Κάποτε οι εταιρείες έδιναν τεράστια ποσά για να εξελίξουν και να βελτιώσουν την απόδοση των μοτέρ τους. Τώρα, σε πρώτο πλάνο είναι ο αγώνας για να αυξήσουν τις διαστάσεις της οθόνης του συστήματος infotainment.
Όχι πολλά χρόνια πριν, ακόμη και τα premium μοντέλα εξοπλίζονταν μόνο με μια πολύ μικρή οθόνη στο κέντρο της κονσόλας για ενημερώνει τον οδηγό για τον ραδιοσταθμό που έχει επιλέξει, την θερμοκρασία ή την λειτουργία του air-condition. Tα πράγματα ωστόσο έχουν αλλάξει δραματικά στις μέρες μας, καθώς οι οθόνες που βρίσκονται μέσα στην καμπίνα των αυτοκινήτων όχι μόνο μεγαλώνουν σε διαστάσεις αλλά πολλαπλασιάζονται κιόλας.
Η Ford Mustang Mach-E που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα τράβηξε τα βλέμματα όχι μόνο χάρη στον συνδυασμό του θρυλικού της ονόματος με την ηλεκτρική ενέργεια αλλά και λόγω της τεράστιας οθόνης αφής των 15,5 ιντσών που καλύπτει όλη την κεντρική κονσόλα του μοντέλου. Και όμως, η οθόνη αυτή δεν είναι η μεγαλύτερη στην αυτοκίνηση αφού η Tesla προσφέρει στα Model S και Μοdel X οθόνη αφής 17 ιντσών!
Οι μεγάλες οθόνες γίνεται πλέον must για όλες τις εταιρείες. Οι Αlfa Romeo Giulia και Stelvio μετά την ανανέωσή τους θα προσφέρονται με 8,8 ιντσών οθόνη για το infotainment αφήνοντας στην άκρη αυτή των 6,5 ιντσών. Και πάλι όμως, η οθόνη αυτή υπολείπεται σημαντικά από την 15άρα με την οποία προσφέρονται τα νέα VW Touareg και Τesla Model 3.
Ακόμα και φίρμες ωστόσο που δεν έχουν τεράστιες οθόνες αφής, δεν διστάζουν να προσφέρουν δύο ή και περισσότερες οθόνες μέσα στην καμπίνα. Για παράδειγμα η Mercedes σε μια σειρά από μοντέλα προσφέρει δύο 12,3 ιντσών οθόνες, μία για το σύστημα infotainment και μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ, εταιρείες όπως η Audi, προσφέρουν και μια τρίτη οθόνη για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Σύμφωνα με δεδομένα τoυ HIS Markit, ο μέσος όρος για το μέγεθος της οθόνης του συστήματος infotainment έχει αυξηθεί τα τελευταία 5 χρόνια από τις 6,4 στις 7,3 ίντσες ενώ η έρευνα δείχνει πως τα μοντέλα που έχουν οθόνη ή οθόνες πάνω από 7 ίντσες έχουν αυξηθεί κατά την ίδια περίοδο κατά 75%.
Εσείς κοιτάτε τις ίντσες της οθόνης σε ένα αυτοκίνητο; Θα επιλέγατε το νέο σας αυτοκίνητο με βάση την οθόνη infotainment που έχει;
....Στο αυτοκινητο της φωτογραφιας, δεν τους εφθανε η 48αρα οθονη στο ταμπλο, ηθελαν και οθονη στο τιμονι(!!!!!!!). Να δουμε που θα φθασουμε! Σκεφτειτε τι απαιτησεις σε οθονες θα εχουν τα σημερινα παιδια που πανε ακομη σχολειο και που εχουν μεγαλωσει με την τεχνολογια, οταν σε λιγα χρονια θα γινουν υποψηφιοι αγοραστες.
Μελλοντικό σενάριο εποικοδομητικού χρόνου στο αυτοκίνητο:
-ΟΥΥΦ, πολύ κίνηση, ο αυτόματος έχει πίξει και δε προχωράει τίποτα. Κάτσε να δούμε. "ΞΊΡΙ, πάρα τηλέφωνο τη μάνα μου, βίντεο κολ σε παρακαλώ"
-ΝΑΑΑΑΑΙΙΙΙΙ?
-Τι ναι ρε μάνα? δε με βλέπεις? βίντεο κλήση σε πήρα.
-Ναι γιόκα μου από συνήθεια ξέρεις. Σου έχω φτιάξει γεμιστά να πάρεις το απόγευμα μετά τη δουλειά.
-Μπράβο ρε μάνα! είσαι και η πρώτη! δε μου τα δείχνεις κίολας?
-Να κοίτα!
-Πωωω ρεεε λαχταριστά φαίνονται! ΞΊΡΙ ψέκασε την καμπίνα με αρωματικό Γεμιστά αλλά Γκρέκο. Πωωω αυτά είναι! Μάνα σ' αφήνω, έχω δουλειά, πίζω!
ΞΊΡΙ άνοιξε το ριμάδι το τίντερ να δούμε κανα @#$@.
