Επιδόσεις-Αυτονομία: Λίγο πιο σβέλτο, αλλά πάει πιο μακριά με μια φόρτιση
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Επιδόσεις-Αυτονομία: Λίγο πιο σβέλτο, αλλά πάει πιο μακριά με μια φόρτιση

6.577 Επισκέψεις στο άρθρο (10/1/2024)

Το Enyaq iV 60, που δοκιμάσαμε παλαιότερα, μας συστήθηκε ως ένα οικογενειακό SUV 4,65 μ. με την ιδιαιτερότητα να είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda, που εξελίχθηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Σήμερα δοκιμάζουμε την έκδοση iV 80, που έχει μεγαλύτερη αυτονομία και πιο δυνατό ηλεκτροκινητήρα. Συγκεκριμένα, η διαφορά των δύο εκδόσεων αφορά στο μέγεθος της μπαταρίας (82 αντί 62 kWh με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 και 58 kWh άντιστοιχα) και στην απόδοση του πίσω τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα (204 αντί 180 ίππους). Οπτικά μόνο το λογότυπο κάνει τη διαφορά με τη συνολική εικόνα να παραμένει ξεκάθαρη, αλλά και αεροδυναμική: Ο σχετικός συντελεστής του Enyaq είναι στο εντυπωσιακό, για τον όγκο και το μέγεθος του μοντέλου, 0,26.


Κακά τα ψέματα, αυτό που μετράει είναι η αυτονομία και η διαφορά υπέρ της έκδοσης iV 80 είναι σημαντική. Σε μικτές συνθήκες καταφέραμε 420+ χλμ. με μια φόρτιση, ενώ μέσα στην πόλη η αυτονομία ξεπερνάει τα 500 χλμ.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κακά τα ψέματα, αυτό που μετράει είναι η αυτονομία και η διαφορά υπέρ της έκδοσης iV 80 είναι σημαντική. Σε μικτές συνθήκες καταφέραμε 420+ χλμ. με μια φόρτιση, ενώ μέσα στην πόλη η αυτονομία ξεπερνάει τα 500 χλμ.


Με 204 ίππους και 310 Nm ροπής (ίδια με του iV 60), το βαρύ Enyaq επιταχύνει πιο ζωηρά (όχι όμως αισθητά) σε σχέση με τη μικρότερη έκδοση. Στις μετρήσεις μας, κατάφερε το κλασικό 0-100 σε 8,1 δλ (αντί 8,4 δλ.) με μια ευχάριστη αίσθηση τραβήγματος και τον ίδιο… διαστημικό ήχο στις χαμηλές ταχύτητες για να γίνεται αντιληπτή η παρουσία του οχήματος. Ελάχιστη είναι η διαφορά και στις ρεπρίζ 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα με το Enyaq των 204 ίππων να απαιτεί 4,2 και 5,7 δλ., όταν η μικρότερη έκδοση σημειώνει 4,3 και 6,2 δλ. αντίστοιχα.
Κακά τα ψέματα όμως, αυτό που μετράει είναι η αυτονομία και η διαφορά υπέρ της έκδοσης iV 80 είναι σημαντική. Σε μικτές συνθήκες καταφέραμε 420+ χλμ. με μια φόρτιση, ενώ μέσα στην πόλη η αυτονομία ξεπερνάει τα 500 χλμ. με πρόγραμμα Eco και προσεκτική οδήγηση. Με νορμάλ οδήγηση, η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι ανάμεσα στις 18 και 20 kWh/100 χλμ.. Και στην έκδοση με την 82άρα μπαταρία «κρατάμε το αξιόλογο σύστημα για την ανάκτηση ενέργειας, το οποίο εκτός από την αυτόματη λειτουργία ρυθμίζεται και σε 3 επίπεδα μέσω των paddles στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και επιλογή B στο κιβώτιο που αντιστοιχεί στη μόνιμη εμπλοκή του 3ου επιπέδου. Να θυμίσουμε πως στο «αδερφό» VW ID.4 υπάρχει μόνο η επιλογή B στο κιβώτιο. Η έκδοση iV 80 μπορεί να δεχθεί ταχυφόρτιση 135 kW (120 kW στην iV 60).
 

Σελίδα 1Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 80 με μεγαλύτερη αυτονομία & 204 PS
Σελίδα 2Επιδόσεις-Αυτονομία: Λίγο πιο σβέλτο, αλλά πάει πιο μακριά με μια φόρτιση
Σελίδα 3Οδική συμπεριφορά: Παραμένει εξαιρετικά ήσυχο & ευέλικτο
Σελίδα 4Η γνώμη μας
Σελίδα 5Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
Mercedes
test center