ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέα στάνταρ ασφαλείας στους δρόμους προωθεί η Ε.Ε

2.383 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2019)

Αυτά είναι τα νέα στάνταρ ασφαλείας που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπήγια να εξαλείψει τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους. Δείτε τι σχεδιάζει.

autotriti team

Τις τελευταίες μέρες έχουν φουντώσει οι φήμες που θέλουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχει έρθει σε συμφωνία με τους αρμόδιους οργανισμούς της Ε.Ε για την θέσπιση νέων κανονισμών πάνω στο τομέα της οδικής ασφάλειας με εφαρμογή από το 2022.

Οι νέες προτάσεις προωθούν την υιοθέτηση καινούριων και πιο εξελιγμένων τεχνολογιών από όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στις χώρες-μέλη της Ε.Ε. Μερικά από τα συστήματα αυτά είναι το σύστημα προειδοποίησης σε περίπτωση που το αυτοκίνητο αντιληφθεί πως ο οδηγός κοιμάται στο τιμόνι ή έχει αποσπαστεί η προσοχή του, το σύστημα διατήρησης σε μια λωρίδα κυκλοφορίας και το αυτόματο φρενάρισμα. Ακόμα προβλέπεται η ύπαρξη κάμερας για όταν το αυτοκίνητο κάνει όπισθεν, καλύτερες και πιο ανθεκτικές ζώνες ασφαλείας αλλά και «μαύρο κουτί» που θα καταγράφει όλες τις πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου σε κάθε στιγμή.
 
Ένα από τα πράγματα που ίσως δεν αρέσει στους «γρήγορους» οδηγούς είναι ότι προτείνεται η υιοθέτηση του συστήματος «έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας» που θα μπορεί να ελέγχει την σήμανση του οδικού δικτύου και να περιορίζει αυτόματα την μέγιστη ταχύτητα με την οποία θα μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο. Πρόκειται δηλαδή για έναν περιοριστή ταχύτητας που δεν θα επιτρέπει στον οδηγό να ξεπερνά τα όρια ταχύτητας, ωστόσο πήγες κάνουν λόγο πως θα μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει λόγο πως αν υιοθετηθούν τα παραπάνω συστήματα, θα σημειωθούν στους δρόμους 25.000 θάνατοι και 140.000 σοβαροί τραυματισμοί λιγότεροι μέχρι το 2038 και υπάρχει η πεποίθηση ότι από το 2050, το ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων ή σοβαρών τραυματισμών θα φτάσει κοντά στο 0%.