Δύσκολα θα ξεπεράσεις τα όρια που τίθενται από το πλαίσιο την ανάρτηση και τα ελαστικά του Hyundai i30 N.

Ακόμα και στην υπερβολή θα στρίψει αποτελεσματικά και χωρίς να ξεφύγει χιλιοστό από την τροχιά του.

Η μπάρα θόλων στο πίσω μέρος είναι ένα στοιχείο που δεν συναντάμε συχνά σε πολιτικό αυτοκίνητο.

Οδική συμπεριφορά: Καλύτερα δε γίΝεται…

121.617 Επισκέψεις στο άρθρο (22/7/2019)

Οδηγώντας το Hyundai i30 N σου είναι πολύ δύσκολο να πιστέψεις πως πρόκειται για το πρώτο ουσιαστικά μοντέλο με GTi χαρακτήρα της εταιρείας. Και αν είναι όντως, τότε το δεύτερο ή η επόμενη γενιά του πως θα μπορούσε να είναι, αναρωτιέσαι. Το δεύτερο όνομα και η «μεταγραφή» η οποία σχετίζεται εν πολλοίς με την συγκλονιστική εικόνα του i30 N στο δρόμο, είναι ο υπεύθυνος του Ν Division, Αλμπερτ Μπίερμαν, ο άνθρωπος που επί 30 χρόνια βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση του M Division της BMW. Στην μετάβασή του στο επόμενο γράμμα της αλφαβήτου, ο Μπίερμαν είχε το δύσκολο έργο να περάσει την τεχνογνωσία του στην πράξη, αυτήν τη φορά όμως εξελίσσοντας ένα προσθιοκίνητο, πρακτικό και όσο το δυνατόν προσιτό μοντέλο στα πλαίσια της γενικότερης φιλοσοφίας της εταιρείας. ¶ρα το κόστος τον ένοιαζε και για να διατηρηθεί σε ανταγωνιστικά επίπεδα έπρεπε να κατασκευαστούν πολλά τμήματα του μοντέλου in house όπως και έγινε. 

Η πλατφόρμα του i30 ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό και η ανάρτηση όσον αφορά την γεωμετρία της (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω), ενσωμάτωσε μπάρες θόλων εμπρός και πίσω και ρυθμίστηκε έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του γρήγορου και ανά περίσταση fun to drive αυτοκινήτου. 

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή ακόμα και στην Normal θέση του « N Grin Control System». Στην θέση Sport και ακόμα περισσότερο στην Sport+, καθίσταται ακόμα πιο σκληρή και νευρική, μεταφέροντας κάθε ανωμαλία στο αμάξωμα, ωστόσο σπάνια θα «κοπανήσει» παρά και τα 19ιντσών χαμηλού προφίλ ελαστικά. Σαφέστατα οι δυο αυτές επιλογές αφορούν αποκλειστικά στην κίνηση σε πίστα, πεδίο το οποίο το i30 N ικανοποιεί απόλυτα. Γενικότερα στο N setup (μέσω του μεγάλου μπουτόν στο τιμόνι) το i30 N ξεχνά τον πρακτικό του χαρακτήρα και μετατρέπεται σε «όπλο». Εκτός της ανάρτησης, ο κινητήρας βγάζει την πιο επιθετική του ρύθμιση, το κιβώτιο αποκτά σύστημα ελέγχου στροφών (rev matching), το τιμόνι βαραίνει ακόμα περισσότερο, το ESP περνάει σε αγωνιστικό mode, οι εξατμίσεις αγριεύουν και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ρυθμίζεται έτσι ώστε το μπροστινό σύστημα να αποκτά την απαραίτητη ζωντάνια. 

Στην πράξη, το i30 N στρίβει εντυπωσιακά γρήγορα με τα όρια της πρόσφυσης να δείχνουν και να είναι αξεπέραστα σε δρόμο με καλό συντελεστή τριβής. Το τιμόνι αν και ιδιαίτερα και τεχνητά βαρύ, είναι κορυφαίο σε αμεσότητα ενώ τίποτα δεν επηρεάζει την κατευθυντικότητα και την αποτελεσματικότητά του να βγάλει όλη τη δύναμή του στο δρόμο. Σε αυτές τις συνθήκες το i30 N φοράει το μανδύα του απόλυτου, όμως με έναν μαγικό τρόπο δεν σε «φοβίζει» πουθενά. 

Από την άλλη, ανά περίσταση το i30 Ν μπορεί να παρουσιάσει τον ρυθμίσιμο και fun to drive χαρακτήρα του που έχει εκλείψει από την κατηγορία. Κινούμενο μερικά κλικ χαμηλότερα από την προηγούμενη παράγραφο και με τις ρυθμίσεις Sport του συστήματος παραμετροποίησης, ο οδηγός θα λατρέψει την συμμετοχή του πίσω μέρους στα δρώμενα, με την ρυθμισιμότητά του και την ομαλή εμπλοκή του, να του χαρίζουν όμορφες στιγμές πίσω από το τιμόνι. 

Τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων όσον αφορά την απόδοσή τους, με το αρχικό πρώτο «δάγκωμα» να χαλάει λίγο την εικόνα όσον αφορά στην αίσθησή τους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
vw