Στο γενικό πλαίσιο της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, εταιρίες τεχνολογίας από την Κίνα έχουν στραφεί εδώ και καιρό σε έναν εναλλακτικό τρόπο φόρτισης μπαταριών που αν τελικά πετύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, θα φέρει ριζικές αλλαγές στην ηλεκτροκίνηση.
Αντικατάσταση μπαταριών: Ο επαναστατικός τρόπος φόρτισης
Η τεχνολογία πίσω από τη συγκεκριμένη διαδικασία βασίζεται στην αλλαγή των επιμέρους μπαταριών της κεντρικής μπαταριάς. Κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα κινείται μέσω της τροφοδότησης των τροχών από μια μεγάλη κεντρική μπαταριά. Η μπαταρία αυτή απαρτίζεται από μικρότερες μπαταρίες που λειτουργούν αρμόνικα και παράγουν κίνηση για το όχημα. Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, οι σταθμοί δεν θα επαναφορτίζουν τις μπαταριές των οχημάτων αλλά θα αντικαταστούν τις επιμέρους μπαταριές του κεντρικού πακέτου μπαταρίας που έχουν εξαντληθεί με πλήρως φορτισμένες. Έτσι, ο χρόνος για τη συνολική επαναφόρτιση του οχήματος θα είναι σημαντικά μειωμένος.
Ο τεχνολογικός κολοσσός από την Κίνα που ειδικεύεται στην κατασκευή μπαταριών πρόκειται πλέον να ασχοληθεί και με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η CATL ήδη προμηθεύει αρκετές εταιρίες με μπαταριές για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους, μεταξύ των όποιον βρίσκει κάνεις την Tesla, τη Volkswagen, τη Fisker και τη NIO. Πλέον όμως και μετά την υπογραφή σχετικής συμφωνίας με τις Διοικητικές Αρχές της Περιφερείας Guizhou, θα ασχοληθεί με την κατασκευή σταθμών ταχείας φόρτισης τέτοιου τύπου σε όλη την περιοχή.
Ακολουθεί το παράδειγμα της NIO
Η NIO πρωτοστατεί στον συγκεκριμένο τομέα καθώς μετρά 750 σταθμούς ταχείας φόρτισης σε όλη την Κινά ενώ ήδη λειτούργει μικρό αριθμό σταθμών και στη Νορβηγία. Στα πλάνα της κινέζικης εταιρείας που συνεργάζεται με την Shell, περιλαμβάνεται η κατασκευή νέων σταθμών τέτοιου τύπου και στη Γερμάνια, ενώ καθόλου απίθανο δεν είναι να εξαπλωθεί και σε Η.Π.Α. και Καναδά.
Συνέχεια του άρθρου >>>
5000 ταχυφορτιστές τέτοιου τύπου έως το 2025 υπόσχεται η Geely
Ακόμα μια Κινεζική εταιρεία που επενδύει παγκοσμίως στον τομέα των τεχνολογιών είναι η Geely. Μάλιστα, υπόσχεται πως μέχρι το 2025 θα λειτούργει 5000 σταθμούς σε όλη την περιφέρεια της Κίνας ενώ η πλήρης φόρτισης της μπαταρίας θα διαρκεί κάτω από 1 λεπτό(59 δευτερόλεπτα!) και οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να βγαίνουν από το όχημα τους καθώς η πληρωμή θα πραγματοποιείται αυτόματα.
Είναι η λύση στο πρόβλημα της αναμονής για φόρτιση;
- Αντί να φορτίζεις θα αλλάζεις επιμέρους μπαταρίες του πακέτου μπαταριών!
- Θα κατασκευάσει και η CATL τέτοιους σταθμούς.
- Η NIO πρωτοστατεί στην συγκεκριμένη τεχνολογία.
-5.000 ταχυφορτιστές τέτοιου τύπου έως το 2025 υπόσχεται η Geely.
- Περίπου ένα λεπτό ο χρόνος που απαιτείται για την αλλαγή!
Πιστεύετε πως θα πετύχει αυτό το εγχείρημα; Αν χρειαζόταν μόλις 1 λεπτό για να «φορτίσετε» το ΙΧ θα σκεφτόσασταν πότε ξανά να αγοράσετε βενζινοκίνητο;