12 φωτογραφίες »

Με το πλάι και της…πάει! H Τaycan νιώθει πολύ άνετα εντός πίστας. H Τaycan είναι σαν μια 911, απλώς πολύ, μα πολύ, πιο ήσυχη.

Οδηγούμε: Νέα Porsche Taycan

12.182 Επισκέψεις στο άρθρο (19/9/2019)

Από το 0 έως την… τρέλα, σε 3 δλ.! ...πάνω από 600 ίππους και πάνω από 400 χλμ. αυτονομία! Ένα τέτοιο όχημα, η Porsche δεν είχε ποτέ πριν. Εμείς μπήκαμε στις δοκιμές που κάνει το πιο εκκωφαντικά… αθόρυβο αυτοκίνητο του κόσμου.

Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν είναι η ζωή μια ευθεία, σαν ένα δελτίο καιρού με μια σταθερή μέση θερμοκρασία. Όχι, υπάρχουν ανεβάσματα και κατεβάσματα, εναλλαγές και στροφές ακόμα κι εκεί όπου κάποτε υπήρχαν ευθείες. Απλώς εύχεσαι να μη σε πετάξει έξω ο δρόμος.

Ακόμη φοράει καμουφλάζ σε διάφορα σημεία όπως στα πίσω φώτα. Στην αγορά το νέο μοντέλο θα μπει στα τέλη του χρόνου.

Ακόμη φοράει καμουφλάζ σε διάφορα σημεία όπως στα πίσω φώτα. Στην αγορά το νέο μοντέλο θα μπει στα τέλη του χρόνου.


Και πάμε στο Βάισαχ, ένα δήμο 7.519 κατοίκων στην περιοχή του Μπέμπλινγκεν. Μόλις στα 27 χιλιόμετρα μακριά από τη Στουτγάρδη. Εδώ δοκιμάζονται και εξελίσσονται όλα τα καινούρια μοντέλα της Porsche. Eδώ μπορείς να περάσεις τη στροφή με ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση, σα να είναι το πλαϊνο παράθυρο το πιο κατάλληλο παρμπρίζ. Εδώ είναι που μπορεί το περιεχόμενο του στομαχιού σου να ανέβει προς το αυτιά με κατεύθυνση το πίσω κάθισμα. Ας δούμε όμως γιατί.

 Όλα πλήρως ψηφιακά: η οθόνη του πίνακα οργάνων έχει το κλασσικό «μπανανέ» σχήμα και σχεδιαστικούς δεσμούς με τις παλιότερες 911. Ο διακόπτης εκκίνησης είναι –φυσικά- αριστερά, ο επιλογέας του κιβωτίου δεξιά. 

 H oθόνη του Infotainment είναι 10,9 ιντσών...

 ...ενώ υπάρχει έξτρα οθόνη για το συνοδηγό… 

 ... με διαγώνιο 8,4 ιντσών, λειτουργία αφής, έλεγχο των μπαταριών, του κλιματισμού και αναγνώριση εντολών που δίνονται μέσω γραφής σε touchpad.

Όλα πλήρως ψηφιακά: η οθόνη του πίνακα οργάνων έχει το κλασσικό «μπανανέ» σχήμα και σχεδιαστικούς δεσμούς με τις παλιότερες 911. Ο διακόπτης εκκίνησης είναι –φυσικά- αριστερά, ο επιλογέας του κιβωτίου δεξιά. H oθόνη του Infotainment είναι 10,9 ιντσών... ...ενώ υπάρχει έξτρα οθόνη για το συνοδηγό… ... με διαγώνιο 8,4 ιντσών, λειτουργία αφής, έλεγχο των μπαταριών, του κλιματισμού και αναγνώριση εντολών που δίνονται μέσω γραφής σε touchpad.


Ο Κρίστιαν Βόλφσριντ, μηχανικός στην Porsche, υπεύθυνος για την εξέλιξη συστημάτων τετρακίνησης, μας κάνει μια επίδειξη για το σύστημα Launch Control. Πατάει με το αριστερό πόδι το φρένο και με το δεξί το γκάζι και, μόλις τραβήξει το αριστερό προς το πλάι, λέει ένα διακριτικό: «Προσοχή…».

Οριακά τρία δευτερόλεπτα πιο μετά, το κοντέρ δείχνει 100 και το στομάχι μου αρχίζει να μου λέει ότι, για την Porsche ισχύει περίπου ότι και με το γιατρό: είναι καλύτερα να παρουσιαστείς εμπρός της με άδειο στομάχι.

Περίπου 3,0 δλ. θέλει δηλαδή να επιταχύνει κανείς από το 0 έως την τρέλα και η ιστορία έχει κι άλλο.

Θέλετε να καθίσετε πίσω; 
Περάστε! Το άνοιγμα της πόρτας είναι σχετικά μικρό ενώ και ο χώρος για τα κεφάλια περιορίζεται αρκετά εξαιτίας του σχήματος της οροφής.

Θέλετε να καθίσετε πίσω; Περάστε! Το άνοιγμα της πόρτας είναι σχετικά μικρό ενώ και ο χώρος για τα κεφάλια περιορίζεται αρκετά εξαιτίας του σχήματος της οροφής.


Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτό το ηλεκτρικό θηρίο, η Porsche το έφτιαξε αφΆενός λόγω του «θορύβου» που έχει προκαλέσει η Tesla, αφετέρου εξαιτίας των νέων κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια Porsche λοιπόν, με μπαταρίες στο δάπεδο και χωρίς έναν μπόξερ κινητήρα στο πίσω μέρος; Μια Porsche η οποία δεν κροταλίζει όταν τη βάζεις μπρος; Αυτό είναι πράγματι κάτι τόσο απίστευτο, όσο να σας έλεγα ότι ένα ανήλικο κορίτσι, θα διασχίσει μόνο του τον Ατλαντικό για να αφυπνήσει έναν Πρόεδρο σχετικά με την κλιματική αλλαγή.

Porsche Τaycan: Είναι πλέον γεγονός και θα πωλείται από φέτος κιόλας με 20.000 ανθρώπους να έχουν ήδη δώσει την προκαταβολή των 1.000 ευρώ προκειμένου να αποκτήσουν μία. Η τελική τιμή υποτίθεται ότι θα ξεκινά κάτω από τα 100.000 ευρώ. Τα δε οχήματα σαν αυτό της δοκιμής που είδαμε εμείς, κοστίζουν γύρω στα 150.000 ευρώ. Υποθέτουμε λοιπόν ότι εκεί στην Porsche δε θέλουν να μιλήσουν πολύ με αριθμούς. Δε θέλουν να μας πουν ότι, η Taycan είναι ελάχιστα πιο μικρή από μια Panamera (μήκος 5,05 μέτρα) και ότι είναι ελάχιστα πιο κοντή επίσης από τη λιμουζίνα. Δε θέλουν επίσης να μας πουν πόσοι είναι τελικά οι «πάνω από 600» ίπποι που ανακοινώνονται προς το παρόν. Τι μας λένε; Ότι η μπαταρία με τις 90 κιλοβατώρες της, δίνει αυτονομία πάνω από 500 χλμ., με βάση τον κύκλο NEDC όμως, καθώς με το πρότυπο WLTP αυτό θα πέσει κάπου στα 420 με 450 χλμ.. Αυτό που επίσης μας λένε, ανοιχτά και με περηφάνια, είναι ότι στις δικές τους μετρήσεις, ακόμα και μετά από σχεδόν 30 συνεχείς, απανωτές προσπάθειες, η επιτάχυνση από στάση στα 200 χλμ./ωρα ήταν σταθερά κάτω από 10 δλ.. Η δε διαφορά της αργότερης και της ταχύτερης προσπάθειας ήταν μόλις 0,8 δλ.. Η Tesla μέχρι τώρα θα είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση. Σα να έχει αρχίσει να κάνει ζέστη εδώ μέσα;

Το θέμα των θερμοκρασιών πάντως δείχνουν να το έχουν υπό έλεγχο στην Porsche. H Taycan θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με τάση συστήματος στα 800 Volt, γεγονός που μειώνει το χρόνο φόρτισης αλλά και τις χωροταξικές απαιτήσεις όλης της δομής.

Ταυτόχρονα, δόθηκε μεγάλη έμφαση στη διαχείριση της θερμοκρασίας και την ψύξη όλων των εξαρτημάτων υψηλής τάσης. Φορτίζοντας κανείς την Taycan σε πηγή υψηλής ταχύτητας, θα λάβει ενέργεια για 100 χλμ. σε μόλις πέντε λεπτά. Θα πιάσει δε το 80% της φόρτισης σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ακόμα κι αν δίπλα τραβάνε ρεύμα για φόρτιση άλλες δύο τέτοιες «ηλεκτρικές 911».

Ο Στέφαν Βέκμπαχ, ήταν παλιότερα υπεύθυνος για τις Boxster και τις Cayman, οδηγώντας πολύ κόσμο να πει ότι, «Ίσως η καλύτερη 911 να είναι η Cayman!».

Τώρα, είναι πλέον επικεφαλής του πλάνου της Taycan και φουσκώνει σαν το παγώνι όταν μας λέει: «Χάρη στη θέση των μπαταριών, η Τaycan έχει το χαμηλότερο κέντρο βάρους από όλες τις Porsche μαζικής παραγωγής». Κι αν δεν το γνωρίζαμε από πριν, δε θα μπορούσαμε να μαντέψουμε ότι η τιμή του βάρους, σε τόνους, έχει ένα 2 πριν την υποδιαστολή και ότι μετά κιόλας δεν ακολουθεί καν το 1. Είναι τέτοια βλέπετε η ευελιξία και η ελαφρότητα της κίνησης του οχήματος. Κι εντάξει, εσύ Κρίστιαν Βόλφσφριντ, είσαι κάθε μέρα εδώ μέσα και πηγαίνεις χωρίς ενοχές την Taycan με φουλ γκάζι και όλο με το πλάι. Ας αλλάξουμε θέση λοιπόν.

Δίπλα μας θα πάρει θέσει ο Στέφαν Βέκμπαχ, ο οποίος αρχίζει να «παίζει» με τις επιλογές των προγραμμάτων οδήγησης. Η «δική μας» Taycan είναι υποτίθεται σε «overland» διαμόρφωση κι έχει ελαστικά με ζάντες 20 ιντσών. Αυτό ίσως είναι κατάτι πιο άνετη λύση από ότι η πιο σπορ επιλογή η οποία, προβλέπει ελαστικά 265/35 ZR 21 εμπρός και πίσω πέλμα 305 με ακόμα λιγότερη γόμα πάνω του. Η αερανάρτηση με τους τρεις θαλάμους είναι ρυθμισμένη στο Normal και κάνει εξαιρετική δουλειά στο να μπλοκάρει τις λακκούβες. Και τότε είναι που περνάς στο πρόγραμμα Sport+. To αμάξωμα χαμηλώνει κατά δύο εκατοστά και ακούς πλέον και πιο καλά τον μεταλλικό, «διαστημικό», λεπτό ήχο που παράγει το όχημα – όχι δυνατά, απλώς είναι πιο αισθητά «παρών» όταν το θελήσεις. 

Και με τη μία, έρχεται αυτή η αριστερή στροφή διαρκείας, όπου η Taycan επιταχύνει ακαριαία. Δεν κοιτάς τα νούμερα, έχεις το νου στην τροχιά. Και απόλυτα διακριτικά βγάζεις ένα επιφώνημα. «Είναι έπαινος αυτό;» ρωτάει Βεκμπαχ. «Ναι» του λέμε «αυτό το αυτοκίνητο είναι πιο τρελό από την τρέλα την ίδια».

Η άποψή μας
Πράγματι μπόλικη διασκέδαση να έχεις τέτοιες επιδόσεις! Αν είναι έτσι το μέλλον τότε μάλιστα! Τέτοια ανατριχίλα σε ηλεκτρικό όχημα δεν είχαμε νιώσει μέχρι τώρα. Η Taycan μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο στην Tesla. 

home pro
moto