Ford Focus RS ή Subaru WRX STI; Ποιο είναι το μοντέλο που θα θέλατε να έχετε στο γκαράζ σας;

Focus RS vs WRX STI: Τιτανομαχία!

5.568 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/5/2015

Η αποκάλυψη του νέου Focus RS έχει αυξήσει το ενδιαφέρον στην κατηγορία των σπορ hatchback και οι συγκρίσεις δίνουν και παίρνουν. Επόμενο, λοιπόν, είναι να το φέρουμε απέναντι στο Subaru WRX STI.

 
Παρότι η Ford δεν έχει επισημοποιήσει ακόμη τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Γνωρίζουμε για παράδειγμα πως θα αποδίδει 320+ ίππους, ότι θα έχει πολεμική εμφάνιση και ότι για πρώτη φορά θα είναι τετρακίνητο με άκρως εξελιγμένα ηλεκτρονικά, όπως π.χ. drift mode, track mode (πίστα) και επιλογή Sport.
Λογικό είναι λοιπόν να το βάλουμε απέναντι στο Subaru WRX STI, που είναι για πολλούς ο μετρ στην τετρακίνηση και ένας από τους τελευταίους των Μοϊκανών…

Πιο συγκεκριμένα, το Focus RS διαθέτει το σύστημα 4κίνησης Ford Performance All Wheel Drive. Αυτό έχει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, έναν που κατανέμει την ροπή εμπρός-πίσω σε ποσοστό έως και 30/70, και έναν πίσω που αποτελείται από δύο ηλεκτροϋδραυλικά πολύδισκα συμπλεκτάκτια και κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς (torque vectoring) σε ποσοστό έως και 100%. Η μονάδα ελέγχου λαμβάνει στοιχεία από τους αισθητήρες 100 φορές το δευτερόλεπτο και σε συνδυασμό με το εξελιγμένο ESP το Focus RS υπόσχεται εξαιρετική πρόσφυση και πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1 g.

Στην αντίπερα όχθη, το Subaru WRX STI διαθέτει τρία διαφορικά. Το εμπρός είναι ελικοειδές, το πίσω Torsen περιορισμένης ολίσθησης και το κεντρικό είναι μηχανικό περιορισμένης ολίσθησης με μεταβλητό βαθμό εμπλοκής ο οποίος και αυτός καθορίζεται ηλεκτρονικά. Το μέγιστο ποσοστό, πάντως, που μπορεί να φτάσει πίσω είναι 59%. Σε κανονικές συνθήκες το ποσοστό είναι 50/50. Με λίγα λόγια, δηλαδή, τα ηλεκτρονικά στο ιαπωνικό μοντέλο φαίνεται να εμπλέκονται σε μικρότερο ποσοστό.

Στη συνέχεια, στο κομμάτι των επιδόσεων το Focus RS έχει το προβάδισμα, αφού ο 2,3λίτρων EcoBoost κινητήρας αποδίδει 320+ άλογα, την ώρα που ο boxer κινητήρας του Subaru WRX STI έχει χωρητικότητα 2.500 κυβικά και 300 άλογα ιπποδύναμη, ενώ αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης το μεν WRX STI έχει υδραυλικό τιμόνι, αντίθετα με το Focus RS όπου η υποβοήθηση είναι ηλεκτρική, και άρα στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής.

Έπειτα, είναι η εμφάνιση. Και εδώ και τα δύο μοντέλα φωνάζουν από μακριά πως πρόκειται για δύο ιδιαίτερες περιπτώσεις. Θηριώδης μάσκα, τουμπανιασμένο αμάξωμα και μία τεράστια αεροτομή για το Focus RS, εισαγωγή του αέρα που είναι έτοιμη να σε καταπιεί στο καπό, 4απλές απολήξεις εξάτμισης και -επίσης- μία τεράστια αεροτομή για το Subaru WRX STI. Και στις δύο περιπτώσεις η εμφάνιση αποκαλύπτει το πολεμικό χαρακτήρα των μοντέλων.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Ford Focus RS ή Subaru WRX STI; Ποιο είναι τα μοντέλο που θα θέλατε να έχετε στο γκαράζ σας και να βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι του;

Πιο κάτω μπορείτε να ψηφίσετε πατώντας «Μου αρέσει» στο μοντέλο που προτιμάτε και φυσικά να αφήσετε το σχόλιό σας.

