάγου ώστε να μην «θάβονται», τα καρφιά είναι ελαφρύτερα, αλλά κυρίως ενσωματώνονται στο πέλμα με μια νέα τεχνική (ουσιαστικά περιβάλλονται από ένα υλικό, τοποθετούνται με ρομπότ και μετά το ελαστικό ζεσταίνεται κάνοντας ουσιαστικά ένα το καρφί με τη γόμα), για να μην φεύγουν εύκολα (τραβώντας το νέο καρφί χρειαστήκαμε σχεδόν 5πλάσια δύναμη σε σχέση με πριν). 
Το WinterContact TS 850 P (από το performance) δεν είναι ακριβώς καινούργιο ελαστικό, αφού είχε παρουσιαστεί πέρσι, αλλά πλέον προσφέρεται και στην έκδοση SUV και σε διαστάσει για ανάλογα οχήματα επιδόσεων. Παράλληλα είχαμε ένα ταχύρυθμο μάθημα χημείας και το πώς η χρήση φυσικών και συνθετικών υλικών επηρεάζει την απόδοση, αλλά και τη λειτουργία ενός ελαστικού σε ακραίες χαμηλές συνθήκες. Εσείς ξέρατε πως ένα κομμάτι λάστιχο με λίγη ρεζίνη και λίγο λάδι σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες χάνει τις ελαστικές του ιδιότητες και σπάει με σφυρί σαν γυαλί; Το είδαμε στην πράξη! Το κυριότερο όμως είναι ότι κληθήκαμε να δημιουργήσουμε τη δικιά μας γόμα και τη δικιά μας χάραξη, που κατά ένα τρόπο θα δοκιμάζαμε στην πράξη την επόμενη μέρα.Στην πράξηΈχοντας την τύχη αργά το βράδυ να θαυμάσουμε το Βόρειο Σέλας,από νωρίς το πρωί και μέσα στο μαύρο σκοτάδι μεταφερθήκαμε στην ειδική πίστα δοκιμών, που φωτιζόταν και είχε διαμορφώσει περίτεχνα η Continental. Εκεί διαπιστώσαμε στην πράξη το πόσο καλύτερα φρενάρει στον πάγο το IceContact2 σε σχέση με το προκάτοχο ελαστικό (κάναμε 20 φρεναρίσματα στο καθένα από τα 35 χλμ./ώρα μέχρι την πλήρη στάση). 
Μετά απολαύσαμε το κράτημα του νέου ελαστικού στον πάγο οδηγώντας εντυπωσιακά πισωκίνητες BMW Σειρά 1 και Audi A3. Ιδιαίτερες χρήσιμες ήταν οι δοκιμασίες για την κατανόηση της σημασίας να «φοράς» το σωστό ελαστικό στις κατάλληλες συνθήκες. Ακόμα και ένα κορυφαίο στο χιόνι ελαστικό, όπως το WinterContact TS 850 P δεν είχε πολλά να προσφέρει στον πάγο, σε αντίθεση με το IceContact2, που έστριβε σαν στην βρεγμένη άσφαλτο! 
Επίσης οδηγώντας το WinterContact TS 850 P SUV σε πισωκίνητη BMW X3, τετρακίνηση BMW X4 και προσθιοκίνητο Audi Q5 συνειδητοποιήσαμε στην πράξη πως αν χρησιμοποιείς το σωστό ελαστικό δεν χρειάζεσαι αλυσίδες, ούτε καν τετρακίνηση… Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε και το πρόγραμμα Matrix, που δημιούργησαν οι τεχνικοί της Continental για την παρουσίαση. Ουσιαστικά αυτόν ήταν η πρακτική σύγκριση στην πίστα των δεδομένων, που αρχικά είχαμε σημειώσει σχετικά με την πρόσφυση και την απόδοση του σωστού χειμερινού ελαστικού σε σχέση με θερινά ελαστικά, αλλά και με τροποποιημένα ελαστικά που έφεραν χειμερινή γόμα με καλοκαιρινή χάραξη και καλοκαιρινή γόμα με χειμερινή χάραξη! Παίζοντας για αρκετή ώρα τους… μικρούς δοκιμαστές τεστάραμε μέσα από μια σειρά διαδικασιών (σλάλομ, φρενάρισμα, γρήγορη οδήγηση) συνδυασμούς ελαστικών για να δούμε τη συμπεριφορά στο χιόνι και τον πάγο. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων με τα υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά όργανα, που διέθεταν τα αυτοκίνητα, δεν απείχαν και πολύ από τις προβλέψεις, που είχαμε κληθεί να κάνουμε πριν τις δοκιμασίες.WinterContact TS 850 P SUVΤο νέο WinterContact TS 850 P SUV εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις τόσο σε ό,τι αφορά το κράτημα στο χιόνι και το βρεγμένο, όσο και στην απόδοσή του στο φρενάρισμα. Αυτά οφείλονται στο νέο ασύμμετρο πέλμα του ελαστικού, το οποίο προορίζεται για σπορτίφ SUV. Είναι διαθέσιμο για τροχούς μέχρι και 20 ιντσών. Σύμφωνα με την Continental, το premium αυτό ελαστικό εμφανίζει 5% βελτίωση του κρατήματος στο χιόνι και 2% σε στεγνό οδόστρωμα. Η επιδόσεις των χειμερινών ελαστικών στο στεγνό, επηρεάζονται σημαντικά από την σκληρότητα του πέλματος. Για να βελτιωθεί η απόδοσή τους, ιδίως όταν πρόκειται για ασύμμετρα πέλματα, οι μηχανικοί εστιάζουν κυρίως στην προσεκτική σχεδίαση των εξωτερικών στηριγμάτων (ώμοι) του προφίλ. Το εξωτερικό πέλμα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να ενισχύει την σκληρότητά του. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την αλλαγή πορείας καθιστώντας το ασφαλέστερο σε δρόμους με καμπές. Όλα τα τμήματα του πέλματος είναι έτσι σχεδιασμένα και κατανεμημένα ώστε να αλληλοστηρίζονται και να δημιουργούν ένα πιό συμπαγές σύνολο, αυξάνοντας με τη σειρά τους, την πρόσφυση. 
Η βελτίωση στο φρενάρισμα φτάνει στο 5%. Το Continental WinterContact TS 850 P SUV έχει ως βασική διαφορά από την αρχική του έκδοση το γεγονός ότι διαθέτει μεγαλύτερα “τακούνια”, χαρακτηριστικό που συναντάται συχνά στα πιό “καθαρόαιμα” χωμάτινα ελαστικά, ώστε να μην συγκεντρώνει πέτρες μέσα στα κενά του πέλματος κατά την οδήγηση στο χώμα. Την ίδια στιγμή, το εσωτερικό τμήμα του ελαστικού, αυτό στο οποίο το εξωτερικό πέλμα έχει κολληθεί, είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει με μεγαλύτερη ευκολία στα αυξημένα βάρη των SUV και να μπορεί να μεταφέρει με ακρίβεια τις κατά πολύ υψηλότερες δυνάμεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια της πέδησης, της επιτάχυνσης και της οδήγησης σε στροφές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Autotriti.gr