Το HL ελαστικό αντέχει στο extra φορτίο των ηλεκτρικών οχημάτων.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το HL ελαστικό αντέχει στο extra φορτίο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Νέα εποχή, νέες προκλήσεις, νέα ελαστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

2.751 Επισκέψεις στο άρθρο (3/1/2024)

- Τα ηλεκτρικά είναι περίπου 400 Kgr πιο βαριά (λόγω μπαταρίας) από τα συμβατικά αυτοκίνητα
- Τα λάστιχα υποφέρουν από το extra βάρος (φθείρονται γρηγορότερα)
- HL το νέο XL! Ο νέος δείκτης ετικέτας δείχνει ότι το ελαστικό σηκώνει περισσότερο φορτίο.
- Η μειωμένη αντίσταση κύλισης αυξάνει την αυτονομία (μειώνει τις στάσεις για φόρτιση).

Τα ηλεκτρικά είναι περίπου 400 Kgr πιο βαριά (λόγω μπαταρίας) από τα συμβατικά αυτοκίνητα

Τα ηλεκτρικά οχήματα εξελίσσονται διαρκώς, σε επιταχύνσεις, χωρητικότητες μπαταρίας, αίσθηση στον δρόμο και αίσθηση πολυτέλειας. Όμως τα ηλεκτρικά διαθέτουν μια σημαντική «αχίλλειο πτέρνα»: το βάρος τους.

Ανέκαθεν τα νέα οχήματα ήταν πιο βαριά από τα προηγούμενα, λόγω κυρίως των νέων συστημάτων ασφαλείας. Όμως τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν και το extra βάρος της μπαταρίας, ζυγίζοντας κατά μέσο όρο 400 kg παραπάνω σε σχέση με ένα συμβατικό.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις όπως το Volkswagen Golf. Είναι ένα μικρομεσαίο hatchback που ζυγίζει 1.300 κιλά με συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Το αντίστοιχο ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, το ID.3 ζυγίζει σχεδόν 1.800 κιλά, 500 κιλά παραπάνω.
 

Τα λάστιχα υποφέρουν από το extra βάρος (φθείρονται γρηγορότερα)

Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο φορτίο στα ελαστικά, τόσο σε επιτάχυνση όσο και σε φρενάρισμα. Στις στροφές πάλι, το πρόσθετο βάρος «ζορίζει» τα ελαστικά, ορισμένες φορές και πέρα από τα όριά τους, κάτι που μπορεί να τα φθείρει γρηγορότερα ή, ακόμα χειρότερα, να προκαλέσει ατύχημα.
 


Τα πλεονεκτήματα ενός EV ελαστικού έναντι ενός απλού ελαστικού.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα πλεονεκτήματα ενός EV ελαστικού έναντι ενός απλού ελαστικού.

HL το νέο XL! Ο νέος δείκτης ετικέτας δείχνει ότι το ελαστικό σηκώνει περισσότερο φορτίο.

Μέχρι πρότινος, υπήρχαν τα XL (Extra Load) ελαστικά, τα οποία ήταν σχεδιασμένα για να αντέχουν το μεγαλύτερο βάρος και (ως αποτέλεσμα) και το αυξημένο φορτίο. Όμως, στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμα και τα ελαστικά XL μπορούν να τα «βρουν μπαστούνια». Γι `αυτό καθιερώνεται σταδιακά ο νέος δείκτης ετικέτας ελαστικού HL.

Το HL, το οποίο προέρχεται από το High Load Capacity, άρχισε σταδιακά να εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια, από εταιρείες όπως η Yokohama, η Continental και η Michelin. Τα HL ελαστικά μπορούν να μεταφέρουν περισσότερο φορτίο, ενώ δέχονται και υψηλότερες πιέσεις αέρα, βελτιώνοντας την σταθερότητα του οχήματος.
 

Η μειωμένη αντίσταση κύλισης αυξάνει την αυτονομία (μειώνει τις στάσεις για φόρτιση).

Τα ελαστικά HL παραμορφώνονται λιγότερο κατά την επαφή τους στο δρόμο. Αυτό σημαίνει πως «κυλάνε» πιο άνετα στο δρόμο, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων που τα «φοράνε», μειώνοντας έτσι και τις στάσεις για φόρτιση.
 

TI LINGLONG AGORAZO
NISSAN