Πρεμιέρα για το Dodge Charger Daytona με τους 670+ ίππους

3.518 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2024)
Πρεμιέρα για το Dodge Charger Daytona με τους 670+ ίππους
11 Φωτογραφίες »

- Έρχεται και ως ηλεκτρικό και ως βενζινοκίνητο
- Με 679 άλογα και 850 Nm ροπής η κορυφαία ηλεκτρική έκδοση
- Με V6 έως 557 ίππων η βενζινοκίνητη
- Μήκος 5.181 χιλιοστών σε τετράπορτη ή δίπορτη έκδοση
- Με δύο οθόνες στάνταρ και μια τρίτη head-up προαιρετική

Έρχεται και ως ηλεκτρικό και ως βενζινοκίνητο

Η επόμενη γενιά του Dodge Charger είναι επισήμως εδώ και πολλές από τις φήμες βγήκαν αληθινές. Θα έρχεται σε δύο εκδόσεις, μια αμιγώς ηλεκτρική και μια με βενζινοκινητήρα. Η ηλεκτρική έκδοση θα ονομάζεται Charger Daytona, ενώ η βενζινοκίνητη αποκαλείται «Sixpack». Η Dodge βέβαια δεν θέλει οι πελάτες της να δουν τις δύο εκδόσεις ως δύο διαφορετικά αυτοκίνητα. Στα μάτια του CEO, Tim Kunskis, το Charger είναι ένα νόμισμα που αποτελείται από δύο όψης, ένα muscle car υψηλών επιδόσεων, ανεξαρτήτως από τον τρόπο που παράγονται οι επιδόσεις αυτές. Το ηλεκτρικό Charger Daytona θα έρθει σε δύο εκδόσεις, την R/T και την Scat Pack που θα κυκλοφορήσουν ως δίπορτα μοντέλα το καλοκαίρι του 2024. Η τετράπορτη έκδοση τους θα έρθει αργότερα, μάλλον στο πρώτο τρίμηνο του 2025, μαζί με την βενζινοκίνητη Charger Sixpack.

Με 679 άλογα και 850 Nm ροπής η κορυφαία ηλεκτρική έκδοση

Οι δύο δίπορτες ηλεκτρικές εκδόσεις, Charger Daytona, η R/T και η Scat Pack έχουν αμφότερες αρχιτεκτονική 400 Volt και έρχονται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ  και με χωρητικότητα στις μπαταρίες 100,5 kWh. H R/T θα είναι η εισαγωγική έκδοση, ενώ η Scat Pack, η έκδοση επιδόσεων. Το Charger Daytona βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Large του ομίλου Stellantis και ζυγίζει συνολικά 2.648. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ της εισαγωγικής έκδοσης, R/T, προσφέρουν συνδυαστικά 502 άλογα και 547 Nm ροπής, ενώ η έκδοση επιδόσεων, Scat Pack, βελτιώνει αυτές τις επιδόσεις προσφέροντας έως 679 άλογα και 850 Nm ροπής. Τα νούμερα αυτά, ωστόσο, προσφέρονται μονάχα όταν ο οδηγός πιέσει την λειτουργία «PowerShot» πάνω στο τιμόνι, που δίνει στο Charger Daytona μια γερή «δόση» ισχύς, περίπου 40 ίππων, για 15 δευτερόλεπτα. Ύστερα ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει 30 δευτερόλεπτα για να ξαναμπορέσει να ενεργοποιήσει την λειτουργία. Αρα, λοιπόν αν αφαιρεθούν οι 40 ίπποι του «Power Shot», η έκδοση R/T πάει στα 462 άλογα, ενώ η Scat Pack στα 639. Όλα όσα προαναφέραμε έχουν ως αποτέλεσμα η R/T να μπορεί να κάνει το 0-96 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, με την έκδοση επιδόσεων να ρίχνει τον χρόνο αυτό στα 3,3 δευτερόλεπτα. Παρ' όλα αυτά η έκδοση R/T έχει υψηλότερη τελική ταχύτητα, 220 χλμ./ώρα, ενώ η Scat Pack 215 χλμ./ώρα. Η Dodge δηλώνει 510 χλμ. αυτονομίας για την εισαγωγική έκδοση με την έκδοση επιδόσεων και τα έξτρα άλογά της, να προσφέρουν αυτονομία 418 χλμ. Οι δύο εκδόσεις έρχονται αμφότερες με ταχύτητες φόρτισης 350 kWh που τις επιτρέπει να φορτίζουν από 20% στο 80% της μπαταρίας σε περίπου 27 λεπτά.  

Με V6 έως 557 ίππων η βενζινοκίνητη

Η Dodge δεν έχει ακόμα αποκαλύψει όλες τις λεπτομέρειες για την βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Charger που θα έρθει το 2025. Το λεγόμενο Charger Sixpack θα είναι και αυτό βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Large αλλά θα έρχεται με κάποιες σχεδιαστικές διαφορές συγκριτικά με τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Θα έχει έναν 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων με διπλό turbo, τον λεγόμενο Hurricane που χρησιμοποιεί και η Jeep σε ορισμένα μοντέλα της και θα προσφέρει μεταξύ 425 και 557 άλογα. Για όσους πάντως ήλπιζαν να δουν την επιστροφή του Hemi V8, ο CEO της εταιρίας το έχει κάνει ξεκάθαρο ότι δεν σχεδιάζει να προσφέρει μια έκδοση με τον εν λόγω κινητήρα.

Μήκος 5.181 χιλιοστών σε τετράπορτη ή δίπορτη έκδοση

Το Charger Daytona δεν πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο, άλλωστε βασίζεται στην STLA Large. Έχει μήκος 5.181 χιλιοστών και πλάτος περίπου 2.130 χιλιοστά ανεξαρτήτως αν πρόκειται για την δίπορτη ή την τετράπορτη έκδοσή του. Ως εκ τούτου έχει έναν αρκετά μεγάλο αποθηκευτικό χώρο 642 λίτρων που με τα πίσω καθίσματα ριγμένα φτάνει τα 1.056 λίτρα. Η Dodge λέει πως δεν υπάρχουν αισθητές διαφορές στους χώρους μεταξύ των δύο εκδόσεων, πλην των έξτρα πορτών. Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα έχουν 937 χιλιοστά χώρο για το κεφάλι και 944 χιλιοστά χώρο για τα πόδια. Πρόκειται φυσικά για ένα άψογο και καλαίσθητο αυτοκίνητο, που μοιάζει αρκετά με το concept που η Dodge είχε παρουσιάσει προηγουμένως. Με 2 μεγάλες σχισμές στην μάσκα, έναν μεγάλο αεραγωγό χαμηλά και η δεύτερη στην άκρη του καπό, που συμπεριλαμβάνει τους δύο προβολείς, μια ενιαία λωρίδα LED και το έμβλημα της Dodge. Παρόμοια είναι η σχεδίαση και στο πίσω μέρος, που όμως αυτή τη φορά η λωρίδα LED γίνεται διπλή και πιο παχιά για να χρησιμοποιείται για τα φώτα φρένων. Αξιοσημείωτες είναι και οι κόκκινες δαγκάνες φρένων και στους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
test center