Κινητήρας-Κατανάλωση: Καίει τα μισά και είναι πιο γρήγορο από το βενζινοκίνητο
7.854 Επισκέψεις στο άρθρο (23/10/2025)
Το υβριδικό σύστημα του KGM Torres είναι «άπαιχτο». Συνδυάζει πολιτισμένη λειτουργία, υψηλή απόδοση για σβέλτες επιταχύνσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση. Οι μετρήσεις έδειξαν 6,5 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες και 5 λτ./100 χλμ. στην πόλη.
Το Dual Tech Hybrid System της KGM, που «φοράει» το Torres, είναι ένα υβριδικό σύστημα παράλληλης & σειριακής λειτουργίας επόμενης γενιάς, με δύο κινητήρες, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BYD. Συνδυάζει έναν τούρμπο κινητήρα άμεσου ψεκασμού βενζίνης 1,5 λτ. απόδοσης 150 ίππων, ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και μία μπαταρία λιθίου 1,83 kWh. Η συνδυαστική απόδοση είναι 204 ίπποι και 300 Nm ροπής, που πρώτα από όλα εξασφαλίζουν ζωηρές επιταχύνσεις, με τα ηλεκτρονικά μας όργανα να επιβεβαιώνουν την αίσθηση που αποκομίζεις όταν εξαντλείς τη διαδρομή του πεντάλ γκαζιού: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ, και άνετο προσπέρασμα 60-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ. και 80-120 σε 7,2 δλ. (η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα).
Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει η πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, που ακόμα και στην πλήρη επιτάχυνση δεν παράγει έντονο βουητό ή άλλους θορύβους. Αυτό οφείλεται στο e-DHT (efficiency-Dual motor Hybrid Transmission), ένα αποκλειστικό αυτόματο κιβώτιο διπλού κινητήρα που αναπτύχθηκε από την KGM. Το e-DHT επιτρέπει πολλαπλές λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της EV Mode (καθαρή ηλεκτρική οδήγηση), της HEV Mode (παράλληλης λειτουργίας) και της Engine Drive Mode (ισχύς θερμικού κινητήρα). Ελαχιστοποιεί τον αριθμό των εξαρτημάτων, συνδυάζοντας ιδανικά κινητήρες, αισθητήρες και το κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα μειωμένο βάρος και βελτιωμένη απόδοση.
Στην πράξη το σύστημα e-DHT βελτιστοποιεί και την οικονομία καυσίμου, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας. Τα 6,5 λτ./100 χλμ., που είδαμε σε μικτές συνθήκες οδήγησης όχι μόνο απέχουν λίγο από τα 6,0 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται η KGM, αλλά είναι μια πολύ καλή τιμή για το μέγεθος και την απόδοση του υβριδικού Torres. Σε αστικές συνθήκες, όπου σύμφωνα με την KGM το 95% της κίνησης μπορεί να γίνεται μόνο ηλεκτρικά (εμείς είδαμε γύρω στο 83%), οι μετρήσεις μας έδειξαν κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ., τιμή που κοντράρει full υβριδικά μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, το υβριδικό Torres είναι πολύ οικονομικό με την ένδειξη να γυροφέρνει τα 5,5 λτ./100 χλμ. Το πλήρως υβριδικό σύστημα «κρατάει» χαμηλά και τις εκπομπές CO2 (από 133 γρ./χλμ.), ενώ φυσικά υπάρχει ελεύθερη είσοδος στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας.