mono-sto-autotriti
Hybrid εναντίον Diesel: Τρία κοινά & 4 διαφορές

Hybrid εναντίον Diesel: Τρία κοινά & 4 διαφορές

4.974 Επισκέψεις στο άρθρο (29/11/2022)

Τι αγαπήσαμε στο diesel και δε μας αφήνει να ξεκολλήσουμε; Και πόσα από αυτά περνάνε στα υβριδικά, τώρα που είναι αυτά που μας γλιτώνουν χρήματα; Diesel και υβριδικά έχουν πολλά κοινά, αλλά και τεράστιες διαφορές. Ποιες;

Τρία κοινά που έχουν υβριδικά και diesel

Ροπή από χαμηλά

Τα diesel κέρδισαν τις εντυπώσεις παρά τη ρετσινιά της «ταρίφας» και τη φασαρία που κάνουν λόγω λειτουργίας. Ξεκινούσες ακόμα και με τετάρτη. Προσπερνούσες χωρίς κατέβασμα. Ανέβαινες ότι ανηφόρα ήθελες, δεν καταλάβαινες έναν ή πέντε επιβάτες. Τα υβριδικά είναι το ίδιο. Από τη μία υπάρχουν βενζινοκινητήρες που είναι ατμοσφαιρικοί, ή και turbo με έμφαση όμως στην απόδοση ισχύος, και αφήνουν τους ηλεκτροκινητήρες με τα τεράστια αποθέματα ροπής τους, να συμπληρώσουν το σύνολο. Τα υβριδικά όχι μόνο «τραβάνε» σαν diesel, αλλά λόγω βενζίνης, ανεβάζουν στροφές και έχουν δύναμη και ψηλά. Άλλο τα θαμμένα 150 άλογα ενός diesel, άλλο της βενζίνης.

Χαμηλή κατανάλωση

Το diesel αγαπήθηκε γιατί ήθελε λιγότερο καύσιμο ως πιο αποδοτικός κινητήρας σε σχέση με τους βενζίνης. Τα υβριδικά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν βενζίνη, όμως μετά από 10 χρόνια σε σχέση με την τελευταία σύγκριση με τα diesel, έχουν σύγχρονα μοτέρ, χαμηλού κυβισμού, με turbo και τον ηλεκτροκινητήρα να προσθέτει χωρίς να καίει τίποτα. Τα hybrid σήμερα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο ανά 100 χλμ. από οτιδήποτε άλλο στη ίδια απόδοση και με το ίδιο μέγεθος.

Γλιτώνουν λεφτά

Όπως έκανε το diesel το 2011, τα υβριδικά σήμερα είναι αυτά που καταφέρνουν να μειώσουν το κόστος κίνησης. Οι μετρήσεις μας δείχνουν μέχρι και 1.800 ευρώ το χρόνο, κάτι που πριν μόνο τα diesel πλησίαζαν σε οικονομία και αυτό με πολύ συγκεκριμένη χρήση. Και εδώ αρχίζουν οι διαφορές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Υβριδικά και diesel διαφέρουν σε 4 πράγματα

Οικονομία παντού, όχι μόνο στην εθνική

Όλα τα χρόνια που το diesel το είχαμε «Θεό», υπήρχε πάντοτε η υποσημείωση ότι πρέπει να κάνεις πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα για να κάνεις απόσβεση και τα θες στην εθνική με σταθερή ταχύτητα και χαμηλές στροφές για να την πετύχεις. Στα υβριδικά, η οικονομία γίνεται εκεί που κινείσαι πιο πολύ. Στο «σταμάτα-ξεκίνα» στην πόλη, συχνά μόνο με ρεύμα και το μοτέρ σβηστό. Η οικονομία των dielsel ήθελε υπολογισμούς για να δεις αν θα την πετύχεις και θα κάνεις απόσβεση της αρχικά υψηλής τιμής αγοράς. Στα υβριδικά είναι σίγουρο ότι θα την πετύχεις.

 
Εσύ έχεις φίλους που δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι τα υβριδικά καίνε λιγότερο από diesel και επιμένουν στα παλιά;
 

Πιο ενδιαφέρον στην οδήγηση το hybrid, δεν «ψοφάει» στα ψηλά όπως το diesel

Για όποιον έχει οδηγήσει και τα δύο, ξέρει πως το diesel, εκτός από τη ροπή του, δεν είχε τίποτε άλλο που μπορεί να ενθουσιάσει τον οδηγό. Αργόστροφο, απρόθυμο, «λαχανιάζει» αμέσως ξεμένοντας από στροφές, χωρίς δύναμη ψηλά. Τα υβριδικά είναι βενζινοκίνητα. Έχουν μπρίο, γκάζι, ανεβάζουν στροφές, και σε χορταίνουν οδήγηση, ειδικά με την επιπλέον ροπή τους. 

Πρώτη φορά ακριβότερο το diesel από τη βενζίνη

Και όμως έγινε και αυτό. Όταν το diesel ήταν με απόσταση η καλύτερη αγορά, όχι μόνο οι πετρελαιοκινητήρες έκαιγαν λιγότερο καύσιμο, αλλά και το καύσιμο αυτό ήταν φθηνότερο. Τώρα οι όροι άλλαξαν και πριν λίγες μέρες το diesel ήταν πιο ακριβό από τη βενζίνη, ενώ σήμερα είναι μόλις 5 λεπτά του ευρώ φθηνότερο, σύμφωνα με τη μέση τιμή που ανακοινώνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων. Άρα, τα υβριδικά καίνε λιγότερο από οτιδήποτε άλλο στην ίδια απόδοση και πλέον καίνε και το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο (εκτός από το υγραέριο).

Περιορισμοί στο diesel, ενώ με hybrid δεν φοβάσαι μη σου μείνει αμανάτι

Το μέλλον του diesel είναι εξαιρετικά αβέβαιο, αν όχι προδιαγεγραμμένο, καθώς τα τελευταία χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση και αρκετές πόλεις επιβάλλουν σκληρά μέτρα για την απομάκρυνση του από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Από την άλλη, τα υβριδικά δεν έχουν κανένα «σύννεφο» πάνω τους, αποτελώντας μια ασφαλή αγορά που δεν εγκυμονεί κινδύνους μελλοντικής έξτρα φορολόγησης (σ.σ. τα χαράτσια όπως συνηθίζεται να λέγονται στην Ελλάδα).

Είναι προφανές πως τα υβριδικά έχουν όλα τα θετικά του diesel χωρίς κανένα από τα αρνητικά του. Και τελικά, το να έχεις hybrid το 2022 είναι μαγκιά αφού έχεις νέα τεχνολογία και, παράλληλα, γλιτώνεις λεφτά. Το diesel ήταν μαγκιά πριν 10 χρόνια και πέρασε. Εσύ επιμένεις στο diesel, πας σε υβριδικό ή έχεις άλλη γνώμη; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Toyota Yaris
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel