Στο 6ο Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας συμμετείχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Καραμανλής: «1 στα 3 αυτοκίνητα το 2030 θα είναι ηλεκτρικό»
1.661 Επισκέψεις στο άρθρο (8/12/2020)
Τους τέσσερις άξονες στους οποίους σχεδιάζει να πατήσει για να επεκτείνει την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα ανέλυσε ο Κώστας Καραμανλής, υπογραμμίζοντας πως το 2030 ένα στα τρία νέα Ι.Χ. θα είναι ηλεκτρικό, ενώ φέτος οι σταθμοί φόρτισης θα προσεγγίσουν τους 2.000.
Στο 6ο Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας, που διοργάνωσε το Ελληνοσουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο, συμμετείχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Έχοντας ως θέμα τη βιώσιμη δημόσια κινητικότητα μέσω τεχνικών και δομικών αλλαγών, ο Έλληνας Υπουργός αναφέρθηκε στην ηλεκτροκίνηση και παρουσίασε το σχέδιο του Υπουργείου που βασίζεται σε 4 άξονες.
Πρώτον, την ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με στόχο σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά, τονίζοντας πως το σχέδιο που υπάρχει καλύπτει κάθε κατηγορία οχημάτων (Ι.Χ, Επαγγελματικά και Λεωφορεία) προσφέροντας τα κατάλληλα κίνητρα.
Δεύτερος άξονας, είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Όπως ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής, εφέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα φτάσει στους 25.000 φορτιστές. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζεται για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων.
Τρίτος άξονας του σχεδίου είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Μέσω του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα μπορεί να παρέχει σε πραγματικό χρόνο στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
Τέλος, τέταρτος άξονας αποτελεί την προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή, με τη ρύθμιση της αδειοδότησης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και των απαιτούμενων προσόντων για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου.