Νέο CUPRA Tavascan: Τα 5 ατού του πρώτου ηλεκτρικού SUV της CUPRA

3.560 Επισκέψεις στο άρθρο
Νέο CUPRA Tavascan: Τα 5 ατού του πρώτου ηλεκτρικού SUV της CUPRA
3 Φωτογραφίες »

- Του έχουν κάνει test στους -35 βαθμούς Κελσίου για 1.000 ώρες, ώστε να δοκιμάσουν μέχρι πόσο αντέχει
- Σε ταχυφορτιστή 135 kW, το βάζεις στην πρίζα για 7 λεπτά & παίρνεις ενέργεια/ρεύμα που φτάνει για 100 χλμ. αυτονομίας
- Σωστά ζυγισμένο σε βάρος & με special αναρτήσεις για καλύτερη οδική συμπεριφορά, όπως λέει η CUPRA
- Coupe SUV με «άγρια» εμφάνιση, εμπνευσμένη από το αγωνιστικό off-road Tavascan XE
- Έχει οθόνη 15 ιντσών, την μεγαλύτερη που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοντέλο της CUPRA

Έχει οθόνη 15 ιντσών, την μεγαλύτερη που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοντέλο της CUPRA

Το CUPRA Tavascan είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV στην ιστορία της ισπανικής μάρκας. Αναμένεται στις αγορές μέσα στους επόμενους μήνες, σε δύο εκδόσεις, κοινό χαρακτηριστικό των οποίων είναι (και) η τεράστια «αιωρούμενη» οθόνη αφής. Με διάσταση 15 ιντσών, είναι η μεγαλύτερη ever σε μοντέλο της CUPRA, ενσωματώνει μία πρόσφατα σχεδιασμένη και εξελιγμένη διεπαφή ανθρώπου - μηχανής (HMI), καθιστώντας το σύστημα infotainment ακόμα πιο βελτιστοποιημένο και διαισθητικό.
 
Από εκεί και πέρα, συνολικά η εσωτερική διαμόρφωση του νέου Tavascan ικανοποιεί τα σχεδιαστικά ιδανικά της CUPRA, στοχεύοντας την ίδια στιγμή και στην δημιουργία ενός ψηφιακού «κόσμου», προσαρμοσμένου στις digital απαιτήσεις τις εποχής. Από την μία πλευρά, λοιπόν, έχουμε μία καμπίνα με καμπυλωτή σχεδίαση, στην οποία δεσπόζει η κεντρική «γέφυρα» σχήματος «V». Η ίδια η CUPRA ονομάζει την συγκεκριμένη κατασκευή «Y-bone» και την συνδυάζει με ιδιαίτερους χρωματισμούς (π.χ. χάλκινες πινελιές).
 

Σε 7 λεπτά φορτίζει & παίρνει ρεύμα που φτάνει για 100 χλμ.

Όπως είπαμε, το νέο Tavascan λανσάρεται σε δύο εκδόσεις. Η εισαγωγική Endurance αποδίδει 286 άλογα και 545 Nm ροπής, ενώ η 4κίνητη VZ «βγάζει» 340 ίππους και 679 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ.). Και οι δύο εκδόσεις του CUPRA Tavascan «φοράνε» μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 77 κιλοβατώρων. Η συγκεκριμένη μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχυφόρτιση DC μέχρι και 135 kW και να γεμίσει από το 10-80% σε 30 λεπτά.
 
Το εντυπωσιακό στοιχείο, βέβαια, είναι άλλο. Σύμφωνα με την CUPRA, φόρτιση σε 7 λεπτά σε ταχυφορτιστή 135 kW δίνει στο Tavascan ενέργεια/ρεύμα που φτάνει για 100 χλμ. αυτονομία!

Coupe SUV με «άγρια» εμφάνιση, εμπνευσμένη από το πιστάδικο off-road Tavascan XE

Κεντρικός πυλώνας στη φιλοσοφία της CUPRA είναι η δημιουργία ς μοντέλων, που... φωνάζουν δυναμισμό με τη σχεδίασή του. Στην περίπτωση του νέου Tavascan, πηγή έμπνευσης αποτέλεσε (και) ένα αγωνιστικό, αγωνιστικό μοντέλο, το CUPRA Tavascan XE, που διαγωνίζεται στην πλήρως ηλεκτρική σειρά αγώνων Extreme E (πρωτάθλημα με ηλεκτρικά off-road αυτοκίνητα).
 
Συνολικά, πάντως, το CUPRA Tavascan είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο. Παρότι βασίζεται σε μία πλατφόρμα άλλων ηλεκτροκίνητων (MEB του Ομίλου Volkswagen), διαφέρει σημαντικά με τα συγκεκριμένα μοντέλα (π.χ. VW ID.5, Skoda Enyaq, Ford Explorer). Έχει coupe σχεδίαση και «αιχμηρό» παρουσιαστικό, με πολλές δυναμικές ακμές στο καπό, μία μάσκα με μεγάλους αεραγωγούς κι έναν επιθετικό διαχύτη, μεταξύ άλλων.

Σωστά ζυγισμένο σε βάρος & special με αναρτήσεις για καλύτερη οδική συμπεριφορά

Το τελευταίο τμήμα έκφρασης της σπορτίφ φιλοσοφίας του CUPRA Tavascan εκφράζεται στο δρόμο, όπου το ηλεκτρικό μεσαίο SUV των Ισπανών μπορεί να αποκτήσει fun-to-drive αίσθηση. Καταρχάς, όπως ανακοινώνει η CUPRA, το Tavascan φέρει σχεδόν τέλεια αναλογία βάρους (49-51), χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κεντρικά, μεταξύ των αξόνων. Έτσι, το Tavascan έχει χαμηλό κέντρο βάρους, είναι ισορροπημένο αλλά και ευκίνητο την ίδια στιγμή.
 
Έπειτα, είναι το γενικότερο «στήσιμό» του, όπως αυτό έγινε από τους μηχανικούς της CUPRA. Στο πίσω μέρος του Tavascan έχει επιλεγεί προηγμένης τεχνολογίας ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ βλέπουμε ακόμη προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση και ηλεκτρονικό πακέτο Dynamic Chassis Control Sport. Αναλόγως των συνθηκών και των απαιτήσεων, ο οδηγός επιλέγει μεταξύ των προφίλ Range, Comfort, Performance, CUPRA και Individual. Μάλιστα, στο τετρακίνητο VZ θα υπάρχει την έξτρα επιλογή Traction.

Για να testαριστεί η αντοχή του, δοκιμάστηκε στους -35 βαθμούς Κελσίου για 1.000 ώρες

Η προετοιμασία του CUPRA Tavascan, προτού περάσει στην παραγωγή, περιελάμβανε και μία φάση απαιτητικών test αντοχής. Πεδίο δράσης ήταν η Λαπωνία της Φινλανδίας και μία περιοχή όπου η θερμοκρασία έπεφτε ακόμη και κάτω από τους -35 βαθμούς Κελσίου. Εκεί, περισσότεροι από 100 μηχανικοί της CUPRA κλήθηκαν να περάσουν πάνω από 1.000 ώρες δοκιμών και 30.000 χλμ. κίνησης. Με τον τρόπο αυτό αξιολογήθηκε η συμπεριφορά του Tavascan σε διαφορετικές επιφάνειες (κράτημα και έλεγχος), ώστε να βελτιστοποιηθεί η απόδοσή του.

ford
test center