Πώς γίνεται η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ να πέφτει κατακόρυφα αλλά η τιμή των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα να παραμένει στα ύψη;
Ερωτηματικά έχουν αρχίσει να εγείρονται στην ελληνική αγορά λόγω του γεγονότος πως η τιμή της αμόλυβδης παραμένει υψηλή, την ίδια στιγμή που σημειώνεται υποχώρηση πετρελαίου Μπρεντ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, αν και στις 4 Ιανουαρίου η μέση τιμή λιανικής πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης στην χώρα μας υπολογιζόταν στα 1,477 ευρώ το λίτρο, στις 31 Μαΐου, η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 1,642 ευρώ το λίτρο, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,5 λεπτά.
Όντως, η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ στις αρχές του χρόνου ήταν χαμηλά στα 57,15 δολάρια και στην συνέχεια υπήρξε κατακόρυφη αύξηση της τιμής του αλλά σήμερα, αν και η τιμή έχει πέσει πάλι σε χαμηλά επίπεδα (61,10 δολάρια το βαρέλι στις 31 Μαΐου), οι τιμές των υγρών καυσίμων στην εγχώρια αγορά δεν μειώθηκαν. Το Παρατηρητήριο σημειώνει συγκεκριμένα πως αν και η τιμή του Μπρεντ από τις 26 Απριλίου μέχρι τις 31 Μαΐου έκανε «βουτιά» της τάξης του 17%, η μέση τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα μειώθηκε από τα 1,646 ευρώ το λίτρο στα…1,642 ευρώ.
Οι εξηγήσεις των ανθρώπων της αγοράς για το πώς η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα παρέμεινε σταθερή ενώ η τιμή του Μπρεντ μειωνόταν ολοένα και περισσότερο είναι πολλές. Η αγορά απαντά λοιπόν πως οι τιμές στην Ελλάδα επηρεάζονται από τις αντίστοιχες χρηματιστηριακές της περιοχής της Μεσογείου καθώς και από την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, όμως οι αναλυτές αναφέρουν πως και οι τιμές της ευρύτερης περιοχής διαμορφώνονται και αυτές από τους ίδιους παράγοντες, δηλαδή από την τιμή του πετρελαίου Μπρεντ.
Ακόμα, γίνεται λόγος πως επειδή τα πρατήρια καυσίμων δίνουν αγώνα για να επιβιώσουν κρατούν ψηλά τις τιμές ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες εμπορίας χορηγούν εκπτώσεις σε βενζινοπώλες χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, προκαλώντας γκρίνια και χάος.
Σημαντικός είναι ο παράγοντας την υψηλής φορολογίας. Το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων αναφέρει πως από το 1,642 ευρώ το λίτρο που πληρώνει ο καταναλωτής, το 1,03 ευρώ αφορούν τους φόρους, κάτι που σημαίνει πως η μεταβολή της τιμής του Μπρεντ επηρεάζει μεν την τιμή των υγρών καυσίμων αλλά μόνο σε μικρό ποσοστό (περίπου το 1/3).
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν οι διεθνείς αγορές των υγρών καυσίμων αρχίζουν να παρουσιάζουν πτώση, στην Ελλάδα η ελληνική αγορά… αργεί να ακολουθήσει. Εσείς τι λέτε;
Το άξιο προσοχής είναι ότι με το που ανακοινώνεται αύξηση στις τιμές διεθνώς, λες και είναι σε άμεση επαφή, την επομένη αυξάνονται τα καύσιμα στα πρατήρια. Με το που μειώνονται, οι τιμές παραμένουν ίδιες, με τους βενζινοπώλες να ισχυρίζονται ότι δεν έφτασαν ακόμη τα καύσιμα με τις νέες τιμές στην Ελλάδα (!!!). Τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση δεν έχει ασχοληθεί με το φαινόμενο. Τόσα χρόνια μια κυβέρνηση δεν έχει σκύψει στο κόστος που επιβαρύνει μια οικογένεια που χρειάζεται όχημα για να λειτουργήσει. Τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση δεν έχει δώσει σημασία στο απλό γεγονός, ότι μια αύξηση στα καύσιμα, φέρει αλυσιδωτά αύξηση σε έναν τεράστιο αριθμό προϊόντων, από την πλαστική συσκευασία σε ένα ράφι, στις μεταφορές, στα εισιτήρια, στα ανταλλακτικά κλπ και στο τέλος, πάλι στην τσέπη του καταναλωτή.
