Mazda 2: Πώς το γιαπωνέζικο μικρό που δεν καίει, είναι στο Top 5 σε πωλήσεις leasing

 Σχολιάστε 
13.523 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2024)
Mazda 2: Γιαπωνέζικο μικρό που δεν καίει και είναι στο Top 5 σε πωλήσεις Leasing
2 Φωτογραφίες »

Mazda 2: Γιαπωνέζικο μικρό που δεν καίει και είναι στο Top 5 σε πωλήσεις Leasing

- Είναι από τα λιγοστά μικρά που είναι «Μade in Japan»
- Έχει 90 άλογα και καίει σαν φουλ υβριδικό (5,5 λτ.)
- Εστιάζει στην κατανάλωση, θα μπορούσε καλύτερα σε επιδόσεις (25 δλ. για το 80-120)
- Έχει ποιοτική καμπίνα με 8άρα οθόνη αφής, αλλά θέλει καλύτερους χώρους για αποσκευές

Είναι το μόνο μικρό που είναι «Μade in Japan»

Εξετάζοντας τα στοιχεία των εταιρικών πωλήσεων για τους πρώτους μήνες του 2024, βλέπουμε πως μέσα στην πρώτη 5άδα (στην κατηγορία του) βρίσκεται το Mazda 2 με 280 πωλήσεις, νούμερο εντυπωσιακό, αν λάβει κανείς υπόψη πως ολόκληρο το 2023, οι εταιρικές πωλήσεις του αυτοκινήτου δεν ξεπέρασαν τις 650, άρα έχει κάνει κάτι λιγότερο από τις μισές πωλήσεις μέσα σε δύο μήνες. Ας δούμε παρακάτω ποια είναι τα δυνατά στοιχεία του Mazda 2, αλλά και σε ποιους τομείς επιδέχεται βελτιώσεων.

To «2άρι» της Mazda είναι ένα από πέντε ιαπωνικά μικρά που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά (σ.σ. Toyota Yaris, Suzuki Swift, Honda Jazz, Mitsubishi Space Star και Mazda 2) αλλά μπορεί να υπερηφανεύεται πως είναι ένα από τα δύο που κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στην Ιαπωνία και εισάγεται κατευθείαν από την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τους λάτρεις των ιαπωνικών αυτοκινήτων. Το ιαπωνικό DNA είναι εμφανές στην σχεδίασή του, η οποία βασίζεται στην σχεδιαστική γλώσσα «Kodo», πάνω στην οποία εξελίχθηκε πρόσφατα και το φουλ υβριδικό Mazda 2 Hybrd (σ.σ. το Toyota Yaris Hybrid με διαφορετικό ντιζάιν και σήματα Mazda).

Έχει 90 άλογα και καίει λίγο λες και είναι φουλ υβριδικό (5,5 λτ.)

Στο μηχανοστάσιο του Mazda 2 βρίσκεται ο τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός 1.500άρης Skyactiv-G κινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με το mild hybrid σύστημα τεχνολογίας i-Eloop 24V της Mazda που αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με μικρή χωρητικότητα. Η τελευταία μπορεί να φορτιστεί μέσα σε το πολύ 10 δευτερόλεπτα είτε από το φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το αυτοκίνητο κυλάει ελεύθερα. Ο κινητήρας βενζίνης είναι από μόνος του οικονομικός, αλλά χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα που μειώνει το φορτίο του μοτέρ, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να δει στον υπολογιστή ταξιδίου μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ., κατανάλωση καυσίμου που αντιστοιχεί ακόμη και σε full υβριδικά μοντέλα. 

Επιπλέον, χάρη στην τεχνολογία Diagonal Vortex Combustion και υψηλότερη αναλογία συμπίεσης (από 14:1 σε 15:1), το Mazda 2 παράγει πλέον λιγότερους ρύπους (107 από 120 γρ./χλμ.) και συνεχίζει να έχει την δυνατότητα να κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο.

Εστιάζει στην κατανάλωση, θα μπορούσε καλύτερα σε επιδόσεις

Το γεγονός ότι το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο του Mazda 2 είναι τόσο οικονομικό έχει αντίκτυπο στις επιδόσεις του, αφού, όπως διαπιστώσαμε στις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες κατά τη δοκιμή του, οι μακριές τελευταίες σχέσεις δεν επιτρέπουν την γρήγορη επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός αναγκάζεται να «κατεβάσει» συχνά ταχύτητα/ες για να βρεθεί στο απαιτούμενο φάσμα στροφών, ώστε να πραγματοποιήσει μια προσπέραση. Πιο συγκεκριμένα, το Mazda 2 είναι τελευταίο στην κατηγορία του στο κομμάτι των ρεπρίζ τόσο στο 60-100 (13,9 δλ) όσο και στο 80-120 (25,3 δλ) με 5η σχέση, αφού δεν μπόρεσε να το πετύχει με 6η.

Έχει ποιοτική καμπίνα με 8άρα οθόνη αφής, θα ήθελε καλύτερους χώρους για αποσκευές

Περνώντας στο εσωτερικό, το τοπίο στο Mazda 2 θυμίζει καμπίνα αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, καθώς παρότι η εταιρεία έχει επιλέξει να κάνει αποκλειστική χρήση σκληρών υλικών (υπάρχει μια οριζόντια φάσα μαλακής επένδυσης στο ταμπλό), η συναρμογή και η ποιότητα των υλικών είναι πολύ ικανοποιητική τόσο στο μάτι όσο και στην αφή, ενώ δεν ακούγεται κανένας τριγμός ακόμη και όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από έντονες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Highlight του ταμπλό είναι η 8άρα οθόνη, η οποία λειτουργεί με αφή, μόνο όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο (εναλλακτικά, όταν κινείται το αυτοκίνητο, η χρήση της γίνεται μέσω του πιεζο-περιστροφικού διακόπτη δίπλα από το χειρόφρενο).

Από την άλλη, το Mazda 2 δεν φημίζεται για τους χώρους του, καθώς τόσο το πλάτος του πίσω καθίσματος (1.230 χλστ.), όσο και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (250 λτ.) είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Ωστόσο, δύο επιβάτες στα πίσω καθίσματα θα χωρέσουν σχετικά άνετα. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Mazda 2 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, άρα οι χώροι δεν είναι αυτό που ζητάει κάποιος από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Συνέχεια του άρθρου >>>
FORD TRANSIT CONNECT LEASING
SEAT