Volvo V60 Cross Country - Στην… πίστα: όταν αρχίζουν τα δύσκολα, η τετρακίνηση δουλεύει καλά ενώ και ο έλεγχος της πρόσφυσης βοηθά πολύ, όταν το Volvo αρχίζει να σηκώνει «τα πόδια του».

Tα μαύρα πλαστικά στους θόλους του Cross Country, δίνουν στο όμορφο στέισον βάγκον αμάξωμα την απαραίτητη outdοοr αισθητική.

Γνωριμία: Volvo V60 Cross Country

4.610 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2019)

To Volvo για την… πίστα: H Volvo επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο της στη μεσαία κατηγορία με την ανυψωμένη έκδοση V60 CC, κατάλληλη για τις πίστες. Φυσικά αυτές πού είναι καλυμμένες με χιόνι.

H πρώτη εντύπωση 
Το ντιζάιν πετυχαίνει πολύ καλά το διπλό στόχο ανάμεσα στην κομψότητα και την outdoor εμφάνιση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η τετρακίνηση διευρύνουν τις δυνατότητες μετακίνησης. Σημείο ενστάσεων: η ευχρηστία μέσα. Για όλα πρέπει να στραφείς στην οθόνη αφής και να αποσπάσεις την προσοχή σου. 

Τη νέα παραλλαγή του V60, την Cross Country, τη γνωρίσαμε στο εξωτερικό και σε έκδοση ντίζελ. Ντίζελ; Κι όμως ντίζελ. Μπορεί η Volvo να είναι μια εταιρεία η οποία ήταν από τις πρώτες που επέλεξε να αποκηρύξει το πετρέλαιο, ωστόσο τα αυτοκίνητά της με τέτοιου είδους κινητήρα συνεχίζουν να πουλάνε πολύ καλά. Έχουν δεχτεί βέβαια όλες τις περιποιήσεις για τα πρότυπα ρύπων Euro 6d-Temp ενώ κινούνται και ευχάριστα στο δρόμο. Το αυτοκίνητο στη φωτογραφία πάντως είναι βενζινοκίνητο. Είναι η έκδοση Τ5, με δίλιτρο κινητήρα όπως και η ντίζελ και με απόδοση 254 ίππων την ώρα που η D4 αποδίδει 190 ίππους. Για τους Σουηδούς πιο σημαντική είναι η βενζινοκίνητη έκδοση που θα πάει και πρώτη στη χώρα τους, ενώ για άλλες αγορές, π.χ. τη Γερμανική, θα είναι πιο κρίσιμη η ντίζελ. Συχνά είναι μικρή και η διαφορά στην τιμή ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, όπως π.χ. για το απλό V60 ή το V90. 

Tη λογική του τελευταίου ακολουθεί το μεσαίο μοντέλο σχεδόν ακριβώς. Είναι μια κλασική διαδικασία για τη Volvo: διακριτική αλλά αισθητή ανύψωση της ανάρτησης ώστε το στέισον μοντέλο να είναι ικανό για κακοτράχαλο δρόμο, μαύρα πλαστικά προστατευτικά ολόγυρα, ένα λίγο πιο τονισμένο πρόσωπο και μια διαφορετική ποδιά πίσω δίνουν ένα απόλυτα ξεχωριστό στιλ, χωρίς όμως να γίνεται κραυγαλέο το αποτέλεσμα.

Κι αυτό έχει σημασία, διότι όντως το V60 CC, με απόσταση 210 χλστ. από το έδαφος, μοιάζει να είναι καλύτερα προετοιμασμένο από πολλά, κλασικού σχήματος SUV. Κι αυτό το πολύ ισορροπημένο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει μια πολύ άνετη και σταθερή κίνηση στο χιόνι. Ο επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης έχει ένα έξτρα mode για εκτός δρόμου χρήση: αυτό παρέχει καλύτερη πρόσφυση ενώ το HDC φροντίζει για καλύτερο έλεγχο σε έντονες καταβάσεις. 

Εκτός από αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η ανυψωμένη ανάρτηση διευκολύνει σημαντικά την επιβίβαση. Η άνεση εσωτερικά, με τα δερμάτινα καθίσματα, είναι επίσης αξιόλογη ενώ η θέση οδήγησης είναι άνετη και σχεδόν σαν σπορτίφ επιβατικού και όχι ψηλή και κάθετη σαν σε εκτός δρόμου όχημα. Το ψηφιακό κόκπιτ μπορεί να φέρει ανάμεσα στα δύο βασικά όργανα μια ωραία, animated απεικόνιση του χάρτη της πλοήγησης με 3D χαρακτηριστικά. Κι αν επιτρέψεις την πρόσβαση στο ίντερνετ μέσω του κινητού σου, τότε η καθοδήγηση μπορεί να λάβει υπόψη της και τις κυκλοφοριακές συνθήκες, σε πραγματικό χρόνο. 

Η Volvo είναι ιδιαίτερα περήφανη για την ευχρηστία στα οχήματα της. Μια μεγάλη οθόνη αφής δημιουργεί ένα πολύ ανοιχτό και λιτό εσωτερικό – και με τον καιρό συνηθίζει κανείς τις επιλογές των μενού. Για κάποιες λειτουργία πάντως, όπως την πολύ χρήσιμη θέρμανση των καθισμάτων ή του τιμονιού, θα προτιμούσαμε να υπήρχαν ξεχωριστά μπουτόν. Τότε θα μπορούσε κανείς να «στοχεύει» πιο καλά και πιο άμεσα, ακόμα και σε κακής ποιότητας δρόμο. 

Υπάρχουν βέβαια και πολυάριθμα βοηθήματα για να μπουν ως ασπίδα στον οδηγό. Προσπαθούν να περιορίσουν τα λάθη του χειριστή ενώ επιτρέπουν και λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Τουλάχιστον το καλοκαίρι, διότι το χειμώνα, με χιονισμένο το τερέν, οι κάμερες δε βλέπουν και πολλά, οπότε ο οδηγός αναλαμβάνει πλήρως καθήκοντα. 

Η άποψή μας
Ως πρωτεργάτης της κλάσης των τετρακίνητων στέισον βάγκον με crossover στοιχεία, η Volvo δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα να φτιάξει ένα αντίστοιχο μείγμα και για το V60. Δεν είναι τόσο «μάτσο» οπτικά, έχει όμως αρκετό εκτός δρόμου ταλέντο. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ELASTIKA 2024
Audi