3 φωτογραφίες »

Το σπορ Manta έκανε το ντεμπούτο του το Σεπτέμβριο του 1970.

Ο θρύλος της Opel γίνεται 50 ετών

2.431 Επισκέψεις στο άρθρο (16/6/2020)

Το Opel Manta, ο πιο ‘θαλασσινός' εκπρόσωπος στην πολυπληθή γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel γιορτάζει φέτος τα 50ά του γενέθλια. Διαβάστε την ιστορία του.

Ένα Σάββατο πρωί, το 1969, ο επικεφαλής σχεδίασης της Opel, George Gallion ταξίδεψε αεροπορικώς για το Παρίσι. Ο Αμερικανός σχεδιαστής ο οποίος εργαζόταν στην Opel είχε κανονίσει να συναντηθεί με την ομάδα του Γάλλου ωκεανογράφου και ερευνητή Jacques Cousteau.

«Είχαμε επιλέξει το όνομα ‘Manta'» δήλωσε ο Gallion, 51 χρόνια μετά την αποστολή του στο Παρίσι. «Τότε η χρήση ονομάτων ζώων ταίριαζε με το πνεύμα της εποχής, η Ford Mustang και η Corvette Stingray ήταν πολύ επιτυχημένα μοντέλα στις ΗΠΑ. Το Manta μας ήταν επίσης ένα ‘pony car'. Είχαμε στη διάθεσή μας δέκα ημέρες για να σχεδιάσουμε ένα λογότυπο, αλλά δυσκολευόμασταν να βρούμε το κατάλληλο.»

Έτσι ο Gallion επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο και μελέτησε επί ώρες τις φωτογραφίες του Cousteau στη Γαλλική πρωτεύουσα. Μέχρι που τελικά εντόπισε την τέλεια λήψη, ένα γιγάντιο σαλάχι τραβηγμένο από κάτω, με φόντο μία λαμπερή επιφάνεια. Bingo. Αυτό ήταν. Το Opel Manta είχε βρει την ταυτότητά του και από εκεί και μετά το θρυλικό χρωμιωμένο έμβλημα κοσμούσε τα εμπρός φτερά.

Το Manta έκανε το ντεμπούτο του στο Timmendorfer Strand

Το σπορ Manta έκανε το ντεμπούτο του το Σεπτέμβριο του 1970. Ως πλέον κατάλληλη για την περίσταση, η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Timmendorfer Strand στην ακτή της Βαλτικής Θάλασσας (Γερμανία). Για την Opel, το Manta ήταν ένα άνοιγμα σε μια νέα αγορά. «Αντί να εξελίξουμε ένα υπάρχον μοντέλο, το αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε σήμερα είναι μία εντελώς νέα προσθήκη στη γκάμα μας και ικανοποιεί τις τρέχουσες απαιτήσεις της αγοράς» έλεγε το δελτίο τύπου της εποχής.

Το Manta ήταν νέο, κομψό και σπορ και κυκλοφόρησε την κατάλληλη εποχή. Τα ελκυστικά coupé που μπορούσαν να φιλοξενήσουν μέχρι τέσσερα άτομα ήταν πολύ ελκυστικά. Η εξατομίκευση ήταν της μόδας, το σχήμα και οι γραμμές του Manta ήταν αυτό που αναζητούσε η αγορά. Την πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων, η Opel πούλησε 56.200 οχήματα Manta – ενώ παρήγαγε συνολικά 498.553. Το Ascona μοιραζόταν με το Manta την πλατφόρμα, την ανάρτηση και τους κινητήρες. Ο ισχυρότερος κινητήρας του Manta ήταν ο τετρακύλινδρος 1.9 S με 90hp, που χρησιμοποιούσε επίσης το Opel Rekord.

Η οικογένεια Manta ξεκίνησε με κινητήρα 1.2L 60hp το 1972, και το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς ακολούθησε το πλούσια εξοπλισμένο Manta Berlinetta. 

Το σίκουελ συνεχίστηκε μόλις πέντε χρόνια μετά την πρεμιέρα

Το 1975, το επόμενο Manta έκανε τον ντεμπούτο του με την έκδοση B. Η γερμανική μάρκα διέθετε δύο εκδόσεις: το coupé με notchback και το 1978 Combi-Coupé CC με hatchback και μεγάλη πίσω πόρτα. Με τη μακροχρόνια δημοτικότητά του, το Manta B διαδραματίζει ένα ξεχωριστό ρόλο στην ιστορία 120 χρόνων της εταιρίας στο χώρο του αυτοκινήτου. Κανένα άλλο μοντέλο δεν παρέμεινε απαράλλαχτο στην αγορά περισσότερο από το Manta B – παρουσιάστηκε το 1975 και μέχρι το 1988, η δεύτερη γενιά Manta πέρασε 557.940 φορές από τη γραμμή συναρμολόγησης.

Το σπανιότερο και ισχυρότερο Manta B ήταν το 400, και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1981. Το Manta 400, που πήρε το όνομά του από τις 400 μονάδες οι οποίες ήταν απαραίτητες για έγκριση τύπου Group 4, διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.4L DOHC (με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους) με τετραβάλβιδη τεχνολογία και 144hp. Με ένα Manta 400, οι Guy Colsoul και Alain Lopes κέρδισαν στην κατηγορία 2WD στο Ράλι Παρίσι - Ντακάρ 1984, και βρέθηκαν στην τέταρτη θέση γενικής κατάταξης πίσω από τρία τετρακίνητα μοντέλα.

Οι τελευταίες δύο εκδόσεις του Manta B ήταν το κορυφαίο μοντέλο GSi και το GSi Exclusiv που κατασκευάστηκαν σε μικρό αριθμό αντιτύπων από το βελτιωτικό οίκο Irmscher. Συνολικά, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα Manta A και B πέρασαν από τη γραμμή συναρμολόγησης. Ένα μοντέλο σταθμός.

Mercedes
moto