Άκου το μοτέρ & άλλαζε στις στροφές που βγάζει τη ροπή.
Στρίβε με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο ώστε να μην κρεμάσει.
Σε φρενάρισμα διαρκείας να έχεις πάντα ταχύτητα.
Μην «αράζεις» το χέρι στο λεβιέ και το πόδι στο συμπλέκτη.
Το χειροκίνητο κιβώτιο, με κλασικό επιλογέα τύπου Η για τις εναλλαγές σχέσεων, είναι το πιο απλό και συχνά χρησιμοποιούμενο είδος κιβωτίου. Αυτή η απλότητά του συνεπάγεται μεγάλη αξιοπιστία, χαμηλότερο κόστος κατασκευής, χαμηλότερο βάρος, αλλά και άμεση συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα. Τα σύγχρονα χειροκίνητα κιβώτια διαθέτουν από 6 ως 8 σχέσεις (ωστόσο υπάρχει μια εταιρεία που έχει αυτόματο με... 10 σχέσεις).
Το μεγάλο τους προσόν, είναι ο έλεγχος και η συμμετοχή που προσφέρουν στον οδηγό και κατ επέκταση η οδηγική απόλαυση που με την τάση που έχει πάρει η αυτοκίνηση, με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών, πάει να αφαιρεθεί πλήρως από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, δεν έχει βγει ακόμα συμπέρασμα και εξαρτάται από την περίπτωση, όπου σε άλλες περιπτώσεις υπερτερούν τα αυτόματα και σε άλλες τα χειροκίνητα. Ας δούμε όμως 5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε οπωσδήποτε οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο.