11 φωτογραφίες »

Κινητήρες, 4κίνηση & η γνώμη μας

51.852 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2021)

Εξαιρετικός σε οικονομία καυσίμου ο κινητήρας CNG
Ο κάθε κινητήρας έχει το σκοπό του στο Fiat Panda, με αυτόν του φυσικού αερίου προφανώς να στοχεύει στο χαμηλό κόστος καυσίμου. Το μοτέρ που φέρει το Fiat Panda CNG είναι ο γνωστός μας 2κύλινδρος και θορυβώδης TwinAir Turbo κινητήρας, με ονομαστική απόδοση 80 ίππων, ωστόσο όταν δουλεύει με CNG η απόδοση είναι 70 άλογα και αντίστοιχα η ροπή πέφτει από τα 145 στα 135 Nm. Μπορεί να έχει πιο αστικά χαρακτηριστικά ως προς τις επιδόσεις του, ωστόσο η εξαιρετική οικονομία από το καύσιμο, αποζημιώνει τον οδηγό. Με μέση κατανάλωση 4,1 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ., το ετήσιο κέρδος (για 10.000 χλμ. συγκριτικά με τον ίδιο κινητήρα σε βενζίνη) είναι 500 ευρώ, ενώ, επιπλέον δεν πληρώνει τέλη και σε συνεργασία με την βενζίνη έχει πραγματική αυτονομία που φτάνει τα 800 χλμ.. Αυτά με ένα τίμημα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι μειωμένος κατά 25 λτ. (200 λτ. στο σύνολο), συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις. 

Καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας και πιο πολιτισμένος ο mild-hybrid 
Μπορεί το CNG σύνολο να σπάει ρεκόρ, ωστόσο αρκετά οικονομικό, είναι και το mild-hybrid σύνολο, το οποίο επίσης δεν πληρώνει τέλη. Το Panda Hybrid εφοδιάζεται με ένα 1.000άρη ατμοσφαιρικό, 3κύλινδρο κινητήρα, με ισχύ 70 ίππους και μέγιστη ροπή στα 92 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με μια μονάδα μίζας-γεννήτριας συν μια μπαταρία λιθίου στα 11 αμπερώρια, η οποία συνεισφέρει με 5 ίππους. Το σύνολο χάρη στην έξτρα ηλεκτρική ισχύ τονίζει την απόκριση στις χαμηλές στροφές, διατηρώντας έτσι μια πολιτισμένη λειτουργία χωρίς θορύβους και με πιο γραμμικό άπλωμα της ισχύος. Έτσι καταφέρνει να κρατήσει και την μέση κατανάλωση στα 5,8 λτ./100 χλμ.. 

Φουλ στην περιπέτεια με 4x4
Για τους πιο περιπετειώδεις υπάρχει το Fiat Panda 4x4 με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δύο διαφορικά και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ (ELD), με τον οδηγό, να επιλέγει μέσω ειδικού διακόπτη 3 διαφορετικές λειτουργίες του συστήματος, την Auto, την Off Road (κλείδωμα τετρακίνησης) ή τη Hill Descent Control (σύστημα ελέγχου ταχύτητας σε κατωφέρεια). Παράλληλα με γωνίες προσέγγισης 24 μοιρών, διαφυγής 34 μοιρών και ράμπας 21 μοιρών, κινείται χωρίς πρόβλημα όχι μόνο σε διαδρομές με χώμα, αλλά βγαίνει με ευκολία και από πιο απαιτητικές καταστάσεις. Η τετρακίνηση συναντάται αποκλειστικά με τον τούρμπο 900άρη Twinair, ο ίδιος με του CNG, αλλά ελάχιστα ισχυρότερος εδώ, όντας ο κορυφαίος από πλευράς επιδόσεων της γκάμας και τέλη 114 ευρώ.

Η γνώμη μας 
Αν στα κριτήρια σας η οικονομία είναι πρώτη και με μεγάλο συντελεστή, τότε το Panda CNG φαντάζει ιδανικό στην περίπτωσή σας. Βέβαια αν δεν κάνετε και πάρα πολλά χιλιόμετρα για να εξασφαλίσετε σημαντικό όφελος, το mild-hybrid είναι πιο επιθυμητό λόγω της πιο ήσυχης λειτουργίας, ενώ παράλληλα σας απαλλάσσει και από το άγχος να βρείτε πρατήριο με CNG. Πιο ξεκάθαρα τα πράγματα στην περίπτωση του τερακίνητου Panda, το οποίο απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να συνδυάσουν τις πολύ καλές εκτός δρόμου ικανότητες με τις μικρές διαστάσεις του αμαξώματος, όπως π.χ. αν κινείστε σε ένα νησί, όπου και τα δύο είναι απαραίτητα.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

CORAL GAS PASXA
citroen