11 φωτογραφίες »

Οι 204 ίπποι και τα 350 Nm ροπής που αποδίδει συνδυαστικά το υβριδικό σύστημα του SEAT Leon e-hybrid προσφέρουν επιδόσεις επιπέδου GTi.

Επιδόσεις- Κατανάλωση & οδική συμπεριφορά

32.586 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2021)

Κινητήρας-Επιδόσεις- Κατανάλωση: Γρήγορο, αλλά με κατανάλωση… mega scooter
Στην πράξη, το Leon e-Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 204 άλογα και 350 Nm ροπής, χωρίς να κάνει κάτι λιγότερο ή περισσότερο από άλλα αυτοκίνητα με την ίδια τεχνολογία. Έχοντας φορτισμένες τις μπαταρίες κινείται ηλεκτρικά μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα και μόνο αν ο οδηγός το επιδιώξει θα εμπλακεί ο θερμικός κινητήρας. Σε αυτή την περίπτωση φυσικά δεν υπάρχει μηδενική κατανάλωση και ο θόρυβος λειτουργίας είναι αισθητός, έρχονται όμως στο προσκήνιο οι δυναμικές επιδόσεις (0-100 σε 7,7 δλ, 60-100 σε 3,3 δλ, 80-120 σε 4,5 δλ., 30-80 σε 3,5 δλ και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα). Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και ιδιαίτερα εντυπωσιακή στις χαμηλές στροφές ελέω του ηλεκτροκινητήρα. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το σύνολο αποδίδει καλύτερα, ενώ πιο ψηλά το έργο του κινητήρα δεν είναι ανάλογο του αυξημένου θορύβου. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι η κατανάλωση και αυτή παραμένει απόλυτα συγκρατημένη. Η μέση τιμή που μετρήσαμε στη υβριδική λειτουργία δεν ξεπέρασε τα 5,5 λτ./100 χλμ. Βέβαια στο πρόγραμμα διατήρησης φόρτισης, που χρησιμοποιεί το θερμικό κινητήρα TSI ως γεννήτρια, η κατανάλωση όπως σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, σχεδόν διπλασιάζεται. Η SEAT υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία, που φτάνει τα 60 χιλιόμετρα. Στην πράξη όμως δεν ξεπεράσαμε ποτέ τα 50 χλμ. μιας και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας δεν είναι στην πράξη όσο αποδοτικό θα θέλαμε. Πάντως, για την φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου 12,8 kWhπου διαθέτει, χρειάζεται 5 ώρες και 48 λεπτά από απλή οικιακή πρίζα 2,3kW ή 3 ώρες και 42 λεπτά από πρίζα 3,6 kW.

Στο δρόμο: Με πολλαπλούς συνδέσμους και οδηγική σπιρτάδα
Ένα από τα ατού του Leon e-Hybrid είναι και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί του ημιάκαμπτου άξονα. Στην περίπτωση της έκδοσης FR, που είχαμε στα χέρια μας, η ανάρτηση έχει πιο σφιχτή και σπορ ρύθμιση, που μπορεί να μην φιλτράρει απόλυτα τις ανωμαλίες, συντελεί όμως ώστε τα σχεδόν 300 παραπάνω κιλά σε σχέση με την αντίστοιχη 1,5 TSI έκδοση να κοντρολάρονται ικανοποιητικά και να μην γίνονται τόσο αισθητά στην οδήγηση. Από την άλλη, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πίσω μέρος μπορεί να έχει «κόψει» 110 λτ. από το χώρο αποσκευών, έχει όμως βοηθήσει την κατανομή του βάρους σε συνδυασμό με τον μπροστά τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα. Σαν αποτέλεσμα, το μπροστινό σύστημα είναι άμεσο και ακριβές, τη στιγμή που η εξαιρετική πρόσφυση των 18 ιντσών τροχών συνεργάζεται άριστα με τα ηλεκτρονικά για μια ουδέτερη συμπεριφορά με συγκρατημένη κλίση και στιβαρό «πάτημα» ακόμα και σε πιεσμένο ρυθμό. Μόνο στις πολύ κλειστές στροφές θα νιώσει κανείς το παραπάνω βάρος και πως αυτό το Leon δεν είναι μια σπορ κατασκευή, αλλά ένα αξιόλογο σύνολο που σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυναμικές επιδόσεις για να κινηθείς με απόλυτα ασφάλεια και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Στα συν τόσο η κορυφαία αποτελεσματικότητα των φρένων που έχουν καλή αίσθηση παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, όσο και το DSG κιβώτιο, που ταιριάζει στο πιο δυνατό Leon, αν και στο πρόγραμμα Sport έχει την τάση να διατηρεί τις σχέσεις σε ψηλές στροφές παραπάνω από όσο πρέπει με αποτέλεσμα τον περισσότερο θόρυβο. 

Η γνώμη μας 
Το SEAT Leon e-Hybrid κάνει ό,τι και όλα τα άλλα plug-in της κατηγορίας του, ωστόσο είναι ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» με ενδιαφέροντα οδηγικά χαρακτηριστικά και το κυριότερο προσφέρεται σε άκρως δελεαστική τιμή για τα δεδομένα των PHEV μοντέλων. Αξίζει να το προτιμήσει κανείς έναντι της δυνατής diesel έκδοσης. 

+ Tεχνολογία, κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία, σχεδίαση, προσεγμένη ποιότητα, ευρυχωρία και στιβαρότητα καμπίνας, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τιμή αγοράς (για PHEV), τριζωνικός κλιματισμός
- Βάρος, άνεση ανάρτησης, χώρος αποσκευών

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
4green