• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Σε κάθε αυτοκίνητο έγιναν 3 μετρήσεις φρεναρίσματος και κατανάλωσης: με κανονική πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, με μειωμένη πίεση κατά 0,3 bar και τέλος μία με μειωμένη πίεση κατά 0,5 bar σε κάθε ελαστικό.

Τα ηλεκτρονικά μας όργανα κατέγραψαν τις διαφορές στις αποστάσεις φρεναρίσματος και στην αύξηση της κατανάλωσης

Τα ηλεκτρονικά μας όργανα κατέγραψαν τις διαφορές στις αποστάσεις φρεναρίσματος και στην αύξηση της κατανάλωσης

Πως κάναμε τις δοκιμές

42.618 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/12/2018

Για να διαπιστώσουμε στην πράξη όλα τα παραπάνω και για να αναδείξουμε το μέγεθος του προβλήματος αποφασίσαμε να πάρουμε μερικά δημοφιλή μοντέλα όλων των κατηγοριών και να διεξάγουμε μετρήσεις φρεναρίσματος και κατανάλωσης με σωστές και χαμηλές πιέσεις ελαστικών. Από την μικρή κατηγορία το μοντέλο της δοκιμής ήταν το βενζινοκίνητο VW Polo 1,0 TSI ΒlueMotion, από τη μικρομεσαία κατηγορία επιλέξαμε το νέο πετρελαιοκίνητο Opel Astra 1,6 CDTi 136 PS και τέλος από τα crossover τι άλλο θα μπορούσαμε να βάλουμε πέρα από το κορυφαίο σε πωλήσεις Nissan Qashqai στην έκδοση με τον 1,2 DIG-T βενζινοκινητήρα 115 ίππων. 
Αντίστοιχα για το τεστ φρεναρίσματος με φθαρμένα ελαστικά χρησιμοποιήσαμε μία Citroen C4 1,2 PureTech 130 PS. Για όλες τις μετρήσεις χρησιμοποιήσαμε φυσικά τα ηλεκτρονικά όργανά μας για τη μέτρηση των επιδόσεων, αλλά και εκείνα που χρησιμοποιούμε για την καταγραφή των καταναλώσεων.
Σε κάθε αυτοκίνητο έγιναν 3 μετρήσεις φρεναρίσματος και κατανάλωσης: Mία με κανονική πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μία με μειωμένη πίεση κατά 0,3 bar και τέλος με μία με μειωμένη πίεση κατά 0,5 bar σε κάθε ελαστικό. Δε θελήσαμε να κάνουμε μετρήσεις με ακραίες περιπτώσεις του -0,75 και -1 bar για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά των προς δοκιμή αυτοκινήτων. 
Στις μετρήσεις φρεναρίσματος έγινε, όπως και στις κανονικές μας μετρήσεις, από ένα σετ 4 επαναλήψεων φρεναρίσματος από τα 100 χλμ./ώρα μέχρι πλήρη στάση για κάθε πίεση ελαστικών (κανονική, -0,3 bar και -0,5 bar). Για την κατανάλωση πέρα από τις μετρήσεις που καθιέρωσε το AutoTρίτη στα 100, στα 120 και στα 140 χλμ./ώρα μετρήσαμε και μέση κατανάλωση σε μικτή διαδρομή 30 χλμ. με προσομοίωση κίνησης σε πόλη, εθνική και επαρχιακό δρόμο. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση ήταν σε ελεγχόμενο περιβάλλον με τα ίδια σταμάτα-ξεκίνα, με την ίδια ώρα σταθερής ταχύτητας κίνησης και επιλεγμένης σχέσης και φυσικά με τα ίδια φορτία κινητήρα. Σε κάθε περίπτωση η μέτρηση της πίεσης έγινε με τα ελαστικά κρύα.
Τέλος στη δοκιμή των φθαρμένων ελαστικών, μετρήσαμε τις επιδόσεις των φρένων του με σχεδόν καινούργια ελαστικά (βάθος πέλματος 7 χλστ.), με βάθος πέλματος 4 χλστ. και με το νόμιμο όριο του 1,6 χλστ. Φυσικά οι τετράδες ελαστικών που χρησιμοποιήσαμε ήταν ίδιας μάρκας, ίδιου τύπου και φυσικά ίδιων διαστάσεων (205/55 R16).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