3 φωτογραφίες »

«Φωτιά» οι ειδικοί φόροι καυσίμων στην Ελλάδα!

17.866 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2021)

Χαμηλά είναι τα ετησία φορολογικά έσοδα που λαμβάνει η Ελλάδα από τα αυτοκίνητα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που δεν ισχύει στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης βενζίνης και ντίζελ που η χώρα μας φιγουράρει αρκετά ψηλά!

Δεν είναι μυστικό πως οι τιμές καυσίμων στην Ελλάδα αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα των ιδιοκτητών οχημάτων, που με ελάχιστες εξαιρέσεις όλα αυτά τα χρόνια, πληρώνουν τη βενζίνη ή το πετρέλαιο κίνησης... «χρυσό». Μία από τις αιτίες που αυξάνει την τιμή των καυσίμων είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και τα στοιχεία που δημοσιεύσει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στην ιστοσελίδα της είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στις 27 χώρες της ΕΕ.


Το γράφημα της βενζίνης.

Το γράφημα της βενζίνης.

 
Σύμφωνα λοιπόν με τα διαγράμματα της Ένωσης και σε ότι αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη, η Ελλάδα φιγουράρει στην 4η θέση του πίνακα με τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωση που φτάνει τα 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Μπροστά από τη χώρα μας βρίσκονται κατά σειρά οι Ολλανδία (813 ευρώ), Ιταλία (728 ευρώ) και Φινλανδία (724 ευρώ).  Αξίζει να αναφέρουμε πως την ίδια ώρα η ελάχιστη τιμή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη ορίζεται από την ΕΕ στα 359 ευρώ ανά 1.000 λίτρα.

Το γράφημα του ντίζελ.

Το γράφημα του ντίζελ.

 
Περνώντας στο διάγραμμα με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο ντίζελ, τα πράγματα εκεί είναι καλύτερα σε σχέση με την βενζίνη, αλλά όχι καλά. Η Ελλάδα από τις 27 χώρες της ΕΕ καταλαμβάνει την 14η θέση με τον υψηλότερο φόρο που αγγίζει τα 410 ευρώ ανά 1.000 λίτρα, την ίδια στιγμή που η ελάχιστη τιμή ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα 330 ευρώ (ανά 1.000 λίτρα). Αξίζει να σημειωθεί πως και στους δύο πίνακες η Ουγγαρία έχει ορίσει τον φόρο σε βενζίνη και ντίζελ κάτω από την ελάχιστη τιμή.
 
Αντιστρόφως ανάλογη είναι η κατάσταση στον πίνακα των χωρών που αφορά τα ετήσια έσοδα από φόρους που έχουν προκύψει από τα αυτοκίνητα. Εκεί, ανάμεσα σε 13 χώρες της ΕΕ, η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση εισπράττοντας 1.264 ευρώ ανά όχημα ετησίως, ενώ η Ισπανία με 1.068 ευρώ βρίσκεται στην 13η θέση. Το Βέλγιο βρίσκεται στην πρώτη θέση με 3.187 ευρώ ανά όχημα ετησίως, με την Αυστρία (2.678 ευρώ) και τη Φινλανδία (2.523 ευρώ) να συμπληρώνουν τις τρεις πρώτες χώρες της ΕΕ με το υψηλότερο εισόδημα από φόρους οχημάτων.   

ELASTIKA 2024
moto