Πειράζει αν στο τέλος γίνουν όλα SUV και Crossover;

4.986 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2021)

Ψηλά, ευρύχωρα, πιο όμορφα και χρηστικά. Θα μείνει άραγε καμία κατηγορία που δεν θα μεταμορφωθεί σε SUV;


Δες τις κατηγορίες που πιέζονται περισσότερο από την άνοδο των SUV. Δεν είναι μόνο το σχήμα, αλλά με την ηλεκτροκίνηση να κλονίζει τα θεμέλια της αυτοκίνησης, πολλές κατηγορίες είναι είτε παρωχημένες, είτε, ανεπίκαιρες, είτε απλά στα αζήτητα.

Η αρχή έγινε με τα MPV. Τα θυμάται κανείς; Ναι, εξαφανίστηκαν και τη θέση τους πήραν μοντέλα SUV, πολλές φορές ακόμη με τα ίδια ονόματα. Κάτι που έκανε η Peugeot με τα 3008 και 5008. Μπορεί πολλά νέα (κυρίως ηλεκτρικά) μοντέλα να ασπάζονται κάποια χαρακτηριστικά από τα MPV, όπως το μικρό καπό εμπρός, ή την πολύ ψηλή καμπίνα, μπορεί κάποια SUV να θολώνουν τα όρια ανάμεσα σε αυτά και τα MPV, από πλευράς σχεδίασης, όμως τα MPV με τις συρόμενες πόρτες και τα εμπρός καθίσματα σχεδόν πάνω στους εμπρός τροχούς, έχουν τελειώσει από καιρό.

Τα μεσαία μοντέλα, πάλι, ζορίζονται πολύ, σε σημείο που ακόμη και η VW βρέθηκε να σκέφτεται αν υπάρχει μέλλον για ένα ακόμη Passat. Αυτή τη στιγμή αν δεν είσαι premium ή αν δεν θες να γίνεις premium, η κατηγορία είναι κενή. Η Ford φαίνεται πως θα κάνει το επόμενο Mondeo ένα ακόμα SUV στη γκάμα της, η Opel δεν δείχνει να βιάζεται για αντικαταστάτη του Insignia, και οι Renault, Toyota, Nissan, Honda δεν ενδιαφέρονται καθόλου. Τα μεσαία βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο, όμως φαίνεται πως θα μείνουμε με μια χούφτα μοντέλα για εταιρική χρήση, και όποιος δεν μπορεί να παρει μερίδιο από αυτή την πίτα που έχει πολύ συγκεκριμένες προτιμήσεις, θα το γυρίσει σε SUV.

Και μπορεί να δούμε την ίδια κατάσταση και στα μικρομεσαία, αφού ένα αντίστοιχο SUV προσφέρει περισσότερα σε κάθε πιθανό τομέα. Με το μικρομεσαίο να έχει γίνει το de facto οικογενειακό αυτοκίνητο, το μόνο που απασχολεί είναι η τιμή στα 4.5 μέτρα, με την οποία προσφέρονται οι περισσότερες ανέσεις, χώροι, οικονομία, τεχνολογία και πολυτέλεια.

Και τα SUV δίνουν σε όλους αυτούς τους τομείς ρέστα, αφήνοντας τα μικρομεσαία να χάνονται ανάμεσα στα πιο ψηλά «ξαδέλφια» τους και τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Την ίδια μοίρα φαίνεται πως θα έχουν και τα μικρά. Αρχικά τα μικρά λέγαμε πως θα ξεφύγουν αφού θα υπάρχει ζήτηση για φθηνά μοντέλα που να χωρούν στις πόλεις και να είναι οικονομικά στη χρήση. Όμως ο ανταγωνισμός, οι αυξημένες απαιτήσεις σε τεχνολογία, και η ηλεκτροκίνηση έχει κάνει και τα μικρά «ακριβά», οπότε στα ίδια λεφτά το SUV φαντάζει η προφανής λύση. Η Ford ήδη μιλάει για μία μικρή Mustang, και μαζί με το Puma ο ζωτικός χώρος του Fiesta συμπιέζεται πολύ.

 

Αν είναι έτσι όμως, και τα παραδοσιακά μοντέλα δώσουν τη θέση τους σε SUV, σε ποιόν θα λείψουν; Και γιατί; Εσύ τι θες από ένα 208 που δεν σου δίνει ένα 2008; Ή τι προτιμάς σε ένα Clio σήμερα και δεν αγοράζεις ένα Captur; Τι είναι αυτό που μπορεί να λείψει από μια κλασσική κατηγορία αν δώσει τη θέση της σε SUV μοντέλα;

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto