Νέα απόφαση για το πότε θα κινούνται οι αντίκες

3.699 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2019)

Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Δείτε πότε μπορούν να κυκλοφορούν οι αντίκες, αλλά και υπό ποιες προϋποθέσεις.

Το ζήτημα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με ιστορικές πινακίδες λύνεται μια και καλή, μετά την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η νέα απόφαση δίνει τέλος στις ασάφειες του παρελθόντος, θέτοντας παράλληλα όρια σε όλους εκείνους τους ιδιοκτήτες οχημάτων με ιστορικές πινακίδες που τα κυκλοφορούσαν ακόμα και επι καθημερινής βάσεως, απολαμβάνοντας χαμηλά ασφάλιστρα όπως επίσης και απαλλαγές από τέλη κυκλοφορίας, τεκμήριο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
 

Δείτε περισσότερα νέα στο AutoΤρίτη

Στην ουσία, το νέο πλαίσιο ορίζει μετακινήσεις:

  • από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο κάθε μήνα
  • για τη συντήρησή τους κάθε 2η και 4η Κυριακή κάθε μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα
  • κατά τις προηγούμενες 2 ημέρες πριν την έναρξη και κατά την 1 επόμενη ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.
Τέλος, τονίζουμε πως, η εν λόγω απόφαση ισχύει για αυτοκίνητα με πρώτη κυκλοφορία έως το 1969. Τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από το 1970 και έπειτα θα επανεξεταστούν εντός 10 μηνών από μια νέα επιτροπή που θα επικυρώσει ή θα ακυρώσει τον χαρακτηρισμό τους ως ιστορικά.

Αναλυτικά η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση:

Δείτε το Δελτίο Τύπου
Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
Δημοσιεύτηκε η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις είτε όχι, που ερχόταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.

Η Ελληνική Πολιτεία, για πρώτη φορά, θεσπίζει μια ολοκληρωμένη διαδικασία η οποία και θα βοηθήσει σύντομα να αντιμετωπιστούν φαινόμενα στρέβλωσης και θα μπορέσει να αναδείξει το ρόλο των πραγματικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

Η τροποποιημένη Απόφαση περιλαμβάνει διαδικασίες που διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβαση τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους. Παρατίθενται επιγραμματικά:
- Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο (2) ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία (1) ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.
- Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.
- Επιτρέπεται, επίσης, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Στο πλαίσιο γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων στην Απόφαση περιγράφονται συγκεκριμένες διαδικασίες:
- Συστήνεται Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ενιαίας Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.) με έργο επανεξέταση, εντός δέκα (10) μηνών από τη συγκρότηση της, του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και η διατύπωση σχετικής εισήγησης. Έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την Επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός ακυρώνεται. Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969.
- Θεσμοθετείται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.
Μετά το πέρας του έργου της Επιτροπής θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Toyota
peugeot