ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

4. Γλίτωσε λεφτά φρενάροντας με το κιβώτιο

 Σχολιάστε 
Στις κατωφέρειες είναι λάθος η επιλογή νεκράς στο κιβώτιο. Η εμπλοκή της σωστής σχέσης μειώνει τη φθορά στα φρένα, αλλά ευνοεί και την κατανάλωση.

Στις κατωφέρειες είναι λάθος η επιλογή νεκράς στο κιβώτιο. Η εμπλοκή της σωστής σχέσης μειώνει τη φθορά στα φρένα, αλλά ευνοεί και την κατανάλωση.

Είναι λάθος η επιλογή «νεκράς» στην κατηφόρα. Αφενός αν ο οδηγός χρειαστεί να αντιδράσει γρήγορα θα χάσει πολύτιμα δεύτερα μέχρι να πατήσει συμπλέκτη και να επιλέξει ταχύτητα και αφετέρου το αυτοκίνητο δεν φρενάρεται από τον κινητήρα και ο οδηγός πατάει συνέχεια το φρένο φθείροντας τα τακάκια. Επίσης στα σύγχρονα μοντέλα, όταν ο οδηγός έχει επιλεγμένη σχέση, το σύστημα cut off διακόπτει την τροφοδοσία μόλις σηκωθεί το πόδι από το γκάζι εξασφαλίζοντας οικονομία στην κατανάλωση. Η εναλλαγή 3ης – 4ης σχέσης είναι μια καλή επιλογή για τις περισσότερες περιπτώσεις, αφού και επιτρέπει το ρολάρισμα και «συγκρατεί» το αυτοκίνητο. Εννοείται πως χρησιμοποιείς και τα φρένα.

Η στάθμευση σε ανηφόρα ή κατηφόρα επιβάλει την επιλογή σχέσης μαζί με το χειρόφρενο. Χωρίς επιλεγμένη σχέση, όταν τα φρένα κρυώσουν είναι πιθανό να μειωθεί η αποτελεσματικότητα του χειρόφρενου με αποτέλεσμα μια πιθανή κύλιση με μικρές ή μεγαλύτερες ζημιές. Eιδικά στα εκτός δρόμου οχήματα με κοντές σχέσεις οι απότομες καταβάσεις γίνονται χωρίς καθόλου φρένο, απλά με επιλογή κοντής πρώτης!

Σελίδα 1Έχεις χειροκίνητο; Πως να μην ζορίζεις δίσκο, τακάκια & κιβώτιο
Σελίδα 21. «Ακου» τον κινητήρα
Σελίδα 32. Αλλαγές στη μέγιστη ροπή για οικονομία
Σελίδα 43. Στρίψε με τη σωστή σχέση
Σελίδα 54. Γλίτωσε λεφτά φρενάροντας με το κιβώτιο
Σελίδα 65. Το δίσκο και τα μάτια σας!
Autotriti.gr
Citroen