ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κίνηση Αθήνα: Γιατί δεν προχωρά κανένα από τα μεγάλα έργα που μας υπόσχονται;

(10/7/2025)
Κίνηση Αθήνα: Γιατί δεν προχωρά κανένα από τα μεγάλα έργα που μας υπόσχονται; | autotriti.gr

Κίνηση Αθήνα: Γιατί δεν προχωρά κανένα από τα μεγάλα έργα που μας υπόσχονται; | autotriti.gr

Η κίνηση στο λεκανοπέδιο έχει βαρέσει κόκκινο και αποτελεί ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα στην καθημερινότητα των Αθηναίων.
Κατά καιρούς διαβάζουμε για μεγάλα έργα που θα δώσουν πνοή και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων.
Από την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, έως το τούνελ της Ηλιούπολης και τον κόμβο του Σκαραμαγκά, τίποτα δε φαίνεται να προχωρά.
Βασικό αγκάθι σε όλες τις περιπτώσεις η έλλειψη χρηματοδότησης. Μόνος τρόπος να τα αναλάβει ιδιώτης και να μπουν διόδια.

autotriti team

Η κίνηση στο λεκανοπέδιο έχει βαρέσει κόκκινο και αποτελεί ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα στην καθημερινότητα των Αθηναίων

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση, η κίνηση στην Αθήνα σήμερα βρίσκεται μάλλον στα χειρότερα επίπεδα της ιστορίας της. Μπορεί η πανδημία να μας… καλόμαθε σε αυτόν τον τομέα, έκτοτε όμως είμαστε στο «κάθε πέρσι και καλύτερα». Και για τους κακόπιστους, υπάρχουν και έρευνες, που δείχνουν πως ειδικά οι Αθηναίοι, χάνουν 1 εβδομάδα το χρόνο κολλημένοι στην κίνηση. Και οι έρευνες αυτές είναι από το 2022, σκέψου τώρα που η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Ακόμα και η εκκίνηση του φετινού Rally Acropolis έγινε με καθυστέρηση 1,5 ώρας λόγω της αυξημένης κίνησης στο κέντρο της Αθήνας. Βλέπεις, ο παραμικρός δρόμος που κλείνει, δημιουργεί ασφυξία σε όλη την πόλη.
 

Κατά καιρούς διαβάζουμε για μεγάλα έργα που θα δώσουν πνοή και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων

Λύση στο παραπάνω πρόβλημα καλούνται να δώσουν οι αρμόδιοι, με διάφορους τρόπους. Από μικρές παρεμβάσεις βελτίωσης σε σημεία γνωστά για το μποτιλιάρισμά τους, πχ. την έξοδο της Αττικής Οδού στον κόμβο Μεταμόρφωσης, έως μεγάλα έργα υποδομών που θα διευκολύνουν την μαζική μετακίνηση των οχημάτων, παρακάμπτοντας φανάρια ή διασταυρώσεις. Επίσης, υπάρχουν και έργα που δεν αφορούν οχήματα, αλλά θα μειώσουν σημαντικά την κίνηση, όπως η νέα γραμμή του μετρό και οι επεκτάσεις του.

Από την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, έως το τούνελ της Ηλιούπολης και τον κόμβο του Σκαραμαγκά, τίποτα δε φαίνεται να προχωρά

Όμως εκτός από την Γραμμή 4 του Μετρό, οι εργασίες της οποίας προχωρούν σταθερά, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα βρίσκονται στον πάγο. Πρώτα έχουμε την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που παρότι έχει δημοπρατηθεί εδώ και χρόνια, έχει παγώσει με αφορμή τις προσφυγές στο ΣΤΕ των παρακείμενων δήμων. Μετά είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η μια αφορά τη σήραγγα της Ηλιούπολης, που θα ενώνει τον περιφερειακό Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και η άλλη την επέκταση της Αττικής Οδού από το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έως το Λαύριο. Τα δύο παραπάνω έργα δυστυχώς έχουν μείνει ακόμα στις μελέτες. Στις μελέτες φαίνεται να βρίσκονται και ο κόμβος Σκαραμαγκά, η ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 του Μετρό μεταξύ των σταθμών Φάληρο-Πειραιάς. Ακόμα χειρότερη η μοίρα της «Μεγάλης Παράκαμψης της Αθήνας», τον νέο αυτοκινητόδρομο 40 χιλιομέτρων που θα ενώνει την Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας στο ύψος των Οινοφύτων με την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Ελευσίνας, παρακάμπτοντας τελείως την Αττική Οδό ή τον Κηφισό. Το έργο αυτό έχει κυριολεκτικά μείνει στα… χαρτιά καθώς έχει γίνει «πρότυπη πρόταση» από γνωστό όμιλο εταιρειών υποδομών, αλλά τίποτα παραπάνω.

Βασικό αγκάθι σε όλες τις περιπτώσεις η έλλειψη χρηματοδότησης. Μόνος τρόπος να τα αναλάβει ιδιώτης και να μπουν διόδια

Σε όλα τα παραπάνω έργα, το βασικό πρόβλημα παραμένει το ίδιο, η χρηματοδότηση. Είτε μιλάμε για κρατικό χρήμα, που δεν υπάρχει, είτε μιλάμε για ευρωπαϊκά κονδύλια που είναι περιορισμένα και διοχετεύονται σε έργα που «τρέχουν» ήδη. Η μόνη λύση για την πραγματοποίησή τους, φαίνεται να είναι η παραχώρηση σε κατασκευαστικές και η εκμετάλλευσή τους από αυτές με διόδια, όταν τα έργα ολοκληρωθούν. Ωστόσο και αυτή η περίπτωση απαιτεί συνεννόηση με το κράτος, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις συμμετέχει και αυτό στην κατασκευή, με ότι αυτό συνεπάγεται για το… πάγωμά τους.

Εσύ όμως ποιος πιστεύεις ότι φταίει που δεν προχωρούν τα έργα και τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση με το μποτιλιάρισμα στην Αττική, που φιλοξενεί πάνω από τον μισό πληθυσμό της χώρας; Και τελικά, μήπως είναι καλύτερα να δοθούν κίνητρα για αποκέντρωση του πληθυσμού σε άλλες πόλεις ή την επαρχία; Τι λες;

ford
Omoda