5 φωτογραφίες »

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

23.632 Επισκέψεις στο άρθρο (21/12/2020)

Κινητήρας: Mε 300 χλμ. πραγματικής αυτονομίας και «αέρινες» επιδόσεις 
Η ΕQV 300 εφοδιάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) της Mercedes – Benz με τον ηλεκτροκινητήρα της να αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 kW (204 ίπποι) και ροπή έως 362 Nm. Η ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, έχει άμεση απόκριση όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, περνάει ομαλά στο δρόμο και καταφέρνει να κινήσει το βάρους σχεδόν 2,7 τόνων αμάξωμα της EQV προσφέροντάς της καλές επιδόσεις. Η μπαταρία των 100 kWh της EQV είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο, είναι υδρόψυκτη και ζυγίζει παραπάνω από 700 κιλά (σ.σ. 120 κιλά ζυγίζει περίπου ο κινητήρας), ενώ χρησιμοποιούνται 90 kWh προσφέροντας μέγιστη αυτονομία έως 350 χλμ. στον κύκλο WLTP. 

H EQV διαθέτει ένα ιδιαίτερα ικανό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο συνδυάζεται και με τα 4 προγράμματα οδήγησης (Economy+, Economy, Comfort και Sport η και Lift στις εκδόσεις με αερανάρτηση Αirmatic) και προσφέρει 5 βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας «D– –», «D–», «D», «D+» και «D Auto» που επιλέγονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Εμείς στην επιλογή D Auto και με χρήση των προγραμμάτων Eco, Eco+ και περιστασιακά του Sport, είχαμε μέγιστη αυτονομία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας περίπου 320 χλμ.. H μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Mercedes Benz είναι από 24,6 - 26,3 kWh/100 χλμ., εμείς ήμασταν κοντά στα 25 kWh, χωρίς φυσικά με πλήρες φορτίο. Όπως είναι λογικό, τόσο η απόδοση του συνόλου όσο και η αυτονομία επηρεάζονται ανάλογα από την επιλογή του προγράμματος οδήγησης που συναντάμε και σε αυτή την Mercedes, με την επιλογή E+ να αποδίδει 95 ίππους μέγιστη ισχύ και προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία. Όσον αφορά στην φόρτιση, η EQV φορτίζει από wall box 11 kW σε λιγότερο από 10 ώρες, ενώ για το 80% της χωρητικότητάς της, αρκούν 45 λεπτά σύνδεσης σε ταχυφορτιστή 110 kW.

Στο δρόμο: Σταθερή και ευκολοδήγητη
Η EQV είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και οδηγικά αφού καταφέρνει να κρύβει -δεδομένων των συνθηκών και της κατηγορίας στην οποία ανήκει-  τον όγκο της αλλά και το βάρος της, με τον κινητήρα να προσφέρει άμεση απόκριση και να την κινεί εύκολα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα εμπρός, ενώ για τα πλαινά του αμαξώματος φροντίζουν οι μεγάλοι καθρέφτες αλλά και οι κάμερες που καλύπτουν περιμετρικά όλο το αμάξωμα. Το οδηγικό της αποτύπωμα είναι θετικό, αφού η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση είναι καλή, ενώ αν και είναι σύνηθες στην κατηγορία να παρατηρούνται αναπηδήσεις του πίσω άξονα κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες αλλά και δεδομένου του αυξημένου βάρους της ως ηλεκτρική, η EQV περνάει όμορφα σαν ένα κομμάτι από αυτές με περιορισμένη αλλοίωση της κατευθυντικότητάς της. Σε αυξημένες ταχύτητες είναι σταθερή και «σίγουρη» με τον οδηγό να λαμβάνει καλή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και το πεντάλ του φρένου. Αυτό που είναι επίσης θετικό είναι το γεγονός πως παρά τον όγκο της είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητη και ευέλικτη, αρκεί μόνο να συνηθίσεις τα 5,37 μ. που χειρίζεσαι. 

Η γνώμη μας 
Το δεύτερο μοντέλο της οικογένειας EQ της Mercedes-Benz είναι ανατρεπτικό μιας και αποτελεί την εναλλακτική πρόταση της εταιρείας στην οικολογική μεταφορά προσώπων. Ο πολυτελής και ευχάριστος χαρακτήρας της την καθιστούν μια αξιόλογη και ξεχωριστή επιλογή στοχεύοντας περισσότερο σε επαγγελματίες, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορεί να κλέψει τις καρδιές και μιας πολύτεκνης οικογένειας.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Toyota
test center