9 φωτογραφίες »

Η σχεδίαση του νέου Citroen C4 C-Cross είναι ιδιαίτερη και ξεχωριστή. Το νέο γαλλικό μοντέλο ορίζει τη διαφορετικότητα περιπλέκοντας έντεχνα στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

151.265 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2021)

Επιδόσεις-Κατανάλωση: Kινείται σβέλτα και σχετικά οικονομικά
Το C4 C-Cross, που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν εφοδιασμένο με την κορυφαία εκδοχή του 1,5 BlueHDi του ομίλου PSA. Εφαρμόζοντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων (16βάλβιδη κεφαλή, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας κτλ., υγρό εξάτμισης AdBlue κτλ) αποδίδει 130 άλογα και 300 Nm ροπής (στις 1.750 σ.α.λ.), ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8. Θόρυβος και κροτάλισμα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές. Όχι όμως και η λειτουργία του κιβωτίου που μερικές φορές δείχνει διστακτικό και «μπερδεμένο», ενώ άλλες όχι τόσο μεταξένιο στις εναλλαγές των σχέσεων. Σίγουρα όμως είναι αγχολυτικό ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης. Σχετικά με την κατάλωση τώρα σε όλη της διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 7 λτ./100 χλμ. με τη σχετική ένδειξη να είναι τον περισσότερο καιρό γύρω από τα 6,5 λτ./100 χλμ. Mε συνεχή λειτουργία στο Eco πρόγραμμα (και ανάλογη θυσία στην απόκριση του κινητήρα) μπορεί να πέσει και στα 6,0 λτ./100 χλμ.

Στις μετρήσεις κατανάλωσης ταξιδιού, που μόνο στο Auto Τρίτη θα βρείτε, με 6,0 λτ./100 χλμ το μοντέλο της δοκιμής έχει 136 χλμ./ώρα, επίδοση που θεωρείται αρκετά καλή. 

Στο δρόμο: Με έμφαση στην άνεση
Παρότι το νέο C4 C-Cros ουσιαστικά βασίζεται στη «μικρή» CMP πλατφόρμα του νέου Peugeot 208, αλλά με αισθητά διευρυμένο το μεταξόνιο, το ξεχωριστό γαλλικό μικρομεσαίο καταφέρνει με ένα μαγικό τρόπο να «πατάει» θυμίζοντας μεγαλύτερο και πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο. Η ανάρτηση με τα γνωστά πια υδραυλικά στοπ της ανάρτησης (Progressive Hydraulic Cushions) λειαίνει τα πάντα στο διάβα της. Είναι εντυπωσιακή η υποδοχή της λακκούβας, με λιμουζινέ «σιδέρωμα» και ουσιαστικά αθόρυβη απόσβεση. Ανάρτηση με μεγάλη διαδρομή, κάθισμα και «έξυπνη» διάσταση ελαστικού (195/60 R18) δημιουργούν όλα μαζί μια μοναδική εμπειρία άνεσης. η οποία σίγουρα δεν βρίσκεται σε αυτό το επίπεδο χρημάτων. Βάλτε τώρα και το χαμηλό επίπεδο θορύβου, είτε από το κροτάλισμα του diesel, είτε από την ροή του αέρα γύρω από το υψηλό αμάξωμα που φτάνει μέχρι τα αυτιά των επιβατών ελέω σοβαρής ηχομόνωσης και θα καταλάβετε πόσο απολαυστικό είναι το ταξίδι σε συνδυασμό με την συγκλονιστική σταθερότητα ακόμα και στην τελική ταχύτητα. Υπάρχει βέβαια κι ένα τίμημα και αυτό αφορά την οδική συμπεριφορά. Το C4-Cross εκτελεί πρόθυμα μεν και πειθαρχημένα τις εντολές του οδηγού, αλλά δεν έχει σπορτίφ φιλοδοξίες. Το τιμόνι κάθε άλλο παρά κοφτερό μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμα και στη λειτουργία Sport, η κλίση στις στροφές είναι αισθητή και γενικά το σύνολο, χωρίς να είναι πλαδαρό, δε σε εμπνέει να πιέσεις στο όριο.

Ωστόσο η πρόσφυση, επικουρούμενη και από το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, είναι μπόλικη και γενικά το νέο μοντέλο της Citroen δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις. Aπεναντίας, είναι απόλυτα προβλέψιμο και προοδευτικό, με δυνατά και αποτελεσματικά φρένα. Γενικά, αυτό που μένει είναι η ευκολία χρήσης (παρά την περιορισμένη πίσω ορατότητα) και η αίσθηση ασφάλειας, με την ανάρτηση να έχει τόσο αποτελεσματική λειτουργία, που σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (156 χλστ.) σε κάνει να θες να δοκιμάσεις και τις βόλτες στο πατημένο χώμα. Εκεί όμως θα ήθελες και το σύστημα αυξημένης πρόσφυσης σε σαθρά εδάφη Grip Control, το οποίο όμως δεν προσφέρεται. Το αντίθετο θα έδινε έναν ακόμα πιο ολοκληρωμένο crossover χαρακτήρα στο νέο C4-Cross. 

Η γνώμη μας 
Είναι διαφορετικό, ευρύχωρο, πρακτικό και άνετο, ενώ το «πακέτο» συμπληρώνει ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, καθώς και η «σωστή» τιμολογιακή πολιτική. Η Citroen προσφέρει μια ρεαλιστική εναλλακτική έναντι του συμβατικού ανταγωνισμού, που εκ των πραγμάτων προκύπτει τόσο μέσα από τα μικρομεσαία χάτσμπακ, όσο και από τα μικρομεσαία crossover. 

+ Διαφορετικότητα, στιβαρότητα, πρακτικότητα και ευρυχωρία καμπίνας, ευκολία χρήσης, τιμή-εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας, προοδευτικότητα αντιδράσεων και άνεση, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
- Προς τα πίσω ορατότητα, απουσία Grip Control,αισθητική πίνακα οργάνων

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
NISSAN