• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
22 φωτογραφίες »

Δοκιμή: Νέο SEAT Leon FR

53.445 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/1/2021

To χειροκίνητο SEAT Leon των 150 ίππων συνδυάζει την ξεχωριστή αισθητική της νέας του γενιάς με… ζωηρό οδηγικό ταπεραμέντο και ένα ομολογουμένως ελκυστικό «πακέτο».

What is new
- Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
- 1,5 TSI ACT με 150 άλογα
- 0-100 σε 8,6 δλ.
- Καίει» 8,0 λτ./100 χλμ.
- Σε έκδοση FR ή FR Plus
- Από 22.290 ευρώ

Η πρώτη δοκιμή του Auto Τρίτη για το νέο SEAT Leon αφορούσε στην ήπια υβριδική έκδοση με τον 1,5 eTSI κινητήρα, το στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και την… κάπως τσιμπημένη τιμή. Σήμερα δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων, χειροκίνητο κιβώτιο και χωρίς ηλεκτρική βοήθεια. Τίποτα δεν έχει αλλάξει στην εμφάνιση σε σχέση με την ήπια υβριδική έκδοση, με το ισπανικό μικρομεσαίο να έχει από την αρχή ένα σημαντικό ατού: Παραμένει αναγνωρίσιμο, διαθέτοντας όμως ελκυστικά τολμηρή μορφή, που εκτός από την αίσθηση της κίνησης ακόμα και σταματημένο, τονίζει και την αεροδυναμική με 8% καλύτερο το σχετικό συντελεστή. Τα σχεδιαστικά καλά νέα συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με τις μοντέρνες γραμμές, τη σύγχρονη αισθητική και το ψηφιοποιημένο περιβάλλον (στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών) να συνδυάζονται μαεστρικά με την κομψότητα, την προσεγμένη ποιότητα και την ευρυχωρία. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, σε όποια θέση και αν κάθεσαι και οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά σημεία του νέου Leon, μετά και την αύξηση του μεταξονίου στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB, φτάνοντας πλέον τα 2.686 χλστ. (2.684 στην εκδοση FR). Τα 380 λτ. του χώρου αποσκευών παραμένουν ασφαλώς ο εκδρομικός σύμμαχος για τους τέσσερις ενήλικες που θα φιλοξενήσει με περίσσια άνεση το ισπανικό μικρομεσαίο. Η συγκεκριμένη έκδοση του SEAT Leon προσφέρεται μόνο σε έκδοση FR ή FR Plus με σπορτίφ χαρακτηριστικά σε εμφάνιση και ανάρτηση. Η τιμή των 22.290 ευρώ για την περίπτωση του πακέτου FR είναι ανταγωνιστική με δεδομένη και την πληρότητα σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση FR Plus κοστίζει 23.490 ευρώ προσφέροντας στάνταρ τους προβολείς Full LED High.

Στο δρόμο: «Φυσάει» o ΤSI σε κάθε διαδρομή
 Εδώ ο 1,5 TSI δεν έχει ηλεκτρική βοήθεια, ωστόσο διατηρεί τη ζωντάνια, την αμεσότητα και την πολιτισμένη λειτουργία. Οι 150 ίπποι, τα 250 Nm ροπής και το σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο με τον ακριβή και εύχρηστο επιλογέα, εξασφαλίζουν ζωντανές επιδόσεις μόλις ξεπεραστεί μια υποψία ραθυμίας στις χαμηλές στροφές: Oι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 8,6 δλ. (8,4 ανακοινώνει η SEAT), 60-100 με 4η σε 7,4 δλ και 80-120 με 5η σε 9,8 δλ.. Το καλό είναι πως οι ζωντανές επιδόσεις συνοδεύονται από συγκρατημένη μέση κατανάλωση, που στην καθημερινότητα γυροφέρνει τα 8 λτ./100 χλμ., ενώ με προσοχή και συνεχή εκμετάλλευση του συστήματος ACT για απενεργοποίηση των 2 εκ των 4 κυλίνδρων οι μετρήσεις μας έδειξαν νούμερα ακόμα και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά στη συμπεριφορά, οι προσδοκίες που γεννά η εξαιρετική θέση οδήγησης, επιβεβαιώνεται απόλυτα. Η ζωντάνια του κινητήρα, το ανάλαφρο και «πρόθυμο» πλαίσιο, η σπορ ρύθμιση της ανάρτησης και οι στάνταρ τροχοί των 18 ιντσών δημιουργούν ένα πακέτο ικανό να απολαύσεις οδήγηση. Ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, γεμίζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού για εμπειρίες σε υψηλές ταχύτητες κάτι που δεν αρνείται να συνεχίσει και εκεί αρχίζουν οι στροφές. Φυσικά τα ηλεκτρονικά παραμένουν alert σε κάθε προσπάθεια να υπερνικήσεις τους νόμους της φυσικής, ακόμα και όταν τα απενεργοποιήσεις. Υπάρχει επιλογή μέσα από 4 προγράμματα (Eco, Normal, Sport και εξατομικευμένο), ώστε να προσαρμόσεις τα δεδομένα (απόκριση κινητήρα - τιμονιού και παρεμβατικότητα ηλεκτρονικών) είτε για οικολογική χαλαρή οδήγηση, είτε για δυναμική, με την ανάρτηση του FR να είναι έτσι κι αλλιώς εστιασμένη στη σφιχτή συμπεριφορά. Με τους τροχούς των 18`` σε 40άρι προφίλ ελαστικών και ταπεινό ημιάκαμπτο άξονα πίσω, οι ανωμαλίες δεν «στρογγυλεύονται» ιδανικά, ωστόσο δε νιώθεις το Leon να σκορπάει και το κυριότερο η πρόσφυση είναι ουσιαστικά ανεξάντλητη. Το μπροστινό σύστημα δεν έχει την αίσθηση του Ford Focus, είναι όμως στιβαρό και προσφέρει σωστή κατευθυντικότητα, καθώς και και εύστοχο turn-in. Η υποστροφική υποψία στο όριο είναι βούτυρο στο ψωμί του XDS ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού και συνολικά η ουδετερότητα επικρατεί. Νιώθεις την ορχηστρική συνεργασία του συνόλου, ένα στιβαρό πλαίσιο, μια ευχάριστα ανάλαφρη αίσθηση και μια ευπρόσδεκτη ευελιξία που βοηθά στο δυναμικό στιλ οδήγησης. Και μέσα σε όλη αυτή την ιδιαίτερη εικόνα διατήρησης υψηλής μέσης ταχύτητας, τα κορυφαία σε αποτελεσματικότητα φρένα προσφέρουν την απαραίτητη αίσθηση και αντοχή αποτελώντας το κερασάκι στην τούρτα. 

Η γνώμη μας 
Μοντέρνο, τεχνολογικά προηγμένο, ευχάριστο στο μάτι και στην οδήγηση, ευρύχωρο και πρακτικό, το νέο SEAT Leon βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό ειδικά αν στην εξίσωση μπει ο προικισμένος κινητήρας, ο πλήρης εξοπλισμός και η ελκυστική τιμή του. 

+ Σχεδίαση, αισθητική και ποιότητα εσωτερικού, ευρυχωρία, κινητήρας-επιδόσεις, συγκρατημένη κατανάλωση, θέση οδήγησης, οδική συμπεριφορά και λειτουργία XDS, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
- Απόσβεση κάποιων ανωμαλιών, χειρισμός infotainment, βαθύ εσωτερικό κατώφλι 

103 διαθέσιμα άρθρα για SEAT  LEON

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια