Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;

9.154 Επισκέψεις στο άρθρο (27/4/2024)
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;

- Σε πολλές χώρες το όριο στις πόλεις είναι 30-50 χλμ./ώρα
- Όταν έχει κίνηση τα 30 ακούγονται «μια χαρά»
- Χαμηλότερες ταχύτητες σημαίνει και χαμηλότερους ρύπους άρα καθαρότερος αέρας
- Δεν θα κινδυνεύουμε από τους κάφρους που πάνε με 200 στη Συγγρού

Σε πολλές χώρες το όριο στις πόλεις είναι 30-50 χλμ./ώρα

Σκέψου να κατεβαίνεις την Κηφισίας με 30 χλμ./ώρα. Ή το «ποτάμι»; Ή τη Συγγρού; Πόσοι δρόμοι που (χωρίς κίνηση) μπορείς να πιάσεις 120 χλμ./ώρα, θα αποκτήσουν όριο τα 30; Και φυσικά ακούγεται εξωφρενικό. Είναι όμως;
 
Αν οδηγήσεις στο Λονδίνο, τα 30 είναι το μέγιστο στους περισσότερους δρόμους. Ακόμη και σε δρόμους πρώην ταχείας κυκλοφορίας, το όριο είναι 50, και τα αυτοκίνητα «σέρνονται» με τρίτη στο κιβώτιο, όταν θα μπορούσαν να πηγαίνουν 100 και 120. Και όμως το κάνουν, και όμως η κίνηση τσουλάει. Όλο και φουντώνουν οι φήμες ότι μπορεί να συμβεί και στη χώρα μας και ήδη υπάρχουν αντιδράσεις.

Όταν έχει κίνηση τα 30 ακούγονται «μια χαρά»

Η κίνηση στην πόλη είναι ούτως ή άλλως αργή. Όταν έχει κίνηση τα 30 ακούγονται «όνειρο», οπότε και δεν υπάρχει πρόβλημα με ένα τέτοιο όριο. Όταν όμως ο δρόμος είναι άδειος, εκεί φαίνεται ο περιορισμός, όμως ξέρεις πόσο ήταν το όριο μέχρι σήμερα; Οι περισσότεροι δρόμοι στην Αθήνα έχουν όριο 40 ή 50 ούτως ή άλλως, απλά δεν το ακολουθεί κανείς, όπως τα περισσότερα όρια στην Ελλάδα.

Χαμηλότερες ταχύτητες σημαίνει και χαμηλότερους ρύπους άρα καθαρότερος αέρας

Το όριο των 30 έχει διπλό σκοπό. Ο βασικότερος λόγος εφαρμογής του είναι ο καθαρότερος αέρας που αναπνέουμε. Και ναι, ισχύει. Οι χαμηλότερες ταχύτητες έχουν γενικά χαμηλότερους ρύπους. Ακόμη και με τη «σαβούρα» που κυκλοφορεί στους Ελληνικούς δρόμους, αυτοκίνητα 17 και πλέον ετών. Ή μάλλον ειδικά με τη σαβούρα που κυκλοφορεί στους Ελληνικούς δρόμους το όριο των 30 είναι σημαντικό για να κάνει τον αέρα της πρωτεύουσας καθαρότερο.
 

Δεν θα κινδυνεύουμε από τους κάφρους που πάνε με 200 στη Συγγρού

Από την άλλη είναι και το θέμα της ασφάλειας, αφού όταν οι δρόμοι είναι λίγο άδειοι η κίνηση γίνεται με υψηλές ταχύτητες. Σε συνδυασμό με τις άλλες παρανομίες (κόκκινα φανάρια, απαγορευτικά, παρκάρισμα, αλκοόλ), την κατάσταση των αυτοκινήτων (είπαμε, σαβούρες) και του οδοστρώματος (ελληνικά σαπούνια), η ταχύτητα παραμένει ο υπΆαριθμόν ένα υπαίτιος των σοβαρών  τροχαίων συγκρούσεων. Οπότε με όριο 30, εφόσον εφαρμόζεται, ο κίνδυνος μειώνεται πολύ.
 
Το όριο των 30 έχει φυσικά δημιουργήσει αντιδράσεις, όμως τα παραδείγματα άλλων πόλεων δείχνει, πως με εξαίρεση λίγο εκνευρισμό όταν οι δρόμοι είναι άδειοι, δεν κάνει καμία διαφορά στην ταχύτητα μετακίνησης από το Α στο Β, ενώ κάνει τεράστια διαφορά στην ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε και στη σφοδρότητα των συγκρούσεων. Δεν αξίζει; Τι λες;

Mercedes
moto