Πόσο παλιά είναι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα;
10.499 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2021)
Ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 11,5 χρόνια, ο στόλος της χώρας μας είναι αρκετά γηραιότερος. Ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ΑCEA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Τα νέα στοιχεία αφορούν το έτος 2019, αφού ο αριθμός των αυτοκινήτων για το 2020 δεν ήταν διαθέσιμος από την Ένωση, κάτι που προβλέπεται πως θα γίνει, αντίστοιχα, μετά το τέλος του 2021.
Σύμφωνα με τον ACEA, το 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης 1,8 περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα σε σχέση με το 2018, με το συνολικό αριθμό να φτάνει τα 242,7 εκατομμύρια οχήματα. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στην Ρουμανία με 7% ενώ στην Γαλλία παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη μείωση με 0,7%.
Όσον αφορά την ηλικία τους, το μέσο αυτοκίνητο στην Ε.Ε είναι 11,5 ετών, με τις Λιθουανία, Ρουμανία και Εσθονία να έχουν τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στα 16 χρόνια. Αντίθετα, o μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στο Λουξεμβούργο δεν ξεπερνά τα 6,5 χρόνια.
Όσον αφορά στην χώρα μας, το 2019 κυκλοφορούσαν 5.247.295 αυτοκίνητα στους δρόμους, μια αύξηση της τάξης του 1,6% σε σχέση με το 2018. Ο μέσος όρος ηλικίας τους ήταν 16 χρόνια, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά πως η Ελλάδα έχει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη.
Όσον αφορά το κινητήριο σύνολο αυτών των επιβατικών αυτοκινήτων, για το 2019, το 91,1% ήταν βενζινοκίνητα, το 8,1 κινούνταν με κινητήρες diesel ενώ υβριδικά ήταν μόνο το 0,5% και διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο το 0,1%.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019, αντιστοιχούν 489 αυτοκίνητα για 1.000 κατοίκους, κάτι που φέρνει την Ελλάδα κάτω από τον μέσο όρο των 569 αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα χουμε ξαναπεί 100 φορές. Η ηλικία των οχημάτων είναι αντιστρόφως ανάλογη με το μέγεθος των αποδοχών του μέσου εργαζόμενου. Όσο μικρότερες οι αποδοχές, τόσο μεγαλύτερη η ηλικία του οχήματος. Και είναι νομίζω απόλυτα λογικό. Όταν δεν έχεις λεφτά αλλά έχεις μεταφορικές ανάγκες, κοιτάς να πάρεις ένα αμαξάκι μεταχειρισμένο να κάνεις την δουλειά σου. Όταν έχεις λεφτά, θα κοιτάξεις να πάρεις ένα καινούργιο, ασφαλές, οικολογικό αμάξι, που να βγάζει και γούστα ανάλογα με το τι αρέσει στον καθένα. Στην Ελλάδα των 534-700€ πάντως, προσωπικά το θεωρώ θαύμα που η μέση ηλικία του στόλου είναι μόνο 16 χρόνια.
Carina e του ‘93 κάνει καθημερινά, ασταμάτητα, τη διαδρομή Ελευσίνα - Γέρακας, κάπου 1900χλμ το μήνα.
Corolla hybrid του ‘20 κάνει σχεδόν καθημερινά τη διαδρομή Δάφνη - Παγκράτι, κάπου 200χλμ το μήνα.
Μ.Ο ηλικίας οχημάτων 14 έτη.... Γιούπι !!
Τα χουμε ξαναπεί 100 φορές. Η ηλικία των οχημάτων είναι αντιστρόφως ανάλογη με το μέγεθος των αποδοχών του μέσου εργαζόμενου. Όσο μικρότερες οι αποδοχές, τόσο μεγαλύτερη η ηλικία του οχήματος. Και είναι νομίζω απόλυτα λογικό. Όταν δεν έχεις λεφτά αλλά έχεις μεταφορικές ανάγκες, κοιτάς να πάρεις ένα αμαξάκι μεταχειρισμένο να κάνεις την δουλειά σου. Όταν έχεις λεφτά, θα κοιτάξεις να πάρεις ένα καινούργιο, ασφαλές, οικολογικό αμάξι, που να βγάζει και γούστα ανάλογα με το τι αρέσει στον καθένα. Στην Ελλάδα των 534-700€ πάντως, προσωπικά το θεωρώ θαύμα που η μέση ηλικία του στόλου είναι μόνο 16 χρόνια.
Carina e του ‘93 κάνει καθημερινά, ασταμάτητα, τη διαδρομή Ελευσίνα - Γέρακας, κάπου 1900χλμ το μήνα. Corolla hybrid του ‘20 κάνει σχεδόν καθημερινά τη διαδρομή Δάφνη - Παγκράτι, κάπου 200χλμ το μήνα. Μ.Ο ηλικίας οχημάτων 14 έτη.... Γιούπι !!
Toyota Avensis 99, χθες άλλαξα ιμάντα πάω για τα επόμενα 80000 χλμ. Του χρόνου έχω στο πρόγραμμα δίσκο πλατό και του παραχρόνου αμορτισέρ
στην οικογενεια εχουμε...bmw 3series model 01....fiat grande punto model 08...peugeuot 508 model 14....
...προσωπικά δεν πιστεύω ότι εδώ και 3 χρόνια η μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα είναι τα 16 έτη... είναι πάνω από από 20 έτη...