Περυσι τον Μαιο την βενζινη στην ΑΘΗΝΑ την πηγαν στο 1,60 και την ριξανε τον Νοεμβριο σε 1,50(τελειωσε η σεζον) οποτε και φετος θα εχουμε μια απο τα ιδια.Για επαρχια η νησια δεν μιλαμε εκει πρεπει να πας με τσιγκινο σωβρακακι σε σκιζουνε και τους λες και ευχαριστω.Αυτο ειναι ο ελευθερος ανταγωνισμος που ριχνει τις τιμες ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ.Υπομονη ομως τον αλλο μηνα αρχιζει μια νεα σειρα ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ (Συνεχιζει το εργο του μπαμπα του) θα καταπολεμησει την νοθεια και το λαθρεμπορειο καυσιμων οπως εκανε και ο ΑΛΕΞΗΣ.
Το άξιο προσοχής είναι ότι με το που ανακοινώνεται αύξηση στις τιμές διεθνώς, λες και είναι σε άμεση επαφή, την επομένη αυξάνονται τα καύσιμα στα πρατήρια. Με το που μειώνονται, οι τιμές παραμένουν ίδιες, με τους βενζινοπώλες να ισχυρίζονται ότι δεν έφτασαν ακόμη τα καύσιμα με τις νέες τιμές στην Ελλάδα (!!!). Τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση δεν έχει ασχοληθεί με το φαινόμενο. Τόσα χρόνια μια κυβέρνηση δεν έχει σκύψει στο κόστος που επιβαρύνει μια οικογένεια που χρειάζεται όχημα για να λειτουργήσει. Τόσα χρόνια, μια κυβέρνηση δεν έχει δώσει σημασία στο απλό γεγονός, ότι μια αύξηση στα καύσιμα, φέρει αλυσιδωτά αύξηση σε έναν τεράστιο αριθμό προϊόντων, από την πλαστική συσκευασία σε ένα ράφι, στις μεταφορές, στα εισιτήρια, στα ανταλλακτικά κλπ και στο τέλος, πάλι στην τσέπη του καταναλωτή.
Οι τιμές δεν είναι υψηλές. Μένουν ακριβώς στο σημείο που οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν.
Καλοκαίρι και φτηνή βενζίνη στην Ελλάδα(αναλογικά πάντα), ποτέ δεν υπήρχε.
ΚΑΙ 10 ΕΥΡΩ ΝΑ ΠΑΕΙ ΤΟ ΛΙΤΡΟ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΗΧΤΡΑ, ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΙΧ.
Οποιος γνωρίζει την πραγματικότητα αυτής της αφύσικα φτιαγμένης χώρας, αναρωτιέται, μάλλον, γιατί δεν... ακρίβηνε το καύσιμο
Περυσι τον Μαιο την βενζινη στην ΑΘΗΝΑ την πηγαν στο 1,60 και την ριξανε τον Νοεμβριο σε 1,50(τελειωσε η σεζον) οποτε και φετος θα εχουμε μια απο τα ιδια.Για επαρχια η νησια δεν μιλαμε εκει πρεπει να πας με τσιγκινο σωβρακακι σε σκιζουνε και τους λες και ευχαριστω.Αυτο ειναι ο ελευθερος ανταγωνισμος που ριχνει τις τιμες ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ.Υπομονη ομως τον αλλο μηνα αρχιζει μια νεα σειρα ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ (Συνεχιζει το εργο του μπαμπα του) θα καταπολεμησει την νοθεια και το λαθρεμπορειο καυσιμων οπως εκανε και ο ΑΛΕΞΗΣ.
καλημερα , Αλλά όταν υπάρχει αύξηση τότε γίνετε αμέσως αυτό πως εξηγείτε ;