 
  • loukia

    To ford rs mk1 ήταν ένα πάρα πολύ καλό όχημα ακόμα και ως τις μέρες μας, στην ίδια κατηγορία με το fiat coupe που ονομαζόταν η ferrari των φτωχών...πιο όμορφο από το ford, αλλά στα ίδια πατήματα... Το ford rs mk2 σε εκδόση st, rs και rs 500 την οποία διαθέτω και εγώ είναι πολύ πιο καλύτερα από το mk1, πιο σύγχρονα, πιο ξεκούραστα, όλα τα κάνει μόνο του το όχημα, μπορεί να το οδηγήσουν και οι πιο άσχετοι, είναι το μπροσθιοκίνητο skyline ή αλλιώς gtr.Σε δρόμους με στροφές αν διαθέτεις δυνατά χέρια περνάς από επάνω από πολλά πισωκίνητα οχήματα μεγαλύτερης ιπποδύναμης... Όποιοι δεν γίναν ένα μαζί τους δεν μπορούν να αντιληφθούν...

      67
  • Στάθης

    Μόνο όταν τα οδηγήσω και τα δύο, θα μπορέσω να βγάλω συμπέρασμα, ποιό μου ταιριάζει καλύτερα.

      20
  • Γιώργος

    Δεν ξέρω για σας παιδιά αλλά εμένα δεν θα με χάλαγε κανένα από τα 2 αν είχα την δυνατότητα να τα αποκτήσω.

      15
  • loukia

    Χαίρεται κύριε Αριστείδη δίκαιε, μιας και το έγραψα σε άλλο άρθρο από κεκτημένη ταχύτητα λάθος, ΔΙΚΑΙΩΣ, αντί για δίκαιος...Είπαμε έχουμε και τους φιλόλογους του site.

      11
  • ΛΕΠΕ ΜΚ7

    απολυτα το RS !! πολλα περισσοτερα χρονια αγωνιστικης εμπειριας κανουν την διαφορα να γερνει ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΠΛΕ ΟΒΑΛ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ..μα πως να συγκρινεις μια εταιρεια ( subaru ) διχως πληρη γκαμα μοντελων και ποσο μαλλον οταν ειδικευεται μονο στο sti η wrx ? χαος παντου !!

      11
  • ΚΕΡΑΥΝΟΣ

    team rs φυσικα !!χαχα,που δινουν τετοια αμαξια για test drive ρε παιδια να παμε να τα λιωσουμε ??? για οσους λενε οσο πιο παλιο τοσο πιο καλο να ξερουν πως αλλα τα δεδομενα ΤΟΤΕ και αλλα ΤΩΡΑ . . νεα ηθη νεα μοδα στο πνευμα τησ καθε εποχης . .

      6
  • Γιάννης

    Το κροτάλισμα ενός μπόξερ ειναι ανεπαναληπτο.Το RS χανει απο τα αποδυτήρια.Πραγματική τετρακίνηση κι οχι πειραματα!Αξιοπιστια και σασι γρανιτης απο τη σουμπαρουκλα.Δε νομιζω να χρειαζεται να αναφερθω και για μεταπωλητική αξια!Μια ζωή στη Γερμανία καταδικασμενα ήταν τα ford πισω απο την volkswagen kai την opel.FORD IST MORD!λέγανε οι γερμανοί ειρωνικά..

      1
  • Παν

    Κανένα από τα δύο δε με χαλάει. Και τα δύο με αρέσουν. Επιλέγοντας, τώρα, συμπαθώ περισσότερο το Focus RS

      1
  • AΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

    Λουκια καλησπερα . Λουκια θελω να ρωτησω , τι δουλεια κανεις εαν μου επιτρεπεις ?

      1
  • Billis TS

    Δυστυχως φιλε ΛΕΠΕ,στο FOCUS RS 1ης γενιας,η FORD εμεινε εκει.Ηταν το τελευταιο εργαλειο ανδρεναλινης και συναισθηματος..

      1