ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποια εταιρεία έχει το αυτόματο με τις περισσότερες ταχύτητες;

(5/5/2025)
Ποια εταιρεία έχει το αυτόματο με τις περισσότερες ταχύτητες;

Παλιά τα αυτόματα κιβώτια συνηθιζόταν να έχουν μία λιγότερη σχέση από τα αντίστοιχα χειροκίνητα πχ. 4 ή 5 σχέσεις).
Μετά ήρθαν τα 6άρια, 7άρια ή και 8άρια αυτόματα κιβώτια (πχ. DSG7 ή EAT8).
Μια εταιρεία αποφάσισε να… σπάσει τα κοντέρ με κιβώτιο 10 σχέσεων.
Με αυτό εξοπλίζονται από εκτός δρόμου θηρία και επαγγελματικά van, έως το απόλυτο σπορ αμάξι.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Παλιά τα αυτόματα κιβώτια συνηθιζόταν να έχουν μία λιγότερη σχέση από τα αντίστοιχα χειροκίνητα πχ. 4 ή 5 σχέσεις)

Στη χώρα μας τα αυτόματα κιβώτια αποτελούσαν για χρόνια την εξαίρεση. Βλέπεις, είτε για λόγους κόστους, είτε λόγω περιορισμένης τεχνογνωσίας, ένα αυτόματο μοντέλο στα μάτια του μέσου Έλληνα οδηγού θεωρούταν στο παρελθόν από μόνο του…. premium. Για πολλές δεκαετίες αυτόματο κιβώτιο θα έβρισκε κανείς μόνο σε κάποιο τουριστικό λεωφορείο ή κάποιο ταξί (κατά κύριο λόγο Mercedes). Επίσης ο γενικός κανόνας που υπήρχε τότε για τα αυτόματα είναι πως οι σχέσεις τους ήταν σχεδόν πάντα λιγότερες από αυτές του αντίστοιχου χειροκίνητου, πχ. αν τα χειροκίνητα ήταν 5τάχυτα, τότε τα αντίστοιχα αυτόματα είχαν 4 ταχύτητες.

Μετά ήρθαν τα 6άρια, 7άρια ή και 8άρια αυτόματα κιβώτια (πχ. DSG7 ή EAT8)

Αυτό φάνηκε να αλλάζει στις ευρωπαϊκές αγορές μαζικότερα στις αρχές του 21ου αιώνα. Από τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη με 6 ή 7 σχέσεις, έως τα ηλεκτρονικά αυτόματα με 6 ή 8 σχέσεις της Peugeot ή της Ford, τα αυτόματα κιβώτια φάνηκε να ξεπερνούν γρήγορα σε σχέσεις τα αντίστοιχα χειροκίνητα που έμελε να «κολλήσουν» στις 6 σχέσεις. Προφανώς δε χρειάζεται να αναφερθούμε στα κιβώτια με μετατροπέα ροπής (CVT) που έχουν θεωρητικά άπειρες σχέσεις.

Μια εταιρεία αποφάσισε να… σπάσει τα κοντέρ με κιβώτιο 10 σχέσεων

Και πάνω που φάνηκε πως οι 8 σχέσεις είναι αρκετές και οι 9 που είχαν ορισμένα Mercedes (με κιβώτιο της ZF) ήταν «το κάτι παραπάνω», ήρθε πριν από μερικά χρόνια η Ford να φέρει κάτι νέο. Πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο 10 (!) σχέσεων που αρχικά μας έγινε γνωστό μέσω της ανανεωμένης Ford Mustang 6ης γενιάς. Το Selectshift κιβώτιο, εκτός από την πρωτοπορία των 10 σχέσεων, πρόσφερε διάφορες  δυνατότητες, όπως πλήρη χειροκίνητη λειτουργία μέσω των χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι, ή αλλαγή των σχέσεων «δυο-δυο» όταν αυτό επιτρεπόταν ή απαιτούταν από τις οδικές συνθήκες ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και οικονομία καυσίμου, ή καλύτερες επιδόσεις αντίστοιχα.

Με αυτό εξοπλίζονται από εκτός δρόμου θηρία και επαγγελματικά van, έως το απόλυτο σπορ αμάξι

Και μπορεί εμείς να το μάθαμε από την 6ης γενιάς Mustang, ωστόσο το 10άρι αυτόματο της Ford χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της Αμερικάνικης φίρμας, από το προηγούμενο θηριώδες plug-in Ford Explorer έως το επαγγελματικό Ford Transit, ή ακόμα και το κορυφαίο Ranger Raptor με νοοτροπία WRC.

Toyota
4green