Μία νέα τεχνολογία έγχυσης και καύσης καυσίμου η οποία αποσκοπεί στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης με υδρογόνο ανακοίνωσε η Mahle μαζί με την ελβετική εταιρεία Liebherr.
Πέραν του ηλεκτρισμού, το υδρογόνο είναι επίσης ένας από τους τομείς πάνω στον οποίο εργάζονται αρκετές μάρκες, αλλά και επιμέρους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, που ψάχνουν τρόπους για την προώθηση καθαρών συστημάτων κίνησης με την παράλληλη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στη ζωή, κάτι που δεν υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά.
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η προμηθεύτρια Mahle, η οποία σε συνεργασία με την Liebherr Machines Bulle παρουσίασαν μια νέα μέθοδο έγχυσης και καύσης υδρογόνου σε έναν εμβολοφόρο κινητήρα που αποφεύγει το πρόβλημα της ασταθούς καύσης. Το σύστημα αυτό ονομάζεται Mahle Jet Ignition (MJI) και αναπτύχθηκε αρχικά ως ιδέα για την ενίσχυση της απόδοσης ενός υβριδικού συστήματος κίνησης βενζίνης.
Το MJI είναι με λίγα λόγια μια τεχνολογία καύσης προ-θαλάμου ανάφλεξης με σπινθήρα που περιλαμβάνει έναν μικρό θάλαμο μέσα στον κύριο θάλαμο καύσης, στον οποίο προεξέχουν η άκρη ενός μπεκ ψεκασμού καυσίμου και η άκρη του μπουζί. Μια μικρή ποσότητα υδρογόνου εγχέεται στον προθάλαμο και αναφλέγεται από τον σπινθήρα. Το προκύπτον υλικό διέρχεται μέσω μικρών ανοιγμάτων στον κύριο θάλαμο καύσης και λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε ενέργεια, αναφλέγεται γρήγορα, ομοιόμορφα και αποτελεσματικά χωρίς να απαιτείται μείωση του λόγου συμπίεσης του κινητήρα, που θα έκανε το μοτέρ αναποτελεσματικό, προσφέροντας λιγότερη ισχύ για την ποσότητα του καυσίμου που καίγεται.
Μάλιστα επισημαίνεται από την Mahle πως το συγκεκριμένο σύστημα είναι ιδανικό για βαρέως τύπου οχήματα και μηχανήματα όπως εκσκαφείς και τροχοφόροι φορτωτές, όπου εξελιγμένα συστήματα σαν τις κυψέλες καυσίμου αγγίζουν τα όριά τους πιο γρήγορα. Μάλιστα το σύστημα αυτό έχει ήδη αναπτυχθεί και δοκιμάζεται από την Liebherr στους κινητήρες H966 και H964 για βαρέως τύπου σκαφτικά οχήματα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η Toyota βασίζεται στο υδρογόνο
Φυσικά πολλές εταιρείες στην αυτοκινητοβιομηχανία που βαδίζουν στο δρόμο της απανθρακοποίησης δουλεύουν πάνω στην ανάπτυξη και εξάπλωση του υδρογόνου, αφού δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του. Στην Ευρώπη καθώς και στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ιαπωνία, το υδρογόνο θεωρείται ένας από τους βασικούς παράγοντες για μια κοινωνία χωρίς αέριους ρύπους και ουδέτερη σε άνθρακα. Το υδρογόνο ως ενεργειακός φορέας θα συμβάλει σε πολλούς τομείς όπως οι μεταφορές, η βιομηχανία και η ενέργεια και η Toyota είναι μία από τις εταιρείες που έχει αποφασίσει να επενδύσει πάνω σε αυτό.
Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, η ιαπωνική μάρκα ετοιμάζει ένα νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που θα λειτουργεί όπως οι βενζινοκινητήρες ωστόσο θα «καίει» υδρογόνο. Μάλιστα το μοτέρ το οποίο δοκιμάζεται πιθανότατα θα ενσωματωθεί στο νέο Prius όπου σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ θα αποτελέσει το Plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του μοντέλου της νέας γενιάς. Παράλληλα η Toyota έχει ήδη παρουσιάσει τη νέα γενιά του Mirai, του εντυπωσιακού της χωρίς ρύπους σεντάν με σύστημα κυψέλων καυσίμου υδρογόνου.
Ετοιμάζουν τα μοντέλα τους και οι Kia-Hyundai
Δεν είναι όμως μόνο η Toyota που κλείνει το «μάτι» στο υδρογόνο, αφού το ίδιο κάνει και ο Όμιλος Hyundai. Σε ότι αφορά την Kia, το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα κυψέλων καυσίμου είναι προγραμματισμένο να φτάσει το 2028. Αναφορικά με την μάρκα Hyundai αξίζει να σημειωθεί πως πρόσφατα είχε παρουσιάσει το πλάνο της για το υδρογόνο, παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων και ένα νέο σπορ πρωτότυπο με κυψέλες υδρογόνου, δίνοντάς του την ονομασία Vision FK.
Ακόμα μία κίνηση υπέρ του υδρογόνου!
-Mahle και Liebherr δοκιμάζουν νέο σύστημα καύσης για κινητήρα με υδρογόνο.
-Δοκιμάζεται σε εκσκαφείς και είναι κατάλληλο για βαρέως τύπου οχήματα.
-Τρέχουν τα πλάνα τους και οι Toyota, Kia και Hyundai.
Θα δώσει το υδρογόνο τη λύση στο μηδενικό CO2 και στον γρήγορο ανεφοδιασμό που δεν μπορούν να προσφέρουν προς ώρας τα ηλεκτρικά;