
Η Ferrari μονοπώλησε το πόντιουμ.
Την πεντάδα συμπλήρωσε η Porsche και η Cadillac.
Απογοήτευση για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.
Το μέλλον προμηνύεται εντυπωσιακό: Το 2026 θα κατέβει και η Hyundai.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η Ferrari μονοπώλησε το πόντιουμ
Η Scuderia Ferrari σφράγισε με εντυπωσιακό τρόπο τον τρίτο συνεχόμενο θρίαμβό της στις 24 Ώρες του Λε Μαν, σε μια διοργάνωση που είχε τα πάντα: ένταση, ανατροπές, στρατηγική και έναν αναπάντεχο πρωταγωνιστή. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, στο τιμόνι της ιδιωτικής Ferrari της AF Corse με τον αριθμό 83, κατάφερε να γράψει ιστορία, προσφέροντας στον ιταλικό κολοσσό μια ακόμη νίκη, αυτή τη φορά έξω από τα όρια της εργοστασιακής ομάδας. Παρά το γεγονός ότι οι δύο εργοστασιακές Ferrari (#50 και #51) ξεκίνησαν δυναμικά, πλαισιωμένες από το ιδιωτικό αδελφό μονοθέσιο, η νίκη δεν ήρθε εύκολα. Αρκετές ποινές και στρατηγικά λάθη ανακάτεψαν την κατάταξη, ωστόσο η κυριαρχία των κόκκινων δεν απειλήθηκε ουσιαστικά, με μοναδική εξαίρεση την Porsche #6 των Campbell, Estre και Vanthoor, που κατάφερε να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του γερμανικού στρατοπέδου έως το τέλος όπου και κατέκτησε την τέταρτη θέση.
Την πεντάδα συμπλήρωσε η Porsche και η Cadillac
Η τελευταία ώρα του αγώνα εξελίχθηκε σε προσωπικό θρίαμβο για τον Πολωνό πρώην πιλότο της F1, ο οποίος, αφού ζήτησε επίμονα άδεια να επιτεθεί στις εργοστασιακές Ferrari, εκμεταλλεύτηκε ένα κρίσιμο λάθος του Alessandro Pier Guidi στην είσοδο των πιτ και με τη βοήθεια ενός safety car, σκαρφάλωσε στην κορυφή. Πλαισιωμένος από τους Phil Hanson και Yifei Ye, ο Κούμπιτσα απέδειξε πως το πάθος και η εμπειρία μπορούν να κάνουν τη διαφορά ακόμη και απέναντι σε κορυφαίες εργοστασιακές μονάδες. Το βάθρο συμπλήρωσε τελικά η Ferrari #51, μπροστά από την #50, με διαφορά μόλις 1,179 δευτερολέπτων, ενώ στην πέμπτη θέση κατετάγη η Cadillac #12, πετυχαίνοντας έναν μικρό θρίαμβο μετά από αρκετές ατυχίες και τεχνικά ζητήματα.
Η τελευταία ώρα του αγώνα εξελίχθηκε σε προσωπικό θρίαμβο για τον Πολωνό πρώην πιλότο της F1, ο οποίος, αφού ζήτησε επίμονα άδεια να επιτεθεί στις εργοστασιακές Ferrari, εκμεταλλεύτηκε ένα κρίσιμο λάθος του Alessandro Pier Guidi στην είσοδο των πιτ και με τη βοήθεια ενός safety car, σκαρφάλωσε στην κορυφή. Πλαισιωμένος από τους Phil Hanson και Yifei Ye, ο Κούμπιτσα απέδειξε πως το πάθος και η εμπειρία μπορούν να κάνουν τη διαφορά ακόμη και απέναντι σε κορυφαίες εργοστασιακές μονάδες. Το βάθρο συμπλήρωσε τελικά η Ferrari #51, μπροστά από την #50, με διαφορά μόλις 1,179 δευτερολέπτων, ενώ στην πέμπτη θέση κατετάγη η Cadillac #12, πετυχαίνοντας έναν μικρό θρίαμβο μετά από αρκετές ατυχίες και τεχνικά ζητήματα.
Απογοήτευση για τους υπόλοιπους κατασκευαστές
Για τις υπόλοιπες ομάδες, η διοργάνωση του 2025 άφησε κυρίως απογοήτευση. Η Toyota δεν κατάφερε να διατηρήσει επαφή με την κορυφή, η Alpine ταλαιπωρήθηκε από ποινές και ασταθή ρυθμό, ενώ BMW και Peugeot είχαν να παλέψουν κυρίως με την αξιοπιστία. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα δύο αυτοκίνητα της Aston Martin κατάφεραν να τερματίσουν, κάτι που αποτελεί σημαντική επιτυχία στο ντεμπούτο της βρετανικής φίρμας στο Hypercar. Στην κατηγορία LMP2, η πολωνική Inter Europol Competition με τους Dillmann, Śmiechowski και Yelloly κατέκτησε μια άνετη νίκη, παρά μια καθυστερημένη ποινή για υπερβολική ταχύτητα στα πιτ. Στη νέα εποχή των LMGT3, η Porsche Manthey Racing παρέμεινε αήττητη, εκμεταλλευόμενη την ατυχία του BMW-WRT του Βαλεντίνο Ρόσι, με τον Richard Lietz να δηλώνει πως «το φετινό Λε Μαν είχε ξανά κάτι από την κλασική του ψυχή».
Το μέλλον προμηνύεται εντυπωσιακό: Το 2026 θα κατέβει και η Hyundai
Με περισσότερους από 320.000 θεατές να κατακλύζουν το θρυλικό Circuit de la Sarthe, και τον ορίζοντα του 2026 να φέρνει και νέες συμμετοχές όπως αυτή της Hyundai, το Λε Μαν αποδεικνύει πως παραμένει η κορυφαία γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αντοχής.