Ο ΣΕΑ Φιλιππιάδας της Ιονίας Οδούς γίνεται ο πρώτος σταθμός που εξοπλίζεται με ταχυφορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέσα σε περίπου 15 λεπτά φορτίζει 80% η μπαταρία του plug in ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με στελέχη του αυτοκινητοδρόμου.
Αυτή είναι η φωτογραφία του ΣΕΑ Φιλιππιάδας τον περασμένο Μάρτιο, όταν και οι εργασίες βρίσκονταν σε εξέλιξη.
«Ηλεκτρίζεται» η Ιονία Οδός
4.200 Επισκέψεις στο άρθρο (11/5/2018)
Η Ιονία Οδός ανοίγει το δρόμο της ηλεκτροκίνησης εντάσσοντας σε όλους τους ΣΕΑ, σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα φουντώνουν οι φήμες που θέλουν την επέκτασή της έως και την Κακαβιά.
Τα έργα στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) κατά μήκος της Ιονίας Οδού συνεχίζουν πλησιάζοντας στην ολοκλήρωσή τους το προσεχές διάστημα. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, λειτουργεί ο ΣΕΑ Φιλιππιάδας στο ρεύμα προς Πάτρα, στον οποίο μάλιστα οι οδηγοί μπορούν να ανεφοδιάσουν και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αφού πέραν του πρατηρίου υγρών καυσίμων για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υπάρχει και σταθμός ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημειώνεται, επίσης, ότι η αντίστοιχη εγκατάσταση στο ρεύμα προς Ιωάννινα θα λειτουργήσει εντός του τρέχοντος μηνός.
Πέραν αυτού, σταθμοί ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα λειτουργήσουν στο εγγύς μέλλον και στους ΣΕΑ Αμφιλοχίας και Αμβρακίας, με τους ανθρώπους της Ιονίας Οδού να ισχυρίζονται πως πρόκειται για την τελευταία γενιά συσκευών που έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν 80% την μπαταρία ενός plug-in ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις 15 λεπτών.
Επιπλέον, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα η λειτουργία των πρατηριών υγρών καυσίμων και στους υπόλοιπους ΣΕΑ, κάτι που συνεπάγεται πως οι χρήστες του αυτοκινητόδρομου θα έχουν τη δυνατότητα ανά 50 χλμ. να κάνουν στάση για ανεφοδιασμό, ξεκούραση ή αναψυχή και εστίαση στα καταστήματα που θα λειτουργούν.
Με τις εξελίξεις στην Ιονία Οδό να «τρέχουν», λοιπόν, ήρθε και ένα ακόμη θέμα στην επιφάνεια που έχει να κάνει με την επέκταση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι τα σύνορα και πιο συγκεκριμένα την Κακαβιά. Υπενθυμίζουμε πως ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε χθες πως σχεδιάζει ένα παιχνίδι ανταλλαγής με τις κοινοπραξίες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί οι κεντρικοί άξονες της χώρας, προκειμένου να καταφέρει τη μείωση του αντιτίμου των διοδίων, επεκτείνοντας ωστόσο τον χρόνο των συμβάσεων ώστε να λαμβάνουν έσοδα για μεγαλύτερο διάστημα.
Υπενθυμίζουμε, τέλος, πως σήμερα η Ιόνια Οδός διανύεται από άκρη σε άκρη σε 1 ώρα και 40 λεπτά, με την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Ιωαννίων να καλύπτεται σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά, χρόνος ρεκόρ σε σχέση με τις περίπου 5 ώρες που χρειαζόντουσαν στο παρελθόν.
Πριν ασχοληθούμε με τους σταθμούς ηλεκτρικού ανεφοδιασμού, ας ασχοληθούμε και λίγο με τις δύο καταπληκτικές ανηφοριές του έργου...7 λίτρα παραπάνω η κατανάλωση για ένα μικρομεσαίο.Η όδευση-χάραξη της Ιονίας, πραγματικά είναι παράδειγμα προς αποφυγή...!Συμφέρει να την κατεβαίνεις μέχρι την Άρτα, και δεν συμφέρει καθόλου να την ανεβαίνεις...!
Μπράβο για το έργο αλλά τι γίνεται με τον προορισμό που πρόκειται να πας διακοπές εκεί αρχίζουν τα δύσκολα και τελικά έναν προορισμό μέχρι την Κέρκυρα άραγε πόσες ώρες θα χρειαστεί να κάνεις. Καλά τα ηλεκτρικά πλην όμως για μία οικογένεια τα 38 000 και τα 35 000 χιλιάρικα που κοστίζουν τα e Golf και το Nissan Leaf αντίστοιχα είναι πάρα πολλά.
Πριν ασχοληθούμε με τους σταθμούς ηλεκτρικού ανεφοδιασμού, ας ασχοληθούμε και λίγο με τις δύο καταπληκτικές ανηφοριές του έργου...7 λίτρα παραπάνω η κατανάλωση για ένα μικρομεσαίο.Η όδευση-χάραξη της Ιονίας, πραγματικά είναι παράδειγμα προς αποφυγή...!Συμφέρει να την κατεβαίνεις μέχρι την Άρτα, και δεν συμφέρει καθόλου να την ανεβαίνεις...!
Μπράβο για το έργο αλλά τι γίνεται με τον προορισμό που πρόκειται να πας διακοπές εκεί αρχίζουν τα δύσκολα και τελικά έναν προορισμό μέχρι την Κέρκυρα άραγε πόσες ώρες θα χρειαστεί να κάνεις. Καλά τα ηλεκτρικά πλην όμως για μία οικογένεια τα 38 000 και τα 35 000 χιλιάρικα που κοστίζουν τα e Golf και το Nissan Leaf αντίστοιχα είναι πάρα πολλά.