Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΣΕΕΠΕ: Η παραβατικότητα σε πρώτο πλάνο

1.541 Επισκέψεις στο άρθρο (9/10/2019)

Τα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου των καυσίμων και οι θέσεις του Συνδέσμου των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτόν συζητήθηκαν σε εκδήλωση που παρέθεσε ο ΣΕΕΠΕ.

autotriti team

Οι άνθρωποι του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος στάθηκαν στα κυριότερα προβλήματα του κλάδου, ενώ αναφέρθηκαν και σε μέτρα για την αντιμετώπιση τους. Ένα από τα κυριότερα  προβλήματα του Κλάδου συνεχίζει να είναι η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και κάθε παρανομίας στα καύσιμα.

Το τελευταίο διάστημα, με τη δραστηριοποίηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα. Ο ΣΕΕΠΕ ανέφερε ότι για να ολοκληρωθούν όλα τα μέτρα για την καταπολέμηση της παραβατικότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού και διακίνησης των καυσίμων είναι απαραίτητο να ενισχυθούν οι ελεγτικοί μηχανισμοί, ούτως ώστε να προβούν σε ενδελεχείς ελέγχους.

Για να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα μέτρα για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας -και κάθε παρανομίας- στα καύσιμα (συστήματα εισροών/εκροών, GPS, κλπ.) θεωρείται  απαραίτητο να οριστεί ένας Φορέας που θα έχει όλη την ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου καθώς και ένα Στέλεχος με αποφασιστικές αρμοδιότητες, ως υπεύθυνος Συντονιστής/Διαχειριστής του όλου προγράμματος (Project Manager).

Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και γενικά της παρανομίας στην Αγορά Καυσίμων δεν είναι υπόθεση μόνο μιας Υπηρεσίας της ΑΑΔΕ και των ικανών στελεχών της, αλλά όλης της Πολιτείας και ιδιαίτερα των αρμόδιων Υπηρεσιών και των ελεγκτικών μηχανισμών, τονίζει ο Σύνδεσμος.

Επόμενος σταθμός στην κουβέντα ήταν το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, το οποίο εξακολουθεί να μην λειτουργεί ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά, δέκα χρόνια μετά από την θέσπισή του. Πιο συγκεκριμένα ο ΣΕΕΠΕ αναφέρει ότι μπορεί να γίνει διακοπή και επαναλειτουργία του συστήματος από τους εγκαταστάτες των συστημάτων, ακόμα και με νέα δεδομένα όσον αφορά τα αποθέματα ή τη διακίνηση και χωρίς να πρέπει να τεκμηριώσουν από πού προκύπτει αυτή η διαφορά, παρά μόνο με μία απλή αιτιολόγηση (π.χ. ότι οφείλεται σε βλάβη του συστήματος ή ότι υπήρχε πρόβλημα με τη βέργα). Ως εκ τούτου, τα στοιχεία δεν μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διενέργεια ελέγχων.

Καταλήγοντας, οι άνθρωποι του ΣΕΕΠΕ επικεντρώθηκαν στις προτάσεις τους για την εξάλειψη των προβλημάτων του κλάδου, οι οποίες συνοψίζονται στις εξής:
  • Αναβάθμιση των υποδομών της ΑΑΔΕ και της ΓΓΠΣ με κατάλληλο εξοπλισμό (hardware), σύγχρονο και ολοκληρωμένο λογισμικό (software) και στελεχιακό δυναμικό, ώστε να καταστεί εφικτός ο έλεγχος των σημάτων (alarms).
  • Να εκδοθεί με πληρότητα η απαιτούμενη νομοθεσία για την εφαρμογή του συστήματος εισροών-εκροών για το υπόλοιπο τμήμα της λογιστικής αλυσίδας (φορολογικές αποθήκες – μεταφορά).
  • Να εξεταστεί σοβαρά η συνεργασία με ιδιωτικό τομέα για την εφαρμογή του πλήρους συστήματος παρακολούθησης και διασταύρωσης στοιχείων, καθώς και των σημάτων (alarms).
  • Θα πρέπει τα καύσιμα που εξάγονται από τη φορολογική αποθήκη να συνοδεύονται από τιμολόγιο με τα ΑΜΔΙΚΑ των δεξαμενών για τις οποίες προορίζονται, προκειμένου να υπάρχουν όλα τα στοιχεία διακίνησης των καυσίμων/της λογιστικής αλυσίδας (σε συνδυασμό και με τα στοιχεία από τα GPS) και να γίνεται αποτελεσματικός έλεγχος καθώς με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατή η σύγκριση των παραστατικών των εγκαταστάσεων με αυτά των πρατηρίων.

Mercedes
linglong at100