Η ταχύτητα που μετράει και το όριο των 70 χλμ./ώρα

Η ταχύτητα που μετράει και το όριο των 70 χλμ./ώρα
2 Φωτογραφίες »

Όπως συμβαίνει στα περισσότερα debates, έτσι και στην συγκεκριμένη περίπτωση η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Ανάλογα με την ταχύτητα που έχει αναπτύξει το αυτοκίνητό μας είτε αφήνουμε ανοιχτά τα παράθυρα, είτε ενεργοποιούμε το air condition. Σύμφωνα με την Ένωση Μηχανικών Αυτοκινήτων (SAE: Society of Automotive Engineers) που πραγματοποίησε δοκιμές σε τούνελ αεροδυναμικής, ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει την απόφασή μας είναι η ταχύτητα με την οποία κινούμαστε. Μέχρι περίπου τα 70 χλμ./ώρα η χρήση A/C μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 10%. Για όσους δεν το γνωρίζουν, αλλωστε, το κομπρεσέρ του κλιματισμού τροφοδοτείται με ενέργεια από τον κινητήρα, για αυτό και μοντέλα χαμηλής ισχύος με μικρούς κινητήρες πλήττονται περισσότερο από το ενεργοποιημένο air condition.

Σε ταχύτητες μεγαλύτερες από 70 χλμ./ώρα προτείνεται να βάλετε τον κλιματισμό σε λειτουργία, γιατί με ανοικτά παράθυρα η κατανάλωση επιβαρύνεται έως και 20%.
2 Φωτογραφίες »

Σε ταχύτητες μεγαλύτερες από 70 χλμ./ώρα προτείνεται να βάλετε τον κλιματισμό σε λειτουργία, γιατί με ανοικτά παράθυρα η κατανάλωση επιβαρύνεται έως και 20%.

 
Από την άλλη πλευρά, σε ταχύτητες μεγαλύτερες από 70 χλμ./ώρα προτείνεται να κλείσετε τα παράθυρα και να βάλετε τον κλιματισμό σε λειτουργία. Με βάση την ίδια έρευνα σε αυτές τις συνθήκες τα ανοιχτά παράθυρα επιβαρύνουν την κατανάλωση έως και 20%, ειδικά αν πρόκειται για κάποιο sedan μοντέλο εξαιτίας της αεροδυναμικής αντίστασης. Αν στο μείγμα βάλει κανείς και τους ενοχλητικούς εξωτερικούς θορύβους ή τις κλιματικές συνθήκες που βελτιώνουν τις οδηγικές αντιδράσεις, τότε αντιλαμβανόμαστε όλοι γιατί σε αυτές τις περιστάσεις το air condition... είναι must.
 
Όχι όμως αιώνια, διότι μόλις η θερμοκρασία στο εσωτερικό γίνει υποφερτή καλό θα είναι να ενεργοποιήσουμε την ανακύκλωση εσωτερικού αέρα, βοηθώντας το κλιματιστικό να λειτουργεί πιο εύκολα και να αποδίδει περισσότερο. Που και που, φυσικά, ανοίγουμε και πάλι τα παράθυρα για λίγο ώστε να ανανεώνεται και ο αέρας στην καμπίνα.

Σελίδα 1Με ανοιχτά παράθυρα ή κλιματισμό καις λιγότερο;
Σελίδα 2Η ταχύτητα που μετράει και το όριο των 70 χλμ./ώρα
Σελίδα 3Τα ηλεκτρικά μοντέλα θέλουν διαφορετική «μεταχείριση»
Toyota
test center