Θα μπορούμε να βλέπουμε και την μουρμούρα, μια χαρά και μετά αντε να αποδείξεις στην ασφαλιστική ότι δεν έβλεπες εργακι, ρε πάμε καλά αμάξι αγοράζουμε όχι τηλεόραση, καλή η τεχνολογία δεν λέω αλλά ήμαρτον ρε παιδιά, με όλα αυτά κατά πόσο θα είσαι συγκεντρωμενος στην οδήγηση και στην κίνηση το έχει εξετάσει κάποιος;
Λογικά, στα πλήρως αυτόνομα οχήματα, το παρμπρίζ δε θα έχει λόγο ύπαρξης, έτσι θα μετατραπεί σε γιγάντια οθόνη αφής, οπού θα μπορούν οι επιβάτες κατά την διάρκεια του ταξιδιού, είτε να σερφάρουν, είτε να παρακολουθούν ταινίες αλλά και να χαζεύουν τον έξω κόσμο, μέσω των καμερών πλεον.
Δεν αρκεί που η συντριπτική πλειοψηφία(δεν εξαιρούμαι κι εγώ) περνάμε ώρες σε κάποια οθόνη, είτε στο σπίτι είτε στην εργασία, υπάρχουν απαιτήσεις και για οθονάρες στο αυτοκίνητο... Έλεος. Προσωπικά εγώ, αν έβγαινε ένα αυτοκίνητο σήμερα χωρίς οθόνη, και ήταν κατά τα λοιπά όμως καλό, θα μουν απ'τους πρώτους που θα το έπαιρναν. Έλεος με τα ινφοτεινμεντς και τις συνδεσιμότητες, λες και τα αμάξια βγαίνουν για γκαντζετάκηδες και όχι για οδηγούς, Σβήνει σιγά σιγά η έννοια της οδήγησης και η λατρεία για αυτήν, και πάμε στον αυτόματο πιλότο πλέον. Κρίμα πολύ κρίμα.
....Στο αυτοκινητο της φωτογραφιας, δεν τους εφθανε η 48αρα οθονη στο ταμπλο, ηθελαν και οθονη στο τιμονι(!!!!!!!). Να δουμε που θα φθασουμε! Σκεφτειτε τι απαιτησεις σε οθονες θα εχουν τα σημερινα παιδια που πανε ακομη σχολειο και που εχουν μεγαλωσει με την τεχνολογια, οταν σε λιγα χρονια θα γινουν υποψηφιοι αγοραστες.
Μελλοντικό σενάριο εποικοδομητικού χρόνου στο αυτοκίνητο: -ΟΥΥΦ, πολύ κίνηση, ο αυτόματος έχει πίξει και δε προχωράει τίποτα. Κάτσε να δούμε. "ΞΊΡΙ, πάρα τηλέφωνο τη μάνα μου, βίντεο κολ σε παρακαλώ" -ΝΑΑΑΑΑΙΙΙΙΙ? -Τι ναι ρε μάνα? δε με βλέπεις? βίντεο κλήση σε πήρα. -Ναι γιόκα μου από συνήθεια ξέρεις. Σου έχω φτιάξει γεμιστά να πάρεις το απόγευμα μετά τη δουλειά. -Μπράβο ρε μάνα! είσαι και η πρώτη! δε μου τα δείχνεις κίολας? -Να κοίτα! -Πωωω ρεεε λαχταριστά φαίνονται! ΞΊΡΙ ψέκασε την καμπίνα με αρωματικό Γεμιστά αλλά Γκρέκο. Πωωω αυτά είναι! Μάνα σ' αφήνω, έχω δουλειά, πίζω! ΞΊΡΙ άνοιξε το ριμάδι το τίντερ να δούμε κανα @#$@.
Θα μπορούμε να βλέπουμε και την μουρμούρα, μια χαρά και μετά αντε να αποδείξεις στην ασφαλιστική ότι δεν έβλεπες εργακι, ρε πάμε καλά αμάξι αγοράζουμε όχι τηλεόραση, καλή η τεχνολογία δεν λέω αλλά ήμαρτον ρε παιδιά, με όλα αυτά κατά πόσο θα είσαι συγκεντρωμενος στην οδήγηση και στην κίνηση το έχει εξετάσει κάποιος;
Λογικά, στα πλήρως αυτόνομα οχήματα, το παρμπρίζ δε θα έχει λόγο ύπαρξης, έτσι θα μετατραπεί σε γιγάντια οθόνη αφής, οπού θα μπορούν οι επιβάτες κατά την διάρκεια του ταξιδιού, είτε να σερφάρουν, είτε να παρακολουθούν ταινίες αλλά και να χαζεύουν τον έξω κόσμο, μέσω των καμερών πλεον.
Δεν αρκεί που η συντριπτική πλειοψηφία(δεν εξαιρούμαι κι εγώ) περνάμε ώρες σε κάποια οθόνη, είτε στο σπίτι είτε στην εργασία, υπάρχουν απαιτήσεις και για οθονάρες στο αυτοκίνητο... Έλεος. Προσωπικά εγώ, αν έβγαινε ένα αυτοκίνητο σήμερα χωρίς οθόνη, και ήταν κατά τα λοιπά όμως καλό, θα μουν απ'τους πρώτους που θα το έπαιρναν. Έλεος με τα ινφοτεινμεντς και τις συνδεσιμότητες, λες και τα αμάξια βγαίνουν για γκαντζετάκηδες και όχι για οδηγούς, Σβήνει σιγά σιγά η έννοια της οδήγησης και η λατρεία για αυτήν, και πάμε στον αυτόματο πιλότο πλέον. Κρίμα πολύ κρίμα.