Ο Thierry Neuville πήρε μια πανάξια νίκη στην Ισπανία, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Elfyn Evans, ο οποίος πάντως κρατά ζωντανές τις ελπίδες του για τον τίτλο.
Ο Neuville της Hyundai ήταν για διαστήματα άπιαστος τις δύο τελευταίες μέρες του αγώνα και κατάφερε να ξεφύγει από τον Evans έως και 24,1 δευτερόλεπτα, παίρνοντας έτσι την δεύτερη νίκη του αυτή την χρονιά μετά από θρίαμβο του στο Βέλγιο.
Η δεύτερη θέση που πήρε ο Evans εξασφαλίζει πως ο τίτλος θα κριθεί στο Rally της Ιταλίας Monza τον επόμενο μήνα, αφού ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Sebastien Ogier τερμάτισε τέταρτος πίσω από τον Dani Sordo με Hyundai. Ο Ogier βρίσκεται 17 βαθμούς μπροστά από τον Evans στην βαθμολογία των Οδηγών. Ο τίτλος στους Κατασκευαστές θα κριθεί επίσης στον τελευταίο αγώνα, αφού η Hyundai κατάφερε να κάνει το 1-2 στο Power Stage και να μείνει κοντά στην πρωτοπόρο Toyota.
5ος ο Rovanpera
Ο Kalle Rovanpera της Toyota τερμάτισε το πρώτο του αγώνα στην Ισπανία σε επίπεδο WRC στην πέμπτη θέση Rally Spain με αυτοκίνητο WRC στο πέμπτο, μπροστά από τον Gus Greensmith της M-Sport και τους Solberg και Solans με Hyundai.
O Camilli νικητής στο WRC2
Στο WRC2, ο Eric Camilli πήρε τη νίκη, αφήνοντας τον Nikolay Grayazin 16,5 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Andreas Mikkelsen κατέκτησε μαθηματικά τον τίτλο στο WRC2, αφού ο αντίπαλος του Mads Ostberg δεν μπόρεσε να τερματίσει ψηλότερα από την τέταρτη θέση.
Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς θα γίνει στην Ιταλία στις 19-21 Νοεμβρίου. H τελική κατάταξη στην Ισπανία:
Τώρα πλέον δεν είναι «διαφημιστικό σποτ προώθησης», αλλά πραγματικό σασπένς αφού στην Ισπανική άσφαλτο δεν κρίθηκαν οι τίτλοι στο φετινό WRC.
Μετά τις ταχύτητες στη βόρεια Ευρώπη, στη Φινλανδία ήλθαν οι εξίσου πολύ μεγάλες ταχύτητες στη νοτιοδυτική Ευρώπη, στην Ισπανία. Μεγαλειώδης αγώνας ακόμη μια φορά προς δόξα του σπόρ! Και μετά από αυτόν, μετά από 11 αγώνες (σε σύνολο 12) φέτος οι μάχες είναι (σχεδόν) αμφίρροπες. Και οι τίτλοι δεν έχουν κριθεί.
Βέβαια σε ό,τι αφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η διαφορά των 47 βαθμών που χωρίζει την πρωτοπόρο Toyota από την Hyundai μόνο «μαθηματικά» δηλαδή λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις πιθανότητες μπορεί να καλυφθεί.
Πρέπει να υπάρξει μια ολοκληρωτική καταστροφή για την ομάδα που διοικεί με θαυμαστό τρόπο από ότι φαίνεται ο παλιός της, μέχρι πριν 2 χρόνια, οδηγός Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.
Και ταυτόχρονα η κορεατική ομάδα να πάρει τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών. Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς εκεί η κατάσταση είναι πραγματικά ρευστή. Επειδή μιλάμε για αγώνες αυτοκινήτου και όχι για τένις ή ποδόσφαιρο για παράδειγμα.
Και οι αγώνες αυτοκινήτου και δη τα ράλλυ σε ένα χειμωνιάτικο περιβάλλον όπως είναι αυτό της βόρειας Ιταλίας στο ράλλυ Μόντζα είναι εντελώς απρόβλεπτα. Στον ιταλικό αγώνα λοιπόν θα ξεκινήσει ο Οζιέ 17 βαθμούς εμπρός από τον Έβανς. Αυτοί είναι οι δύο και μόνοι διεκδικητές του μεγάλου τίτλου.
Φτάσαμε στο τέλος της χρονιάς και τελικά η μάχη θα δοθεί στις ιταλικές Αλπεις. Ο αγώνας θα γίνει σε ένα μήνα από τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στις 18-21 Νοεμβρίου και περιλαμβάνει φέτος περισσότερες Ειδικές Διαδρομές στα βουνά παρά στην πίστα.
Εκεί λοιπόν τα πάντα μπορεί να συμβούν γι΄ αυτό αναφερόμαστε και στον όρο «μαθηματικά». Όμως αυτή δεν είναι και η ομορφιά του αθλήματος; Ας φανταστούμε τον πρωταγωνιστή να έχει εξασφαλίσει τον τίτλο από το μέσον της χρονιάς… και μόνο αυτό αποθαρρύνει και κόβει κάθε ενδιαφέρον. Περιμένουμε λοιπόν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς που θα είναι και ο τελευταίος αγώνας με αυτοκίνητα της μορφής που ξέρουμε.
Καινούριοι κανονισμοί και ενιαία συστήματα ηλεκτροκίνησης, διαφορετικές αεροδυναμικές λύσεις και όχι μόνο θα αλλάξουν αρκετά το περιβάλλον των αγώνων.
Αναμένουμε λοιπόν! Βέβαια το μέλλον δεν είναι μόνο οι τεχνολογικές λύσεις που θα δοθούν! Το μέλλον είναι και το ανθρώπινο δυναμικό! Ο Οζιέ δήλωσε ότι θα έχει ένα περιορισμένο πρόγραμμα στην επόμενη χρονιά, επιλέγοντας αγώνες. Αλλωστε θα αλλάξει και συνοδηγό μετά από τόσα πολλά χρόνια συνεργασίας και απόλυτων επιτυχιών.
Και το βλέμμα φυσικά πέφτει στα νεαρότερα άτομα του θεσμού. Στον Κάλε Ροβάνπερα αλλά και στον υιό Σόλμπεργκ, τον Όλιβερ που κατάφεραν να τερματίσουν στην 5η και 7η θέση γενικής κατάταξης στο ράλλυ Ισπανίας αποκτώντας σημαντική εμπειρία!
Στα 21 και 20 χρόνια τους αντίστοιχα είναι σίγουρα αυτοί που θα συγκεντρώσουν στα επόμενα χρόνια την προσοχή όλων!