• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που στον προαιρετικό εξοπλισμό του διέθετε το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ, ήταν η Σειρά 5 της BMW του 2004.

Η τεχνολογία εφαρμόζεται πολλές δεκαετίες τώρα στα μαχητικά και πολεμικά αεροσκάφη.

Έγχρωμες και ευκρινείς ενδείξεις απεικονίζονται μέσα στο κύριο οπτικό πεδίο του οδηγού μέσω του HUD.

Head Up Display: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

9.733 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/5/2014

Μια «εξωτική» τεχνολογία μεταφέρθηκε αυτούσια από τις καλύπτρες των μαχητικών αεροσκαφών στα παρμπρίζ των επιβατικών αυτοκινήτων και συνεχίζει να εξελίσσεται.

 
Το σύστημα Head Up Display χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1958 στα μαχητικά αεροσκάφη, ενώ από τη δεκαετία του 1970 η χρήση του διευρύνθηκε και στα πολιτικά αεροπλάνα. 

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που στον προαιρετικό εξοπλισμό του διέθετε το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ, ήταν η Σειρά 5 της
BMW του 2004. ΠαρΆ όλα αυτά, στην αυτοκινητοβιομηχανία, η ιστορία του HUD ξεκινά αρκετά χρόνια πριν, όταν το 1988 η GM παρουσίασε τη συγκεκριμένη εφαρμογή στην Cutlass Supreme της Oldsmobile.
Μια παραλλαγή του HUD είναι το HMD (Helmet Mounted Display) όπου οι πληροφορίες προβάλλονται στη ζελατίνα του κράνους. Η εφαρμογή αυτή αφορά στη στρατιωτική χρήση και συγκεκριμένα στα κράνη στρατιωτών που ανήκουν σε ειδικές μονάδες.

Πώς λειτουργεί;

Η αρχή λειτουργίας των συστημάτων HUD είναι πολύ πιο απλή από όσο δείχνει. Βασίζεται σε τρία βασικά εξαρτήματα, ένα σετ από κάτοπτρα, μια μονάδα ψηφιακής προβολής και μια ειδική μεμβράνη επικάλυψης στην επιφάνεια προβολής. Με απλά λόγια, η μονάδα προβολής στέλνει την εικόνα στο σετ κατόπτρων και η τελική απεικόνιση προβάλλεται στο σημείο όπου υπάρχει η ειδική μεμβράνη. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δημιουργεί την οφθαλμαπάτη πως οι ενδείξεις βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση έξω από το παρμπρίζ. Εξελίσσοντας περαιτέρω αυτή την τεχνολογία, φτάσαμε σήμερα στις έγχρωμες απεικονίσεις.

Είναι αυτά για την τσέπη μου;

Όπως κάθε νέα τεχνολογία που εφαρμόζεται στο αυτοκίνητο, έτσι και το HUD αρχικά ήταν ακριβό. Η επέκτασή της όμως, μείωσε το κόστος και πλέον HUD διαθέτουν αυτοκίνητα με προσιτή τιμή. Παράδειγμα το Peugeot 3008, το οποίο αντί για το ειδικό φιλμ χρησιμοποιεί μια αναδιπλούμενη επιφάνεια στην κορυφή του πίνακα οργάνων.
Αρκετές εταιρείες ασχολούνται με την εξέλιξή του και ήδη υπάρχουν και κάποιες after market επιλογές που μπορούν να προβάλλουν πλήθος πληροφοριών σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ.