Κινητήρες-Μετάδοση: Υβριδικό σε 2κίνητες & 4κίνητες εκδόσεις

    27.033 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2019)

    Αρχικά να πούμε πως το Lexus UX διαθέτει δύο εκδόσεις κινητήρα, τη UX 200 και UX 250h. Η πρώτη εφοδιάζεται με έναν δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 171 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με κιβώτιο CVT, ενώ η έκδοση UX 250 h που είναι και η μοναδική που λανσάρεται στην Ελληνική αγορά, φορά τον ίδιο κινητήρα και κιβώτιο, αλλά συνδυάζεται και με υβριδικό σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται έτσι στα  184 άλογα και είναι σε θέση να κινήσει κάτι παραπάνω από αξιοπρεπώς το UX τόσο στις δικίνητες όσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις τους. Το υβριδικό σύστημα της Lexus 4ης γενιάς αποτελείται από τον νέο δίλιτρο αυτόν κινητήρα, τη νέα μπαταρία με σύστημα ψύξης που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, ενώ νέα είναι και η διάταξη των δύο ηλεκτροκινητήρων (έναν σε κάθε άξονα) προς όφελος της κατανομής του βάρους και συνολικά της οδικής συμπεριφοράς του UX.

    Η ηλεκτρική τετρακίνηση Ε-Four που εφοδιάζει τις αντίστοιχες εκδόσεις του UX, χρησιμοποιεί ανεξάρτητα και ανάλογα με τις ανάγκες της πρόσφυσης την ηλεκτρογεννήτρια στο πίσω διαφορικό. Η μετάδοση από τον εμπρός στον πίσω άξονα γίνεται αυτόματα μέσω του συστήματος VSC (Vehicle Stability Control) σε συνθήκες επιτάχυνσης, στις στροφές και σε οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα. Ουσιαστικά το σύστημα μπορεί να «δώσει» έως και το 80% της ροπής στον πίσω άξονα αν χρειαστεί.

    Στην πράξη το UX 250h αποδεικνύεται σβέλτο, με τον κινητήρα να προσφέρει καλή απόκριση και δύναμη σε όλο το εύρος περιστροφής του, ενώ το Shiftmatic CVT κιβώτιο διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία. Το συγκριτικό πλεονέκτημα φυσικά σε αυτή την έκδοση είναι αφενός η χαμηλές τιμές πραγματικής κατανάλωσης και αφετέρου η δυνατότητά του όταν οι απαιτήσεις σε απόδοση είναι μικρές και για μικρές αποστάσεις, να κινηθεί αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύει στην μπαταρία του.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Toyota
    test center