Φωτογραφία αρχείου.

Γιατί παραμένει στα ύψη η τιμή της βενζίνης;

19.462 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2019)

Πώς γίνεται η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ να πέφτει κατακόρυφα αλλά η τιμή των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα να παραμένει στα ύψη;

Ερωτηματικά έχουν αρχίσει να εγείρονται στην ελληνική αγορά λόγω του γεγονότος πως η τιμή της αμόλυβδης παραμένει υψηλή, την ίδια στιγμή που σημειώνεται υποχώρηση  πετρελαίου Μπρεντ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, αν και στις 4 Ιανουαρίου η μέση τιμή λιανικής πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης στην χώρα μας υπολογιζόταν στα 1,477 ευρώ το λίτρο, στις 31 Μαΐου, η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 1,642 ευρώ το λίτρο, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,5 λεπτά.

Όντως, η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ στις αρχές του χρόνου ήταν χαμηλά στα 57,15 δολάρια και στην συνέχεια υπήρξε κατακόρυφη αύξηση της τιμής του αλλά σήμερα, αν και η τιμή έχει πέσει πάλι σε χαμηλά επίπεδα (61,10 δολάρια το βαρέλι στις 31 Μαΐου), οι τιμές των υγρών καυσίμων στην εγχώρια αγορά δεν μειώθηκαν. Το Παρατηρητήριο σημειώνει συγκεκριμένα πως αν και η τιμή του Μπρεντ από τις 26 Απριλίου μέχρι τις 31 Μαΐου έκανε «βουτιά» της τάξης του 17%, η μέση τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα μειώθηκε από τα 1,646 ευρώ το λίτρο στα…1,642 ευρώ.
 
Οι εξηγήσεις των ανθρώπων της αγοράς για το πώς η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα παρέμεινε σταθερή ενώ η τιμή του Μπρεντ μειωνόταν ολοένα και περισσότερο είναι πολλές. Η αγορά απαντά λοιπόν πως οι τιμές στην Ελλάδα επηρεάζονται από τις αντίστοιχες χρηματιστηριακές της περιοχής της Μεσογείου καθώς και από την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, όμως οι αναλυτές αναφέρουν πως και οι τιμές της ευρύτερης περιοχής διαμορφώνονται και αυτές από τους ίδιους παράγοντες, δηλαδή από την τιμή του πετρελαίου Μπρεντ.

Ακόμα, γίνεται λόγος πως επειδή τα πρατήρια καυσίμων δίνουν αγώνα για να επιβιώσουν κρατούν ψηλά τις τιμές ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες εμπορίας χορηγούν εκπτώσεις σε βενζινοπώλες χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, προκαλώντας γκρίνια και χάος.

Σημαντικός είναι ο παράγοντας την υψηλής φορολογίας. Το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων αναφέρει πως από το 1,642 ευρώ το λίτρο που πληρώνει ο καταναλωτής, το 1,03 ευρώ αφορούν τους φόρους, κάτι που σημαίνει πως η μεταβολή της τιμής του Μπρεντ επηρεάζει μεν την τιμή των υγρών καυσίμων αλλά μόνο σε μικρό ποσοστό (περίπου το 1/3).

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν οι διεθνείς αγορές των υγρών καυσίμων αρχίζουν να παρουσιάζουν πτώση, στην Ελλάδα η ελληνική αγορά… αργεί να ακολουθήσει. Εσείς τι λέτε;
 

peugeot
NISSAN