Πόσα άλογα θέλεις: 80, 100, 120 ή παραπάνω για μικρό;

Πόσα άλογα θέλεις: 80, 100, 120 ή παραπάνω για μικρό;

7.891 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2022)

Σε μια εποχή που οι ίπποι πέφτουν σαν στραγάλια, πόσους πραγματικά θέλεις σε ένα μικρό αυτοκίνητο (π.χ. Yaris, 208, i20, Fiesta, C3 κ.λπ.) για να σταθεί στον δρόμο;

Είναι δεδομένο ότι η τεχνολογία γεφυρώνει χάσματα. Στις ιπποδυνάμεις, για παράδειγμα, σήμερα βλέπουμε άλογα σε hot hatch που πριν 15-20 χρόνια συναντούσες σε supercars. Πόσο επηρέασε αυτή η τάση τις μικρότερες κατηγορίες, όμως; Έγινε ο μέσος καταναλωτής «αχόρταγος» και πλεονέκτης;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Ένα «ναι» ή ένα «όχι» παραείναι αυστηρό και απόλυτο για να περιγράψει τα κριτήρια που ορίζουν την πιο δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς. Τα μικρά αναμενόμενα έχουν ανέβει «σκάλα» σε δύναμη γιατί, πολύ απλά, έχουν κάνει το ίδιο –ίσως και περισσότερο- σε διαστάσεις. Μήκος, πλάτος, ύψος, βάρος έχουν πάρει την ανιούσα απόρροια της ανάγκης για κάλυψη περισσότερων καθηκόντων από ένα «μίνι» ή «σουπερμίνι». Χαρακτηριστικό ότι αντίθετα με τις φούστες το «σούπερ» δεν υποδηλώνει μικρότερο, αλλά τείνει προς το «Σούπερμαν» και το ανώτερο. Πόσο γκάζι χρειάζεσαι σε ένα τέτοιο μοντέλο για να είσαι άνετος και να μην σκας σε ανηφόρες και προσπεράσματα;

Δεν υπάρχει «ταρίφα» στα άλογα, καθώς η απόδοση είναι συνάρτηση με πολλές μεταβλητές. Μπορεί να έχεις 80 ίππους και να κινείσαι γρηγορότερα από κάποιον με 100, λόγω κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου ή της ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Αυτή η τακτική ακολουθείται στα λεγόμενα «πόλης», όπου χρειάζεσαι το «νεύρο» του κινητήρα για τις σύντομες επιταχύνσεις και την ροή της κυκλοφορίας. Αυτό, όμως, επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση καθώς το μοτέρ είναι μονίμως «στην πρίζα» και δυσκολεύεται να απλώσει την δύναμη μεταξύ των σχέσεων της μετάδοσης. Αυτό σημαίνει πως όλα λύνονται με μακρύτερο κιβώτιο;

Όχι ιδιαίτερα. Μακρύ βήμα στη μετάδοση συνεπάγεται ισχυρότερο κινητήρα για να καλύψει τις «τρύπες» στην απόδοση που μπορεί να δημιουργηθούν. Αλλιώς, επιβάλλεται κατέβασμα που οδηγεί στα ίδια αποτελέσματα με τους «κοντούς». Κανένα πρόβλημα για τα «σουπερμίνι», καθώς τα περισσότερα έχουν τούρμπο κινητήρες 100 και πλεόν ίππων με μπόλικη ροπή. Οπότε, θα μπορούσε να πει κάποιος πως ένα 1000αρι τουρμπάτο μοτέρ στην περιοχή των 100 ίππων φτάνει και περισσεύει. Είναι αρκετό για όλες τις δουλειές; Πώς τα πάνε τα «πιτσιρίκια» των 70 και 80 αλόγων;

Αρκετά καλά, είναι η αλήθεια. Εδώ και πολλά χρόνια τα μικρά αποτελούν σε πλειάδα περιπτώσεων το μοναδικό αυτοκίνητο σε ένα νοικοκυριό. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να βγει στην εθνική, να πάει στο βουνό, να κουβαλήσει 4 άτομα με μπαγκάζια. Ακόμα και οι παλιοί, καλοί ατμοσφαιρικοί στέκονται στο ύψος τους, ελέω και της προόδου στα χαρακτηριστικά των κινητήρων. 1.200αρηδες των 80 και 90 ίππων τα «φέρνουν βόλτα», βοηθούμενα από το γεμάτο φάσμα απόδοσης και την κοντή μετάδοση. «Ανεβαίνει η κατανάλωση», λέει ο αντίλογος. «Πόσο πια να κάψει ένα 1200αρι», απαντά η υπεράσπιση.

Εσείς τι πιστεύετε; Ποιος είναι ο σωστός «κατώτατος μισθός» στην ιπποδύναμη ενός μικρού; Αισθάνεστε άνετα όταν κάνετε ταξίδι με ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας ή δεν το βγάζετε εκτός αστικών ορίων; Kάνει δουλειά του κάποιος με 70-80 ίππους ή πρέπει να τα «κατοστήσει» και να τα προσπεράσει για να δει προκοπή;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
KIA