Το πλαίσιο του Fiesta ST σου «μιλάει» όντας παράλληλα πρόθυμο να «ακούσει» σε διορθώσεις με το γκάζι ή το απίθανο τιμόνι μέσα στη στροφή.

Στο δρόμο: Απλά συναρπαSTικό

46.741 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2018)

Όσο περισσότερο «στύβεις» τον κινητήρα, τόσο περισσότερο βγάζεις το καπέλο στο νέο Ford Fiesta ST, που ανεβάζει με ενθουσιασμό τις στροφές του έχοντας βάθος και ουσιαστική δύναμη. Ειδικά στην επιλογή Track, όπου η απόκριση ξυρίζει και το κλαπέτο της εξάτμισης προσφέρει ένα πωρωτικό soundtrack, το Fiesta ST είναι πάντα έτοιμο να περάσει άμεσα τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο και να τον ανταμείψει με σοκαριστική αποτελεσματικότητα. Mε κορυφαίο turn in, με ελάχιστη κλίση και εξαιρετικό έλεγχο της δύναμης από το μπλοκέ διαφορικό δεν έχει αντίπαλο σε στροφές και μπορεί να ταπεινώσει πολύ ισχυρότερα αυτοκίνητα. 

Το Fiesta ST είναι εξαιρετικά σταθερό και συγκλονιστικά γρήγορο σε πολύ κλειστά στριφτερά κομμάτια. Αν το παρακάνεις με το γκάζι και καταφέρεις να ξεπεράσεις τα απίθανα επίπεδα πρόσφυσης που χαρίζουν τα Michelin Pilot Super Sport, η υποστροφή θα έρθει, αλλά με τις κατάλληλες κινήσεις σε γκάζι και τιμόνι θα την ισορροπήσεις βάζοντας το πίσω μέρος στην όλη διαδικασία. Για να την προλάβεις, μπορείς απλά να αποσταθεροποιήσεις το πίσω μέρος πριν την στροφή και να τοποθετηθείς όπως θες στο apex, χωρίς να ανησυχείς για την έξοδο, αφού το Quaife δεν θα σε προδώσει ποτέ. Κάθε στιγμή έχεις την αίσθηση ισορροπίας και γνωρίζεις που βρίσκεσαι σε σχέση με το όριο. Το πλαίσιο σου «μιλάει» όντας παράλληλα πρόθυμο να «ακούσει» σε διορθώσεις με το γκάζι ή το απίθανο τιμόνι μέσα στη στροφή. Σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση, ακόμη και όταν στρίβεις με τον πίσω εσωτερικό τροχό αρκετά εκατοστά στον αέρα. Κορυφαία και τα φρένα τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα.  

Ο επιλογέας έχει μια ευχάριστη μηχανική αίσθηση, μικρές διαδρομές και ακρίβεια, ενώ, σε συνδυασμό με την σφιχτή του κλιμάκωση, το κιβώτιο κρατά χωρίς κόπο το μοτέρ μέσα στο ωφέλιμο φάσμα. Ανάμεσα στα προγράμματα λειτουργίας ουσιαστικές διαφορές δεν είδαμε, εκτός ίσως από το Normal, όπου η απόκριση είναι πιο ράθυμη και το τιμόνι πιο ελαφρύ. Ειδικά σε αυτή τη ρύθμιση το νέο Ford Fiesta ST είναι αρκούντως άνετο στην καθημερινότητα, αν και τα 11 μέτρα κύκλου στροφής δεν είναι ότι καλύτερο για την αστική ευελιξία.

Δεν κοπανάει, δεν τερματίζει την σφιχτή ανάρτησή του στις λακκούβες (σίγουρα οι 17άρες ζάντες ταιριάζουν περισσότερο στο ελληνικό, βομβαρδισμένο θαρρείς, οδικό δίκτυο από τις 18άρες) και εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε και μια καινοτομία σχετικά με τα ελατήρια: Όντας κατάλληλα σχεδιασμένα (το σπείρωμά τους δεν είναι τελείως κυλινδρικό αλλά σχηματίζει ένα ελαφρύ S) στη φάση της συμπίεσής τους δημιουργούνται δυνάμεις που εξουδετερώνουν την παραμόρφωση της γεωμετρίας των πίσω τροχών. Ψαγμένο το Fiesta ST και σίγουρα ο τριπλάσιος του συνηθισμένου χρόνος εξέλιξης της ανάρτησης δεν πήγε χαμένος. Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Αυτή τη στιγμή του Ford Fiesta ST είναι το καλύτερο και οδηγικά το πιο ολοκληρωμένο μικρό GTi. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

AUTOFIT PASXA
4green