Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι ζημιές περιορίζονται στην καδένα χρονισμού των TSI κινητήρων

1.045 Επισκέψεις στο άρθρο (5/11/2025)
Οι ζημιές περιορίζονται στην καδένα χρονισμού των TSI κινητήρων

Η Skoda Octavia είναι ένα μοντέλο που έκανε το ντεμπούτο του το 1996 και έγινε αμέσως δημοφιλές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η δεύτερη γενιά ήταν σε παραγωγή από το 2004 έως το 2013, η τρίτη από το 2012 έως το 2019, και η τέταρτη –και τρέχουσα- ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2020.

Εστιάζουμε στην Octavia δεύτερης γενιάς, που ονομάζεται Octavia 5, και αποτελεί μια δελεαστική επιλογή για αγορά μεταχειρισμένου οικογενειακού, μιας και οι τιμές ξεκινούν από 3.500 ευρώ. Θα αναλύσουμε ποιες είναι οι πιο σημαντικές βλάβες που παρουσιάζει το εν λόγω όχημα, ενώ ταυτόχρονα θα αναφέρουμε και ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες φθορές που μπορεί να βρείτε κατά τον έλεγχο μεταχειρισμένου.

Η γκάμα κινητήρων της Skoda Octavia 5 αποτελείται από μοτέρ βενζίνης και diesel. Στη βάση βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων με 75 άλογα (80 από το 2006 και έπειτα), ενώ μετά συναντούμε τον επίσης ατμοσφαιρικό, οκταβάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων με 102 ίππους. Παραμένοντας στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με FSI 16v κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων που αποδίδει 115 ίππους, καθώς και ως δίλιτρο με 120 και 150.

Η Skoda εισήγαγε τους turbo κινητήρες TSI το 2006, ακολουθώντας το παράδειγμα της ομόσταυλης VW. Αυτοί, με σειρά χρονολογίας που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούνται, είναι ο 1,8 TSI των 160 ίππων, ο 1,4 TSI με τα 122 άλογα (2008-2013) και ο 1.200άρης TSI των 105 ίππων (2010-2013).

Οι πετρελαιοκίνητες, TDI, εκδόσεις, έχουν μοτέρ 1,9 λίτρων με 105 άλογα, το οποίο αντικαταστήθηκε το 2009 από τον 1.600-άρη TDI ίδιας ιπποδύναμης με τεχνολογία DPF, καθώς και δίλιτρο TDI σε 2 παραλλαγές: Με 136 άλογα (2004-2008) και με 140 (2007-2013), με το τελευταίο να έχει τεχνολογία DPF.

Στην κορυφή βρίσκονται βέβαια οι εκδόσεις RS. Αυτές εφοδιάζονται είτε με τον δίλιτρο TFSI βενζινοκινητήρα 200 ίππων, που αντικαταστήθηκε το 2008 από τον δίλιτρο TSI ίδιας ισχύος, είτε με τον TDI diesel κινητήρα 2 λίτρων 170 ίππων.

Σύμφωνα με αναφορές βλαβών, οι TSI βενζινοκινητήρες μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα όπως τεντωμένες καδένες χρονισμού και ελαττώματα στο turbo. Στην περίπτωση των diesel, αυτοί είναι αξιόπιστοι, με τη μόνη αναφορά να έχει να κάνει στα δίλιτρα TDI των 170 ίππων της έκδοσης RS, τα μπεκ ψεκασμού των οποίων ενδέχεται να κολλήσουν και να χρειάζονται καθαρισμό με υπέρηχους. Αυτό αφορά στα μοντέλα παραγωγής έως και το 2008, αφού έπειτα η εταιρεία χρησιμοποίησε αναβαθμισμένο μοτέρ με τεχνολογία common rail.

Ο ατμοσφαιρικός FSI κινητήρας 1,6 λίτρων αποτελεί μια δημοφιλή και απροβλημάτιστη επιλογή, ωστόσο έχει μικρότερη ισχύ σε σχέση με τις turbo επιλογές. Αν θέλετε να κινείστε πιο σβέλτα, θα πρέπει να κάνετε συχνές αλλαγές στο πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ούτως ώστε το μοτέρ να βρίσκεται σε υψηλές στροφές.

Σελίδα 1Δοκιμή μεταχειρισμένου: Skoda Octavia 5 2004-2013
Σελίδα 2Οι ζημιές περιορίζονται στην καδένα χρονισμού των TSI κινητήρων
Σελίδα 3Τα ημιαξόνια μπορεί να εμφανίσουν αυξημένη φθορά
Σελίδα 4Ταξιδεύουν απροβλημάτιστα 5 ενήλικες επιβάτες, η ανάρτηση είναι άνετη
Σελίδα 5Οι μεταχειρισμένες Skoda Octavia 5 (2004-2013) κοστίζουν κατά μέσο όρο 7.000 ευρώ